امروز:
پنج شنبه, 09 فروردين 1403
دسته: گفتگو
شنبه, 12 آذر 1401 00:07
   
    ایمیل
کد خبـر : 7

گفتگوی اختصاصی با یکی از بانوان توانمند شهرستان دشتستان؛

سخن مردم: فاطمه قاسمی" ۱۲ آذر روز جهانی معلولین با شعار نقش نو آوری در ایجاد جهانی قابل دسترس و برابر، روز پاس داشت ارزش هاست، روز به اثبات رساندن خواستن توانستن است،روز نشان دادن ما می توانیم است.

IMG 37342

به گزارش سخن مردم: معلولین درصدی از افراد هر جامعه ای را به خود اختصاص می دهند که متاسفانه آن طور که شایسته است به رفع نیازها و برطرف کردن مشکلات آنان پرداخته نشده است، به بهانه روز جهانی معلولین برآن شدیم تا به احترام این عزیزان با یکی ازبانوان توانمند شهرستان دشتستان گفتگویی داشته باشیم.

فاطمه نیکچهرکه با خلق تابلوهای بی نظیری همچون نقش چهره سردار سلیمانی ، سرداررا همیشه الگو و قهرمان زندگی خوش بیان می کند.

IMG 1756

نخست خودرا معرفی نموده و بفرمایید دارای چه نوع معلولیتی هستید؟

فاطمه نیکچهرهستم در شهر برازجان به دنیا آمدم ، دارای معلولیت جسمی حرکتی به دلیل عارضه نخاعی هستم.

چطور شد به نقاشی علاقه مند شدید؟از چه سالی شروع کردید؟

به این دلیل که نقاشی آرامش خاصی به من می داد، از کودکی به نقاشی علاقه مند بودم وحس می کردم دراین رشته استعداد دارم و دوست داشتم جدی تر ادامه بدم تا اینکه از سال ۹۲ درهنرستان کارودانش هنروارد رشته نقاشی شدم.

آیا نقاشیهای تان را در نمایشگاهها، در معرض عموم مردم قراردادید؟

تا کنون درنمایشگاه های مختلف در بوشهر، برازجان و تهران شرکت کرده ام.

درزمینه تحصیل چگونه عمل کرده اید و چه مدرکی دارید؟دیپلم نقاشی دارم ودرحال حاظر دانشجوی رشته گرافیک هستم ومدرک کاردانی گرافیک دارم.

ازپدرومادرتان برایمان بگوئید؟

پدرو مادر و خانواده ام همیشه در فعالیت ها حامی و مشوق من بودند و بی اغراق بیشترازخودم برای موفقیتم تلاش کردند که جا دارد همین جا ازآنها تشکر کنم .

نقاشی یا تابلوی درخصوص امام رضا (ع) داشتید ؟

برای آینده حتما این برنامه و هدف را دارم .

شما تابلوی شهید قاسم سلیمانی را طراحی کرده بودید حس وحالتان را بگوئید؟

سردار شهید سلیمانی همیشه الگو و قهرمان زندگی من بودند و به نظرم همه مابخاطر تلاش های خالصانه ایشان برای کشور و مردم عزیزمان مدیون ایشان و دیگر شهدا هستیم و هرکسی به نوع و سبک خودش باید این دین را ادا کند ماهنرمندان هم با هنرمان،من وظیفه ملی خود می دانم که با هنرم ایشان را به آیندگان معرفی کنم و یادشان را زنده نگه دارم .

چه استعدادهایی درزمینه هنری،فرهنگی،ورزشی دارید؟

بعد از نقاشی و طراحی بیشتر به صنایع دستی و هنرهای کاربردی و تلفیق نقاشی و کابرد علاقه دارم.

برخورد مردم جامعه را چگونه می بینید،آیا گاهی شده که ازطرف آنها برای شما مشکلی پیش آمده باشد؟

برخورد اکثریت مردم جامعه خیلی خوب و نوع دوستانه است.

دختران همسن وسال خودرا چگونه می بینی و چه توصیه ای به آنها داری؟

من به همسن و سالان و هم نوعان خودم توصیه میکنم که از فرصت زندگی به نحو احسن استفاده کنند و لذت ببرند و در تلاش برای رسیدن به اهدافشون خستگی ناپذیر عمل کنند.

از مردم و مسئولان چه انتظاراتی دارید؟

همانطور که همیشه عرض کردم فقط انتظار دارم نسبت به افراد دارای معلولیت دید عادی داشته باشند و بین آنها با دیگر مردم تفاوت  قائل نشوند و جامعه طوری شود که همه بتوانند به صورت یکسان از امکانات استفاده کنند که بنظرم حق طبیعیه زندگی است.

به نظر شما هر فرد برای رسیدن به اهداف و خواسته هایش چگونه باید عمل کند؟

بنظرمن افراد در زندگی به چیز هایی که ممکنه شکست بنظر برسه به چشم تجربه بنگرند و ناامید نشوند.

به نظرشما چه کارهایی باید صورت گیرد تا دید مردم نسبت به معلولین تغییر کند و همچنین معلولین این آگاهی را پیدا کنند که می توانند کارهای تاثیرگذار انجام دهند؟

اول خود معلولین باید خود و تواناییها و استعداد هایشان را دست کم نگیرند و در حد امکان حضور خودرا در جامعه پررنگ کنند.ممکنه تلاش بیشتری لازم باشه اما باید توانایی و استعداد خودشان را ثابت کنند . اول خود به این باور برسند ک تفاوت ها صرفا ظاهریست و همه یکسانند  و متقابلا جامعه باید بستری شود مناسب استفاده همه شهروندان به یک اندازه

راز موفقیت خودرا در چه می بینید؟

راز موفقیت خودرا در روحیه شکست نا پذیر و پرتلاش خودم میبینم و اینکه دوست دارم ب تمام اهدافم برسم که یکیش اینه که ثابت کنم خواستن توانستنه و معلولیت تاریکی مطلق زندگی نیست

زندگی شما چه رنگی دارد؟

رنگ آبی آسمان

*مهمترین آرزویت چیست؟

آرزوی خاصی ندارم جز اینکه انسان خوبی باشم سلامتی همه و صلح جهانی و ظهور امام زمان(عج)

رنگ مورد علاقه شما چیست؟

همه رنگها زیبا هستند (بیشتربه رنگ سبز و قرمز علاقه دارم )

بهترین خاطره؟

حقیقتا سالهای تحصیلی هنرستان و دانشگاه برای من پراز خاطرات خوب و زیبا بود.

حرف آخر؟

آرزوی موفقیت همواره و سلامتی برای شما وبه امید روزی که در تمامی جهان بستری مناسب برای فعالیت و موفقیت افراد معلول فراهم شود.

IMG 3729

IMG 1775

 IMG 1896IMG 0563

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share