امروز:
پنج شنبه, 20 ارديبهشت 1403
دسته: دشتستان
شنبه, 01 مهر 1402 19:39
   
    ایمیل
کد خبـر : 963

  سخن مردم:رئیس بهزیستی دشتستان از ساماندهی کودکان کار و خیابان توسط بهزیستی شهرستان دشتستان خبرداد.


به گزارش   سخن مردم: جعفر کمالی رئیس بهزیستی دشتستان گفت، برابر ماده 79 قانون کار به کار گماردن افراد کمتر از 15 سال ممنوع می باشد، در همین خصوص تعداد 424 کودک کار و خیابان شناسایی و تحت حمایت این اداره قرار گرفته اند که از این تعداد 270 نفر اتباع غیر ایرانی می باشند.
وی اظهار نمود در راستای توانمند سازی کودکان و خانواده های آنها برابر تفاهمنامه ایی که بهزیستی با اداره فنی و حرفه ایی شهرستان منعقد نموده است تعداد 46 نفر از کودکان وخانواده های آنها جهت مهارت آموزی به آن نهاد معرفی گردیده اند که این افراد پس از پایان دوره و صدور گواهی جهت دریافت تسهیلات اشتغال معرفی می گردند و در همین راستا تا کنون برای 52 نفر از والدین و اعضاء خانوادهئ های مرتبط ایجاد اشتغال گردیده، همچنین مبلغ 2894000000 ریال نیز به عنوان کمک بلاعوض به کودکان کار و خیابان تحت حمایت بهزیستی پرداخت گردیده است. وی در پایان ضمن تشکر از همکاری سایر نهادهای مرتبط در خصوص ساماندهی این قشر از کارفرمایان و صنوفی که کودکان کار در آنجا مشغول به فعالیت می باشند درخواست نمود در خصوص رعایت قوانین کار اهتمام لازم را داشته باشند.

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share