امروز:
شنبه, 08 ارديبهشت 1403
دسته: مذهبی
دوشنبه, 14 اسفند 1402 21:00
   
    ایمیل
کد خبـر : 1475

 سخن مردم:نعمت‌الله غلامپور ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال برنامه‌های روز شهید در استان بوشهر با یک رویکرد جدید اجرا می‌شود و به جای یک روز برنامه‌ها از ۱۵ تا ۲۲ اسفندماه برگزار می‌شوند.

به گزارش  سخن مردم: وی از برگزاری ۶۶ ویژه‌برنامه هفته شهید در استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: از برنامه‌های شاخص این هفته می‌توان به واگذاری ۳۰۰ قطعه زمین به فرزندان شهدا در بوشهر اشاره کرد که با حضور مسؤولان استانی برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر بیان کرد: تجلیل از مادران شهدا، میزبانی از مدافعان حرم، رونمایی از فیلم شهید مجید بشکوه، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری جام شهدا، برگزاری اردو، برپایی میز خدمت و غبارروبی قبور مطهر شهدا اشاره کرد.

وی از دیجیتالی کردن تصاویر شهدای استان خبر داد و افزود: مرمت و بازسازی گلزار شهدا در نقاط مختلف استان از دیگر اقدامات است که با جدیت در دستور کار است.

غلامپور از پرداخت بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان خبر داد و بیان کرد: ملاقات با خانواده‌های شهدا و ایثارگران به صورت مستمر در استان بوشهر انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در راستای برنامه فرهنگی طرح‌های مهمی تدوین و اجرایی شده که آغاز تولید فیلم سینمایی شهید نادر مهدوی با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران مرکز از جمله این طرح‌ها است.

وی تدوین برنامه مستند مادر شهید گنجی و جانباز ۷۰ درصد را از دیگر برنامه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: با انعقاد قرارداد تصاویر شهدا که سال‌ها از آن می‌گذرد نوسازی و دیجیتالی می‌شود و در مرحله نخست عکس ۵۰۰ شهید به‌صورت نقاشی دیجیتالی ارائه می‌شود.

برگزاری ۴۱۲ یادواره شهدا

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر از بهسازی و بازسازی ۳۶ گلزار شهدا بوشهر خبر داد و تصریح کرد: ۳۶ گلزار شهدا استان بوشهر با ۶ میلیارد تومان نوسازی و بازسازی شده و امسال برای ساماندهی گلزار شهدای استان در مجموع ۳۶ میلیارد تومان و برای سال آینده ۳۵ میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

غلامپور با بیان اینکه وام مسکن از ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان با سود ۴ درصد به جامعه ایثارگری پرداخت می‌شود، تأکید کرد: امسال از محل محل تبصره ۱۸ قانون بودجه از فروردین تا تیرماه حدود ۱۰۷ میلیارد تومان وام اشتغال به ۷۰۰ نفر پرداخت شد.

وی اضافه کرد: در ادامه سال از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه حدود ۱۱۶ میلیارد تومان برای اشتغال جامعه ایثارگری استان بوشهر مصوب شد که همه اعتبار جذب و ۷۰ درصد از آن پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر با اشاره به ابلاغ ۲۲۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به جامعه ایثارگری استان گفت: تاکنون ۱۷۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی کم بهره به خانواده ایثارگران استان پرداخت شده است.

غلامپور سرکشی و دیدار از خانواده شهدا و جانبازان را از برنامه‌های دانست و اضافه کرد: امسال ۸۱ ایثارگر در استانداری با استاندار ملاقات کردند، ۲۴ خانواده شهید سرکشی حضوری با همراهی استاندار داشتیم، ۶۷ خانواده شهدا در میز خدمت به استاندارد ملاقات داشتند، ۲۸۹ خانواده شهید توسط مدیرکل حضوری ملاقات انجام شد، ۱۰۹۳ نفر در اداره کل ملاقات انجام شد. ۲۷۰ نفر در میز خدمت توسط مدیر کل انجام شده است.

وی از برگزاری ۴۱۲ یادواره شهدا در سال جاری با همکاری سپاه خبر داد و بیان کرد: برگزاری مراسم بزرگداشت برای ۳۱ شهید اهل سنت، شهدای منا، مدافع حرم و شهدای مجلس از دیگر برنامه‌های سال جاری است.

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share