امروز:
دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403
دسته: دشتستان
چهارشنبه, 11 مرداد 1402 00:33
   
    ایمیل
کد خبـر : 786

سخن مردم فرماندار دشتستان: باید از ظرفیت نیروهای جهادی برای زیباسازی مدارس استفاده کرد

به گزارش سخن مردم -فرماندار دشتستان در دویست و بیست و ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش مناطق چهارگانه این شهرستان گفت: باید از سهمیه اختصاصی وزارت نفت و ظرفیت نیروهای جهادی برای بازسازی و زیباسازی مدارس استفاده کرد.

فرماندار دشتستان در دویست و بیست و ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان با تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی، مکتب عاشورا را یک مکتب زندگی‌ساز دانست و گفت: در طول تاریخ، بشر بیش از صد هزار درگیری باهم داشته اند که تلفات زیادی هم داشته است که به بعضی از آنها پرداخته شده و بعضی هم در تاریخ ثبت نشده است.

 

احمد بنافی اظهار داشت: بعضی از این اتفاقات و درگیری ها از درجه اهمیت بالایی برخوردار بوده اند ولی باتوجه به اهمیت آنها مکتب ساز نبوده اند ولی واقعه عاشورا یک واقع مهم در طول تاریخ بوده که گرچه به ظاهر یک حادثه بود، اما تبدیل به یک مکتب فرهنگ آفرین و انسان ساز شد.

وی تصریح نمود:  در تاریخ تشیع، حادثه عاشورا بر فراز قله ای با عظمت می درخشد و سرچشمه ای جوشان برای فرهنگی پربار و انسان ساز است و فرهنگ عاشورا طی قرون و اعصار، همواره مایه حرکت و جنبش، و پایگاهی برای جهش به سوی طاغوت ستیزی و کفر زدایی بوده است.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان دشتستان امام حسین(ع) را یکی از بزرگترین آموزگاران عالم عنوان کرد و افزود: مکتب عاشورا یک مکتب تعلیم و تعلم است و در طول تاریخ هیچ واقعه ای به اندازه این واقعه اثر گذار نبوده است و در تاریخ تشیع، حادثه عاشورا بر فراز قله ای با عظمت می درخشد و سرچشمه ای جوشان برای فرهنگی پربار و انسان ساز است.

بنافی ادامه داد: واقعه عاشورا در چند سال از ذهن ها از بین رفته بود و بعد از قیام مختار دوباره در ذهن ها پدیدار شد و این واقعه به همه ما درس آزادگی را به معنای واقعی می دهد و روز به روز شناخت ما نسبت این واقعه بیشتر می شود.

وی بیان نمود: انقلاب اسلامی و نهضت های بعد از آن از برگرفته از آثار قیام عاشورا می باشد و بین انقلاب اسلامی ایران با نهضت عاشورا پیوند عمیق و عاشقانه ای وجود دارد که با هیچ نمونه ای از تاریخ‌ مکتب ها و انقلاب ها نمی توان مقایسه کرد.

فرماندار دشتستان در ادامه به اهمیت برگزاری جلسه شورای آموزش و پرورش اشاره کرد و عنوان نمود: هدف از اینکه جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان با حضور روسای آموزش و پرورش مناطق چهارگانه برگزار می گردد این است که همه مناطق از این ظرفیت استفاده نمایند و مشکلات حوزه های خود را بیان نمایند و برای رفع آن چاره اندیشی های لازم صورت گیرد.

بنافی خاطرنشان کرد: یکی از اولویت های کمیته برنامه ریزی شهرستان را توجه به مسائل آموزش وپرورش قرار داده و منابع خوبی جهت تعمیر و تجهیز مدارس شهرستان اختصاص دهیم و امسال ۱۳مدرسه را با در اولویت ساخت و تجهیز قرار داده ایم.

وی افزود: در این خصوص باید از ظرفیت شرکت های نفت و گاز در منطقه و استان و همچنین گروه های جهادی برای تعمیر و تجهیز و زیباسازی مدارس استفاده نمائیم و همچنین شوراها، شهرداری ها و دهیاران نیز باید مسئولیت زیباسازی مدارس را بر عهده بگیرند.

مدیر آموزش و پرورش دشتستان: راه اندازی آموزشگاه جدید کارو دانش هنر ۲ در برازجان

مدیر آموزش و پرورش دشتستان نیز از راه اندازی اموزشگاه جدید کارو دانش هنر ۲ در برازجان خبر داد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان نیز در این جلسه گفت: با توجه به دیدگاه مثبت فرماندار محترم نسبت به آموزش و پرورش، اقدامات مثبتی در حوزه آموزش و پرورش صورت گرفته که می توان به عنوان نمونه به اختصاص سه فضای بزرگ آموزشی در مناطق ارم و بوشکان و مرکزی نام برد.

سلیمان حیاتی اصل با اشاره به مصوبات جلسه قبل اظهار داشت: مصوبات جلسه قبل برگزاری کنکور بود که توانستیم با همکاری مسئولین شهرستان شاهد برگزاری کنکور در کمال آرامش کامل باشیم و علاوه بر آن از اردیشب ماه امسال تاکنون آزمون های زیادی مانند کنکور سراسری، آزمون استخدامی آموزش وپرورش داشتیم که همه مسئولین خصوصاً نیروی انتظامی همکاری لازم را داشتند.

وی پروژه مهر را به عنوان یکی از مهمترین برنامه های آموزش و پرورش دانست و افزود: یکی از مهم ترین برنامه های آموزش و پرورش پروژه مهر است که از اردیبهشت ماه آغاز می شود و شامل کمیته های مختلفی است که یکی از کمیته های این پروژه، کمیته تعمیر و تجهیز است که نیازمند مسائدهمکاری همه مسئولان در این زمینه هستیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان ادامه داد: علاوه بر مشکلات در بحث فضا و تجهیزات، عمده مشکلاتی هم در زمینه نیروی انسانی داریم و با توجه به این مشکلات سعی شده با درخواست انتقالی همکاران موافقت نشود مگر اینکه جابجایی صورت گیرد.

حیاتی اصل افزود: برای کاهش مشکلات فضا هم در سال جدید سه فضا به مجموعه آموزش و پرورش افزوده می شود که باتوجه به افزایش جمعیت دانش آموزی هنرستان کاردانش هنر و پیش بینی افزایش این جمعیت در سال جدید، فضای خوابگاه دبیرستان رضوان را برای هنرستان دوم اختصاص یافته است که با توجه به نبود تجهیزات لازم برای آن، نیازمند همکاری همه مسئولان خصوصاً فرماندار محترم جهت تجهیز این فضا و دیگر فضاهای جدید می باشیم.


درپایان جلسه به مناسبت هفته عفاف وحجاب ازبانوان محجبه شاغل درآموزش وپرورش شهرستان دشتستان تجلیل شد.

 

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share