امروز:
سه شنبه, 11 ارديبهشت 1403
دسته: گفتگو
سه شنبه, 14 فروردين 1403 23:23
   
    ایمیل
کد خبـر : 1547

سخن مردم: در راستای آشنایی با نویسندگان استان بوشهر، گفتگویی انجام داده ایم که درادامه می خوانید.

گفتگو: ابوالفضل قاسمی

١_لطفا خودتان را معرفی نمائید؟

با عرض سلام و احترام بنده اسماعیل تنگستانی هستم، متولد سال ۱۳۵۷ آبادان و  ساکن شهر برازجان هستم ، شغل کاپیتان کشتی و تحصیلات کارشناسی ارشد در رشته حمل و نقل دریایی دانشگاه خارک و محل خدمت قبلی بعنوان فرمانده کشتی های قرارگاه خاتم الانبیا سپاه و در حال حاضر کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران هستم.

٢_از چه سالی نویسندگی را شروع نمودید. مشوق شما چه کسانی بوده اند؟

نویسندگی و تحقیقات خود را از سال ۱۳۸۱ شروع نموده و مشوق اصلی بنده پدرم که شغل ایشان نیز دریانوردی بوده است.

٣_در مورد آثار چاپ شده برای خوانندگان توضیح دهید؟

کتاب اول با عنوان بادهای محلی خلیج فارس و تأثیرات در حمل و نقل دریایی، با انجام تحقیقات از سال ۱۳۸۱ و اجماع آن در سال ۱۳۸۵ در رابطه با بادهای محلی مربوط به اقلیم خلیج فارس بوده که با  آگاهی و پیش بینی و ارتباط این بادها می‌توان برنامه ریزی، تردد و عملیات کشتی‌ها و شناورها و بنادر را به صورت ایمن انجام داده و از خطرات جانی و مالی جلوگیری نمود.

کتاب دوم با عنوان عبارات استاندارد ارتباطات دریایی آی ام او (اس ام سی پی) نسخه سال ۲۰۰۰، ترجمه کامل مکالمات استاندارد بین‌المللی دریانوردی که بین کشتی به کشتی یا کشتی به ساحل و بالعکس و مکالمات داخلی و... با توجه به تفاوت لحجه ملیت های مختلف جهت جلوگیری از سوء تفاهم ها و خطرات دریانوردی همچنین سهولت ارتباط بسیار ضروری و لازم الاجرا می باشد.

۴_خوانندگان و علاقمندان به  این کتاب ها چگونه می توانند آنها را تهیه نمایند؟

خوانندگان و علاقمندان می توانند با ورود به لینک مربوطه که اعلام می گردد، با تکمیل مشخصات و آدرس پستی همچنین پرداخت هزینه کتاب و هزینه ارسال پستی کتاب از درگاه بانکی، آن را تهیه فرمایند.

در صورت درخواست، پیگیری و اعلام هر گونه مورد، در ساعات اداری، پیام رسان ایتا، پیامک  و تماس تلفنی، شماره تلفن ۰۹۳۷۵۲۹۲۵۶۶ در دسترس و آماده پاسخگویی می باشد.

۵_از اینکه با موفقیت توانسته اید دو اثر ارزشمند را به چاپ برسانید. چه احساسی دارید؟

این موفقیت را توفیق الهی می دانم و خداوند را شاکرم و احساس آرامشی دارم که  دیگران از این علم و تجربیات بهره مند گردند.

۶_سخن پایانی؟

بنده امیدوارم که اقشار محترم دریانوردی و مسئولین محترم مربوطه با حمایت از این دو اثر و گسترش و استفاده از آنها با آموزش در دانشگاه ها و آموزشگاه های دریانوردی باعث ارتقاء و پیشرفت هموطنان عزیز گردند.

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share