امروز:
دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403
دسته: دشتستان
چهارشنبه, 04 مرداد 1402 14:48
   
    ایمیل
کد خبـر : 755

امام جمعه دشتستان در همایش میثاق عاشورائیان شهرستان دشتستان مطرح شد:

سخن مردم:روز یکشنبه 1 مردادماه 1402، با حضور حجت الاسلام مصلح امام جمعه دشتستان، بنافی فرماندار شهرستان، بارگاهی معاون سیاسی امنیتی فرماندار، نوشادی رییس هیئت های مذهبی کشور، حجت الاسلام وحیدی رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان و هیئات مذهبی شهرستان هفدهمین همایش میثاق عاشورائیان شهرستان دشتستان در کانون امام خمینی (ره) برازجان برگزار شد.


به گزارش سخن مردم:امام جمعه دشتستان در این همایش ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر، هدف قیام امام حسین (ع) را زنده نگه داشتن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه خواند.



وی تصریح کرد: امام حسین (ع) در وصیتش به محمد حنفیّه اینچنین می فرماید: من نه از روی خودخواهی و یا برای خوشگذرانی و نه برای فساد و ستمگری از شهر خود بیرون آمدم، بلکه هدف من از این سفر، امر به معروف و نهی از منکر و خواسته ام از این حرکت، اصلاح مفاسد امت و احیای سنت و قانون جدم، رسول خدا (ص) و راه و رسم پدرم، علی بن ابی طالب علیه السلام است.

حجةالاسلام مصلح در ادامه به اهمیت اقامه عزای سیدالشهدا اشاره کرد و گفت: این محافل عزاداری، کلاس درس، کلاس تربیت، کلاس عبادت، اجابت دعا، نزول فرشتگان، موجب محبوب خدا و رسول خدا شدن، تأسی به ائمه معصومین (ع)، کلاس معرفت و بصیرت است.

وی در ادامه به جهات مثبت مجالس که باید تقویت شوند اینچنین اشاره کرد:
1- تکثر و تنوع جمعیت بصورتی که همه اقشار حضور داشته باشند
2- سفره طعام و پذیرایی
3- سخنرانی پرمحتوا
4- مداح به روز و آگاه به مسائل تاریخی
5- زنجیرزنی و سینه زنی سنتی
6- مختصر و مفید بودن و عدم اطاله
7- سیاه پوشی کامل خیابان، محله، مسجد و ورودی شهر و روستا و بازار

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share