امروز:
پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403
دسته: ایران و جهان
دوشنبه, 04 ارديبهشت 1402 17:52
   
    ایمیل
کد خبـر : 303

سخن مردم: وزیر بهداشت با بیان اینکه برنامه های دولت سیزدهم به کارنامه تبدیل شده است، گفت: ۱۵ هزار تخت بیمارستانی معادل ۱۰ درصد کل تخت های بیمارستانی در دولت سیزدهم افتتاح شد.

به گزارش وبدا،دکتر بهرام عین‌اللهی در ادامه سفر به استان فارس، از پروژه ساخت بیمارستان ۱۸۴ تختخوابی امام حسین(ع) فسا بازدید و از تکمیل، تجهیز و افتتاح این پروژه در آینده ای نزدیک خبر داد.

دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از این پروژه گفت: عملیات ساخت این پروژه از سال ۱۳۹۰ آغاز شده که ظرفیت آن ۱۸۴ تخت و در زیربنای ۱۵ هزار متر مربع در ۴ طبقه احداث شده و همه امکانات مورد نیاز یک بیمارستان عمومی با تمامی رشته های مورد نیاز را دارد.

وی افزود: بخش عمده تجهیزات مورد نیاز این پروژه بیمارستانی تامین شده و ظرف دو تا سه هفته آینده، سایر تجهیزات ضروری نیز تامین و نصب می شود تا خدمات درمانی مورد نیاز مردم فسا و سایر شهرها را ارائه کند.

وی گفت: خوشبختانه ظرفیت نیروی انسانی فسا، مساعد است و ۱۲۰ پزشک متخصص بالینی در این شهرستان فعالیت دارند که نسبت به جمعیت، وضعیت بسیار خوبی است و وزارت بهداشت نیز در تقویت اعضای هیات علمی و متخصصان، حمایت های لازم را خواهد کرد.

وزیر بهداشت اظهار امیدواری کرد که این پروژه مهم بیمارستانی در فسا پس از تکمیل و تجهیز، در آینده ای نزدیک با حضور رییس جمهوری افتتاح شود.

عین اللهی خاطرنشان کرد: عمده کارهای مربوط به تکمیل و تجهیز پروژه بیمارستان امام حسین(ع) فسا در دولت سیزدهم انجام و منابع مورد نیاز جهت تکمیل آن از محل مصوبات سفر قبلی رییس جمهوری به استان فارس تامین شده است. امیدواریم یکی از مجهزترین بیمارستان های استان فارس در فسا افتتاح شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه برنامه های دولت سیزدهم به کارنامه تبدیل شده است، گفت: ۱۵ هزار تخت بیمارستانی معادل ۱۰ درصد کل تخت های بیمارستانی در دولت سیزدهم افتتاح شد و رویکرد وزارت بهداشت و دولت، توجه و اولویت داشتن مناطق محروم برای توسعه در همه زمینه ها از جمله خدمات بهداشتی و درمانی است.

همچنین بخش آزمایشگاه ژنتیک و تشخیص مولکولی بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) شهرستان فسا که با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان ساخته و تجهیز شده با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.

عین اللهی در حاشیه افتتاح این بخش اظهارکرد: در پزشکی و نوع درمان بیماران، تشخیص و کارکرد آزمایشگاه ها، اهمیت بسیار زیادی دارد. ایران در حوزه علوم آزمایشگاهی، یکی از کشورهای سرآمد منطقه و جهان است و پیشرفت های زیادی در این حوزه حاصل شده است. در دوران پاندمی کرونا، تست های تشخیصی به خوبی توسط همکاران ما در بخش های آزمایشگاهی انجام شد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: امروز آزمایشگاه ژنتیک و تشخیص مولکولی پیشرفته ای در فسا افتتاح شد و امیدواریم روز به روز شاهد پیشرفت بیشتر علوم آزمایشگاهی در کشور باشیم.

در ادامه عملیات ساخت خوابگاه متاهلی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی فسا با ظرفیت ۲۴ واحد در زمینی به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع در ۲ بلوک ۳ طبقه ای با حضور وزیر بهداشت در فسا  آغاز شد. عین اللهی در حاشیه افتتاح این پروژه ها گفت: خوشبختانه با تلاش مسئولان شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی فسا یکی از استخرهای پیشرفته و با امکانات بالا در فسا امروز افتتاح شد

وی با اشاره به تکمیل نبودن سالن ورزشی این دانشگاه خاطرنشان کرد: برای تکمیل و افتتاح این مجموعه حمایت های لازم خواهد شد اما از مدیران دانشگاه علوم پزشکی خواسته ایم که تا دهه مبارک فجر امسال، سالن ورزشی دانشگاه علوم پزشکی فسا، تکمیل، تجهیز و افتتاح و زمینه نشاط و سلامتی جوانان و دانشجویان دانشگاه، فراهم شود.

وزیر بهداشت همچنین استخر ورزشی دانشگاه علوم پزشکی فسا که با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در زمینی با زیربنای ۱۲۰۰ متر مربع ساخته شده را افتتاح کرد.

 زمین ورزشی چمن مصنوعی دانشگاه علوم پزشکی فسا نیز دیگر پروژه دانشجویی بود که با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد. برای ساخت این زمین ورزشی در زیربنای ۱۲۰۰ متر مربع، حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار صرف شده است.

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share