امروز:
دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403
دسته: دشتستان
سه شنبه, 24 مرداد 1402 09:46
   
    ایمیل
کد خبـر : 838

 سخن مردم:ابوالفضل قاسمی-امام جمعه دشتستان: در دومین جلسه قرارگاه فرهنگی ائمه جمعه دشتستان در سال 1402 مطرح شد:مردم ایران اسلامی نشان دادند که امام حسین (ع) در دل آنها جا دارد و این عشق و محبت را با هیچ چیز دیگری عوض نمی کنند.


به گزارش  سخن مردم: ، با حضور ائمه جمعه شهرستان و مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان بوشهر دومین جلسه قرارگاه فرهنگی ائمه جمعه دشتستان در محل ستاد عتبات عالیات شهرستان برگزار شد.
امام جمعه دشتستان در این نشست با اشاره به آیات و روایات پیرامون تبلیغ، بیان داشت: امسال محرم متفاوتی را در سطح شهرستان بزرگ دشتستان شاهد بودیم که از تمامی خادمان به دستگاه امام حسین علیه السلام تشکر و قدردانی می نمایم.
وی این حضور ارزشمند مردمی را یک ظرفیت و پتانسیل بالا دانست و گفت: با وجود این همه تبلیغات سوء دشمنان علیه محرم، مردم عزیز ایران اسلامی نشان دادند که امام حسین علیه السلام در دل آنها جا دارد و این عشق و محبت را با هیچ چیز دیگری عوض نمی کنند.
حجت‌الاسلام مصلح در ادامه در خصوص مصوبات جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان، اظهار داشت: یکی از مصوبات تجلیل از محافل قرآن خانگی بود که فقط دو شهر از هفت شهر شهرستان گزارش عملکرد ارسال کردند و مقرر شد بخشداران با هماهنگی دهیاران و همکاری ائمه جمعه این محافل را شناسایی و از فعالین در این حوزه تجلیل نمایند.
وی با اشاره به ماه محرم و استفاده از ظرفیت های آن افزود: جلسات روضه خانگی، همایش شیر خوارگان، همایش اهلی من العسل، همایش سه ساله های حسینی، همایش عفاف و حجاب خواهران زینبی، همایش جوانان عاشورایی، تجمع هیأت مذهبی در روز تاسوعا و عاشورای حسینی همگی ظرفیت است برای تبیین و تبلیغ دین مبین اسلام لذا مردم پای کار دین و نظام هستند و به صورت خودجوش کارها را انجام می دهند و ائمه جمعه نیز این کارها را مدیریت نمایند.


امام جمعه دشتستان با اشاره به تبیین نظام نامه ستادهای نماز جمعه استان و استفاده از ظرفیت جوانان در برگزاری نماز جمعه جهت رونق بخشیدن به آن، بیان داشت: جهت اجرای این طرح از آموزش و پرورش باید کمک گرفت که نوجوانان و جوانان در این عرصه مهم دینی ورود کرده و برای آینده کادر سازی صورت پذیرد و مسؤولین و مدیران بایستی در بین مردم و در نماز عبادی سیاسی جمعه حضور یابند.
در ادامه این نشست مدیر دفتر ائمه جمعه استان بوشهر ضمن تشکر از حضور ائمه جمعه دشتستان در مراسمات عزاداری و همراهی با مردم، بیان داشت: این نوع حضور مردم را خوشحال و ترغیب می کند که مجالس را باشکوه تر برگزار نمایند.
وی در ادامه به نظام نامه ستادهای نماز جمعه اشاره کرد و گفت: شهرستان دشتستان در خصوص برگزاری جلسات قرارگاهی از شهرستانهای برتر کشور است و پیاده نمودن نظام نامه ستادهای نماز جمعه جهت باشکوه‌تر برگزار شدن نماز جمعه ضروری و لازم است.
حجةالاسلام بهمنیاری با اشاره به اینکه کتابچه مجریان نمازجمعه جهت جلوگیری و اطاله کلام و تسریع در برگزاری نماز جمعه خیلی مفید و کاربردی است، اظهار داشت:استفاده از مشارکت های مردمی جهت برگزاری نماز باشکوه جمعه، استفاده از ظرفیت جوانان و نوجوانان در برگزاری نماز جمعه، استفاده از ظرفیت اهالی روستاها در برگزاری نماز جمعه و سپردن مسؤولیت به آنها، کادر سازی جهت مجریان نماز جمعه که از وظایف مسؤولین ستادهای نماز جمعه است و تکریم نمازگزاران که باید معاونت تکریم ستاد نماز جمعه این کار را انجام دهند.
گفتنی است در ادامه این نشست ائمه جمعه شهرستان به بیان مسائل و مشکلات موجود از جمله عدم تحقق تامین مالی نهادهای نماز جمعه شهرستان از سوی فرمانداری و تکمیل و تجهیز خانه های عالم شهرستان پرداختند .

مدیر ستاد عتبات عالیات شهرستان گزارشی پیرامون عملکرد این ستاد ارائه داد و درخواست همراهی و همکاری بیشتر نمود. 
درپایان به مناسبت سالروز اولین اقامه نماز جمعه در کشور: عیسی محمدی مدیر ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان دشتستان با اهدای لوح سپاس از تلاش های ائمه جمعه شهرهای شهرستان دشتستان و رئیس دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان بوشهر تقدیر کرد.

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share