امروز:
پنج شنبه, 27 ارديبهشت 1403
دسته: مذهبی
چهارشنبه, 30 فروردين 1402 17:35
   
    ایمیل
کد خبـر : 270

سخن مردم:با حضور مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان، مراسم آغازین طرح ارتقای توانمندی‌های قرآنی آموزگاران، مدیران و معاونان مدارس دوره ابتدایی (اتقان) در کانون امام خمینی(ره) برازجان برگزار گردید.

به گزارش سخن مردم:، مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان در مراسم افتتاح طرح اتقان گفت: این افتتاحیه در ماه مبارک رمضان را به فال نیک گرفته و امیدواریم شاهد اجرای مطلوب این طرح در مدارس شهرستان باشیم.

سلیمان حیاتی اصل با اشاره به اینکه استان بوشهر به عنوان یکی از ۵ استان کشور می باشد که این طرح را به صورت پایلوت و ملی برگزار می نماید بیان داشت: یکی از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تربیت تمام ساحتی دانش آموزان با توجه و تاکید به ساحت اعتقادی و عبادی می باشد.

وی عنوان نمود: هدف از اجرای این طرح این است که دانش آموزان پایه اول تا ششم بتوانند تمام آیات و سوره های قرآن را به صورت صحیح و روان یاد بگیرند و تعداد ۲۰ سوره کوتاه و انتهایی قرآن را از حفظ بخوانند و اینکه بتوانند نماز را صحیح و با درک معنا بخوانند.

امام جمعه دشتستان نیز در این مراسم گفت: ارتقا سواد قرآنی امری است که کمتر به آن اهمیت داده می شود بنابراین چون قرآن به عنوان یک اصل در جامعه است باید اهمیت ویژه ای به آن داد.

حجت الاسلام حسن مصلح اظهار داشت: اگر جامعه و مردم ما قرآنی شد بسیاری از مشکلات کنونی جامعه مرتفع می شود زیرا انس با قرآن باعث می شود که اخلاق قرآنی پیدا کنیم.

وی یکی از مهمترین وظیفه پیامبر طبق آیات قرآن را تعلیم و قرائت قرآن به مردم و برای مردم دانست و بیان نمود: خداوند خود را در قرآن به عنوان اول معلم قرآن خطاب نموده است و بنابراین بعد از خداوند متعال، پیامبر بزرگ اسلام به عنوان دوم معلم قرآن معرفی می شود که وظیفه انتقال و آموزش قرآن و مفاهیم آن به مردم را بر عهده دارد.

امام جمعه شهرستان دشتستان با اشاره به اینکه بعضی از کشورها اهمیت ویژه ای برای قرآن قائل هستند عنوان نمود: در بعضی از کشورها معلم قرآن بالاترین حقوق و جایگاه را دارد و ماهم باید به این سمت برویم که معلم قرآن جایگاه ویژه ای در جامعه داشته باشد.

حجت الاسلام مصلح در باره فعالیت‌های صورت گرفته در خصوص آموزش، فهم و تدبر در قرآن کریم و انس با این کتاب آسمانی  که یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر است، تصریح نمود: آموزش قرآن در آموزش و پرورش همانند سایر فعالیت‌های تربیتی اضلاع مختلفی دارد و اولیاء، کتاب درسی، فوق برنامه‌ها، معلم و مربی هر کدام در این آموزش سهیم هستند و نقشی ایفا می‌کنند، اما آموزش و پرورش در این زمینه مقبول عمل کرده است.

وی تغییر نوع نگاه در برگزاری ساعات قرآنی را مورد تاکید قرار داد و افزود: کلاس های قرآنی باید از شاداب ترین کلاس های درسی قرار بگیرد در واقع در بهترین زمان با بهترین روحیه و آمادگی و حضور پرنشاط دانش آموزان برگزار شود.روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان دشتستان

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share