امروز:
پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403
دسته: گفتگو
سه شنبه, 19 ارديبهشت 1402 14:17
   
    ایمیل
کد خبـر : 361

گفتگوی اختصاصی سخن مردم با لیلا جوکاربرازجانی معلم نمونه دشتستانی؛

 سخن مردم: گفتگو فاطمه قاسمی- ۱۲ اردیبهشت روز سپاس و قدردانی از زحمات و خدمات گهربار معلم و روز تکریم و تجلیل از مقام و منزلت پیامبرگونه معلم رو گرامی می‌داریم و این روز پرافتخار را که نشان از تجلی علم، هنر و فضیلت والای انسانی است خدمت همه ی معلمان و فرهنگیان ارجمند شهرستان دشتستان وکشورمان صمیمانه تبریک می‌گوییم.

به گزارش سخن مردم: هفته معلم بهانه ای شد تا صحبتی داشته باشیم با معلم نمونه شهرستان دشتستان خانم جوکاربرازجانی ، کسی که معلمی را نه برای شغل بلکه برای عشق به آن انتخاب می کند.

سلام و خداقوت داریم خدمت شما معلم نمونه و پرتلاش، روز معلم  را خدمتتان تبریک عرض می کنیم.

لطفا خودتان را معرفی کنید؟

باسلام ودرود به پیشگاه مقدس آقا امام زمان عج سلام و عرض ادب و احترام دارم خدمت خوانندگان هفته نامه مردم جنوب وپایگاه خبری سخن مردم

آغاز هفته گرامیداشت مقام ‌معلم را به همگان بخصوص همکاران عزیزوگرامیم تبریک و تهنیت عرض می کنم.

لیلا جوکار برازجانی هستم معاون پرورشی شاهد لاله یک، ۲۱ سال سابقه خدمت دارای مدرک  کارشناسی الهیات و معارف اسلامی، رابط مشاورمدرسه واداره ،مدیر حلقه صالحین مدرسه ومسئول آسیب های اجتماعی درمدرسه هستم.

 طی سال های خدمت چه عناوین و افتخاراتی کسب کردید؟

امسال به عنوان معلم نمونه  شهرستانی ومربی پیشتازبرتر استانی ودر۸ اسفند ماه  معاون پرورشی برتر استانی جهت شرکت در همایش کشوری انتخاب شدم.

شما علاوه برمعلم نمونه ،مربی پیشتاز برتر هم انتخاب شدید توضیح دهید چه فعالیت هایی دراین زمینه داشتید؟

در زمینه پیشتاز برتر دانش آموزان علاقمند به   پیشتاز  عضو کرده و دوره های آموزشی همراه با فریاد های شادی در صف صبحگاه و. در ساعت استراحت اجرا می‌کردم که بچه ها با روحیه شاد به سر کلاس ها می رفتند.

هیجانات مثبت مثل نشاط و امید در دل دانش آموزان ایجاد می کنم که باعث بهبود حافظه آنان می شود به توانمندی خاص دانش آموزان توجه می کنم و می دانم که هر دانش آموز فقط شبیه خودش است.

مهمترین شاخص هایی که شما را معلم نمونه کرد بیان کنید.

شاخص معلم خوب همانا درک خوب دانش آموز هست که عشق به امورات تحصیلی (آموزشی و تربیتی) در دانش آموزان نهادینه شود روحیه بانشاط وفرا گیر در بچه ها باید تقویت شود.

یک معلم نمونه وخوب باید با دنیای روز آشنایی و هماهنگی داشته باشد تا بتواند دانش آموزان را خوب درک نماید وراه حل خوب برای رفع مشکل دانش آموز ارائه بدهد.

مهمترین شاخص اول توفیقات لا یزال الهی وبعد  دیگه مدارکی که مورد نیاز بود طبق فعالیت های انجام گرفته آماده کردم  بازم میگم لطف خداوند از اول تا آخرش همراه بود.

اگر به گذشته برگردید باز هم شغل معلمی را انتخاب می کنید و اگر نتوانید این شغل را انتخاب کنید چه شغلی را انتخاب می کنید؟

ازهمان ابتدا با انگیزه و عشق فراوان به این شغل نگریستم و فعالیت های آموزشی و پرورشی را آغاز نمودم.

اگر به گذشته برگردم نه یک بار بلکه چندین بار  باعشق وعلاقه شغل شریف معلمی وآن هم امور تربیتی را که تا به امروز نه احساس خستگی کرده ام ونه پشیمانی مجددا انتخاب خواهم کرد همیشه هم خداوند را بخاطر این شغل شریف شاکر هستم.

خاطره ای ازدوران معلمی خودتعریف کنید ؟

معلمی هر روز و هر لحظه ش خاطره است باید معلم باشی تا شیرینی خاطره هاش رو درک کنی،دوره های سپری شده در کنار همکاران عزیز ودانش آموزان گلم همگی سرشار از خاطرات باارزش وفراموش نشدنی هستند.

اما بعضی خاطرات واقعا شیرین‌تر هستند ویکی از خاطرات شیرین مربوط می شود به یکی از دانش آموزان  دوره متوسطه اول می‌گفت از وقتی در نمازهای جماعت مدرسه شرکت می کنم پی به حلاوت آن برده ام و تصمیم گرفته ام در منزل هم سر وقت نمازم را بخوانم و افراد دیگر خانواده را هم به خواندن نماز تشویق می کرد.

از نظر شما چه معلمی موفق و کارآمد است؟

به نظر من، معلمی که عاشق کار خودش است و همواره در حال یادگیری بالابردن توانایی های خود می باشد و هیچوقت از یادگیری خسته نمی شود، یک معلم موفق و کارآمد است.

گرانبها ترین هدیه ای که در روز معلم تا کنون دریافت کردید چه بوده است؟

گرانبها ترین هدیه بر می گردد به سال های اول خدمتم که دوتا خواهر بودند وضع مالی اصلا خوبی نداشتند وروز معلم که توان خرید چیزی نداشتند از گل های مصنوعی قدیمی که تو خانه داشتند آوردند بخاطر که جلوی دوستانشان دست خالی نباشند و من آنها بوسیدم وبا عشق تحویل گرفتم.

البته همان تبریک  لفظی روز معلم از طرف بچه ها ووالدین خود بهترین هدیه می باشد.

سخن پایانی

معلمی شغل نیست هنر است عشق است واز الطاف الهی هست ،خداوند ما را لایق دانسته و انتخاب کرده باید قدر دان این نعمت الهی باشیم. آرزوی سر بلندی وعزت برای کشور عزیزمان  وسلامتی  عاقبت بخیر برای همه عزیزان وشما عزیزان دررسانه دارم.

من الله التوفیق

خانم جوکاربرازجانی مجددا انتخاب شایسته ی شما رو به عنوان معلم نمونه شهرستان دشتستان خدمتتون تبریک عرض می کنم و بابت اینکه وقتتون رو در اختیار ما قرار دادید بینهایت سپاسگزارم. سالم باشید و پرتوان.

اضافه کردن نظر
نام

نظرات ثبت شده
معصومه 1402-02-19 16:50
با آرزوی موفقیت روز افزون در تمامی عرصه ها برای این معلم و مربی نمونه و فعال و مهربان
ان شاء الله که هر روز بیشتر از دیروز بدرخشید
دانش آموز سال‌های قبل شما فاطمه زهرا اسدی
اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share