امروز:
دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403
دسته: دشتستان
یکشنبه, 22 مرداد 1402 00:31
   
    ایمیل
کد خبـر : 831

سخن مردم:امام جمعه دشتستان: بیان شیوا و دلنشین احکام دین در اقناع جوانان مؤثر است.

به گزارش سخن مردم:حجةالاسلام حسن مصلح امام جمعه دشتستان در دیدار روحانیان فعال در منطقه دوم ندسا به تبیین الزامات رسالت از منظر قرآن کریم پرداخت و طی سخنانی گفت: حضرت موسی (ع) پس از دریافت مأموریت خود از خداوند درخواست سعه ی صدر و بیان روان و توفیق در اقناع مخاطبان را نمود.

وی افزود: فصاحت گفتار در ابلاغ پیام های الهی سهم مؤثری دارد و انسان ممکن است حرف خوبی بزند اما نتواند آن را خوب انتقال دهد.

امام جمعه دشتستان ادامه داد: مبلغّان الهی و آمران به معروف هر چه شیواتر سخن بگویند، پیام را دلپذیرتر و دلنشین تر منتقل می کنند و این عامل مؤثری در اقناع مخاطبان و جوانان است.

حجةالاسلام مصلح در تشریح سایر الزامات رسالت از منظر قرآن کریم خاطر نشان نمود: هدف نهایی پیام باید اعتلای ذکر خداوند باشد و در این راه لازم است از همراهی و یاری افراد متعهد و متخصص و بطور تشکیلاتی بهره برد.

وی در پایان به نقش اخلاص و پرهیز از خودمحوری در نتیجه بخشی و ثمردهی پیام اشاره کرد و افزود: اخلاص، وارستگی گوینده و دوری از عُجب و خودبینی و تمرکز محض بر انجام وظیفه، موجب می گردد پیام با نتیجه ی کامل منتقل گردد.

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share