امروز:
چهارشنبه, 26 ارديبهشت 1403
دسته: مذهبی
پنج شنبه, 22 تیر 1402 10:13
   
    ایمیل
کد خبـر : 694

به گزارشسخن مردم: اولین جلسه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان بوشهر با دکتر غلامحسین کرمی نماینده حوزه های انتخابیه دشتی و تنگستان برگزار شد.

به گزارشسخن مردم: در این جلسه که با حضور اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی از سراسر استان بوشهر برگزار گردید ابتدا نصرالله شفیعی دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی ضمن خیر مقدم به حاضرین برگزاری این جلسات را در راستای شفاف سازی مواضع نمایندگان استان ارزیابی کرد. وی گفت هدف از برگزاری این جلسات با نمایندگان پاسخگویی به سوالات اعضا و آشنایی نزدیک با مواضع و عملکرد نمایندگان است.

در ادامه حجت الاسلام جمالی رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان ضمن تشکر از دکتر کرمی به خاطر حضور در جمع اعضای شورای ائتلاف با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مراسم ۱۴ خرداد امسال تلاش برای تقویت ایمان و امید در جوانان را یکی از رسالت های مهم فعالان سیاسی و تشکل های انقلابی قلمداد کرد. رئیس شورای ائتلاف استان با اشاره به اهمیت انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی سه عنصر امنیت، رقابت و مشارکت را از مولفه ای انتخابات برشمرد و رسالت شورا در امر رقابت هر چه بیشتر که منجر به مشارکت حداکثری مردم می شود را موثر و مهم دانست.

در ادامه اعضای شورا به بیان دیدگاه ها و سوالات خود پرداختند. که خلاصه ای از آن به شرح زیر است:چرا لایحه عفاف و حجاب در مجلس به سرانجامی نرسیده است؟چرا نمایندگان استان با همدیگر وحدت رویه ندارند؟چرا برخی از نمایندگان علی رغم نظر مقام معظم رهبری در انتصابات دخالت می کنند؟یکی از مهم ترین معضلات استان اشتغال است چرا در این زمینه نسبت به اشتغال نیروهای بومی در پارس جنوبی قانونی تصویب نمی شود که برای همیشه حقوق مردم رعایت شود؟چرا مسئولیت های اجتماعی پارس جنوبی در چارچوب قانون قرار نمی گیرد که از رفتار سلیقه ای خارج شود؟چرا میان نیروهای ائتلاف شهرستان های دشتی و تنگستان با نماینده خود اختلاف وجود دارد و با همدیگر اصطکاک دارند؟چرا تاکنون با اعضای شورای این دو شهرستان جلسه ای برقرار نکرده است؟

همچنین در باره عدم جذب نیروهای انقلابی در مسئولیت ها انتقاد شد.موضوع کالای ملوانی، عدم برخورد قاطع با مافیای خودرو، عدم‌اشراف نمایندگان در پارس جنوبی و برخی مطالب دیگر عنوان شد.

در ادامه دکتر کرمی نماینده حوزه انتخابیه دشتی و تنگستان ضمن اظهار مسرت از حضور در جمع اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی اظهار داشت انتظاری که از نمایندگان وجود دارد دو نوع است یکی رسمی و دیگری غیر رسمی. که در هر دو تلاش ما این است که پیگیر باشیم و اقدامات موثری نیز انجام داده ایم.

کرمی با اشاره به سوابق انقلابی خودافزود: من در دوران اصلاحات یکی از یادداشت نویس ها در نقد این جریان‌بودم و در آشوب سال گذشته جزء اولین‌ نمایندگانی بودم که موضع گرفتم.

کرمی حضور خود در کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات را در راستای تخصص و تجربه ای که دارد ارزیابی کرد و گفت تمام تلاشم را در دفاع از حقوق مردم استان و حوزه های انتخابیه به کار برده ام. این نماینده مجلس خاطرنشان کرد که برای اولین بار هفت پروژه ی منطقه ای را در لایحه بودجه کشور تصویب کردیم. وی یادآور شد تنها استانی که رشد بودجه ی آن ۱۰۴ درصد است استان بوشهر است. نماینده دشتی و تنگستان گزارش مبسوطی از فعالیت های خود برای حوزه انتخابیه خویش ارائه دادند. وی با بیان برخی از مهم ترین عملکردهای مجلس یازدهم تاکید کرد که برای اولین بار است که مقام معظم رهبری در سال سوم مجلس عملکرد مجلس را مورد تأیید قرار دادند. کرمی یادآور شد برای اولین بار اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس را به حوزه ی انتخابیه آوردم و با رایزنی هایی که شد رئیس جمهور در هر دو سفر استانی در شهرستان های دشتی و تنگستان حضور پیدا کردند.

وی آمادگی خود را در جمع اعضای شورای ائتلاف هر دو شهرستان اعلام کردند. کرمی همچنین در باره علت اختلاف خود با برخی از اعضای شورای ائتلاف دشتی توضیحاتی ارائه کرد.

وی در باره ی همکاری دولت و مجلس اظهار داشت هر لایحه مفیداقتصادی که دولت به مجلس ارائه داده  مجلس با قید دو فوریت آن را تصویب کرده است.

کرمی با اشاره به موضوع ته لنجی یادآور شد که موضوع ته لنجی نباید با کولبری یکی حساب شود و از عزم جدی خود برای حل این معضل خبر داد. ایشان در پاسخ به اعتراض دبیر شورای ائتلاف تنگستان راجع به حق اشتراک نخلداران که دولت هزینه سنگینی را به باغداران تحمیل کرده است قول پیگیری موضوع را داد.

کرمی در پایان آمادگی خود را برای هم افزایی بیشتر و گفت و گو با شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان اعلام‌کرد.

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share