امروز:
جمعه, 07 ارديبهشت 1403
دسته: مذهبی
دوشنبه, 03 بهمن 1401 17:32
   
    ایمیل
کد خبـر : 59

سخن مردم:ابوالفضل قاسمی -جلسه شورای فرهنگ عمومی یکشنبه ۲ بهمن ماه ۱۴۰۱، به ریاست حجةالاسلام مصلح امام جمعه دشتستان و با حضور ائمه جمعه شهرستان، فرماندار، مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان، بخشداران، دهیاران و جمعی از مدیران نهادها و ادارات شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.


به گزارش سخن مردم:حجة الاسلام مصلح در این نشست با تبریک حلول ماه رجب گفت: یکی از رسالتهای مدیران اقامه نماز است.



وی با تاکید بر اینکه ترویج عفاف و حجاب در سطح ارگان‌ها و ادارات، آموزش و پرورش و دانشگاه ها باید جدی گرفته شود، افزود: برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در مرحله اول باید تبیین و جنبه ایجابی در جامعه  نهادینه و گسترش یابد و در مرحله دوم با اجرای قانون و تقویت ستاد امر به معروف و نهی از منکر در سطح شهرستان، به اجرایی شدن قویتر قوانین عفاف و حجاب در سطح ارگان ها بپردازیم.


رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بیان نمود: جهاد تبیین و روشنگری جزء برنامه های دائمی همه ادارات، آموزش و پرورش و دانشگاه ها در همه سطوح جامعه باید باشد.

وی ادامه داد: یکی از موارد فرهنگی که در سطح شهر مشاهده می گردد، معضلات  تبلیغات محیطی است، چهره شهر باید گویای ولایت مداری و تدین مردم شهید پرور شهرستان دشتستان باشد اما این تبلیغات بیشتر جنبه اقتصادی پیدا کرده است.

حجةالاسلام مصلح بیان داشت: بزودی کارگروهی دائمی تحت عنوان بزرگداشت مشاهیر و فرهیختگان شهرستان زیرمجموعه شورای فرهنگ عمومی جهت معرفی دانشمندان، مجاهدان و عالمان بزرگ دشتستان تشکیل خواهد شد تا با احیای هویت مذهبی، دینی اسلامی الگوی مناسب برای جوانان و نوجوانان باشد و ولایت مداری و استکبار ستیزی مردم دشتستان را به جامعه معرفی کنیم.

وی اضافه نمود: موضوع محله اسلامی سالهاست که مطرح شده است که با محوریت مساجد و ائمه جماعت در حال فعالیت هستند و پایگاه های بسیج بازوی اجرائی و عملیاتی آن ها هستند، این گروه ها در عرصه های مختلف محرومیت زدایی، سازندگی، اشتغال زایی، بهداشت و درمان، اقتصاد مقاومتی، نهضت کمک مومنانه، آموزشی، کشاورزی، فرهنگی و خدماتی فعالیت می کنند.

امام جمعه دشتستان با اشاره به تشکیل قرارگاه محله اسلامی با محوریت مساجد گفت: مساجد از دیرباز پایگاه مهمی برای رفع مشکلات و دغدغه های مردم بوده است و امروز نیز احیای کارکردهای مختلف مساجد و گام برداشتن برای حل مشکلات مردم در دستور کار قرار گرفته و امروز لازم است در قالب تشکیل قرارگاه های محله اسلامی فعالیت کنند.

در ادامه این نشست پیرامون تشکیل محله اسلامی و تبلیغات محیطی گفت و گو و تبادل نظر شد.

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share