امروز:
چهارشنبه, 05 ارديبهشت 1403
دسته: مذهبی
جمعه, 08 ارديبهشت 1402 06:00
   
    ایمیل
کد خبـر : 316

دبیرستادیادواره شهدای شهرستان؛

 سخن مردم: ابوالفضل قاسمی-مراسم بزرگداشت شصتمین سالگرد تولد شهید "صادق گنجی" سفیر فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لاهور پاکستان با سخنرانی دکتر مجید اسماعیلی، مدیرعامل موزه سینما و داور برنامه عصر جدید کانون امام خمینی(ره) برازجان برگزار شد.

به گزارش  سخن مردم:این مراسم عصر روز پنجشنبه ۷ اردیبهشت ماه با حضور دکترافروغ مدیرکل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی استان بوشهر،حجت الاسلام مصلح امام جمعه شهرستان ،مردم انقلابی ولایتمدار، خانواده های معظم شهدا وجمعی ازمسئولین واصحاب رسانه برگزار شد.

دهقان دبیر ستادیادواره شهید صادق گنجی و۶۷۰ شهیدشهرستان دشتستان دراین مراسم با سلام وصلوات برروح امام خمینی (ره) وهمه ی شهدای گرانقدرگفت: امروزمراسم معنوی و ارزشمند بزرگداشت و پاسداشت شصتمین سال ولادت شهید صادق گنجی است.

عباس دهقان درادامه با خوش آمدگویی به مهمانان ومسئولین بیان نمود: شهید گنجی از چهره های برجسته انقلابی مومن و شهیدی که در نوجوانی از شهدای مومن و پای کار بوده در انقلاب اسلامی واز جوانان علمدار جهاد تبیین بوده وهم به عنوان شهید بی مرز خارج از مرزهای کشور در دفاع از آرمان های انقلاب و صدور پیام ارزشمند انقلاب به شهادت رسید.

 وی بابیان اینکه امروز ۶۰ سال از ولادت این شهیدگرانقدر می گذرد اما خوبی کلیدواژه ای که در این نشست از آن استفاده کردیم، شهیدی است که در ۶ اردیبهشت سال ۴۲ متولد شد بیان نمود: شهید گنجی درهمین روزهای اوایل سال ۴۲ که قیام انقلاب از آنجا شکل می گیرد در همین ایام متولد می شود و چه زیباست زمانی که حضرت امام درجواب ماموررژیم که از ایشان سوال کرد که با کدام سربازان قصد انقلاب دارید؟ امام می فرماید سربازان من در گهواره ها هستند، شهید گنجی از همین سربازانی بود که آن روز در گهواره بودند و در انقلاب اسلامی ازسربازهای پایه کار امام بودند و این پیر فرزانه چقدر با افقی بلند می فرماید واینجا کسانی که هنوز متولد نشده اند را به عنوان سربازان از آنها یاد می کند.

وی ادامه داد: شهیدصادق گنجی متولد سال ۴۲ و در واقع یاد و خاطره این ایام و حوادث و برای ما تداعی می کند.

 دبیر ستادیادواره شهیدصادق گنجی باارائه گزارشی از برگزاری یادواره شهید صادق گنجی وجشنواره سرودفجرگفت امروز در جمع مادر بزرگوار شهید که ایشان به معنای تمام اسطوره‌ای در مقاومت است.

دهقان با تشکرازعزیزان دانشجوی که در شبهای جمعه وقت گذاشتن وخاطرات این مادر بزرگوار شهید را که مادر دو شهید، داماد شهید است خاطرات را ثبت و ضبط می کردند اضافه نمود: واقعاً وقتی خاطرات پر فراز و نشیب را مرور می‌کنی وآنهایی که باایشان زندگی کردند وقتی این خاطرات را می شنوند واقعاً اسطوره مقاومت فرزند پروری رادراین مادرمی بینند.

وی بااشاره به اولین جشنواره سرود فجر صادق وتولید مستند مادرانه گفت: یک مستند که فیلم برداری آن از پاکستان آغازمی شود همچنین تالیف کتاب را امسال دردستورکارداریم که به امید خدا تا دو ماه آینده رونمایی خواهد شد.

وی درپایان ازتمامی دست اندرکاران و مسئولینی که دربرگزاری یادواره شهدا همکاری داشتند تقدیروتشکرکرد.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان بوشهر؛آثارادبی وهنری شهدا ماندگاراست

افروغ مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان بوشهر دراین مراسم ضمن تشکرازعباس دهقان دبیر ستاد و ودست اندرکاران یادواره شهید صادق گنجی دراین مراسم گفت: کارهای هنری خوبی از جمله مستند شهید گنجی و مستند مادرانه در مورد شهید گنجی وکارهای هنری انجام شده است.

عبدالرحیم افروغ بابیان اینکه در روز اول کاری بود که توفیق پیدا کردیم خدمت مادر عزیزشهید صادق گنجی برسیم اظهارداشت :نکته مدنظر این بود که بتونیم با توجه به اینکه شهید گنجی، شهید فرهنگ و ارشاد اسلامی هست آثاربه صورت ویژه در قالب های مختلف هنری و ادبی که ماندگاری بیشتری دارد تولید شود.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان بوشهر بابیان اینکه می خواهیم هفته فرهنگی برازجان را به نام شهید گنجی رقم بزنیم افزود: باید شاهد رویدادهای بزرگ فرهنگی و هنری باشیم که ماندگاری داشته باشد وبااین اهداف بتوانیم تمام راه و روش شهدا را در زندگیمان بکارگیریم.

براساس این گزارش اجرای گروه سرودصدای انقلاب وآل طاها ،رونمایی از پایگاه اطلاع رسانی شهید صادق گنجی و اکران مستند مادرانه از دیگر برنامه های این مراسم بود.

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share