امروز:
دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403
دسته: دشتستان
یکشنبه, 14 اسفند 1401 23:15
   
    ایمیل
کد خبـر : 183

رئیس اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) برازجان

سخن مردم:نشست خبری رئیس اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) برازجان با اصحاب رسانه درهفته احسان و نیکوکاری ، سالروز تاسیس کمیته امداد به فرمان حضرت امام خمینی (ره) و آغاز جشن نیکوکاری ظهر شنبه ۱۴ اسفند ماه برگزار شد.

به گزارش سخن مردم:-مراد شمس الدینی بااشاره به آغازهفته احسان و نیکوکاری از ۱۴الی۲۱ اسفند گفت : تأسیس كمیته امداد به فرمان حضرت امام خمینی(ره) یكی از بركات و دستآوردهای انقلاب اسلامی است كه با هدف خدمت به محرومان و مستمندان جامعه تشكیل شد.

وی بااشاره به مجموعا شش هزار خانوار تحت پوشش دردشتستان گفت: این نهاد به لطف خدا توانسته است بسیاری از نیازمندان را تحت پوشش قرار دهد ، یکی از برنامه های کمیته امداد در مناسبت های مختلف این است که طرح های مشارکتی مختلفی را اجرا و بخشی از نیازمندی های خانوار های تحت پوشش از طریق خیرین جمع آوری می شود.

رئیس اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) برازجان افطار و اطعام، جشن عاطفه‌ها در هنگام بازگشایی مدارس ،صدقات،ذکات،اکرام ایتام و جشن نیکوکاری که امسال از ۱۵ دی ماه سروع شده است و تا آخر سال نیز ادامه خواهد داشت رااز طرح های اجرا شده  در طول سال بیان نمود.

وی اضافه نمود:هرمدرسه یک پایگاه نیکوکاری است که زنگ نیکوکاری در مدارس به صورت نمادین به منظور ترویج فرهنگ انفاق و نوعدوستی به صدا در خواهد آمد.

مراد شمس الدینی تا کنون دو میلیارد و چهارصد میلیون تومان در بخش مرکزی از طریق جشن نیکو کاری دریافت و توزیع شده است و در سطح شهر۲۰ مرکز نیکوکاری داشته ایم که از ظرفیت مردم و خیرین استفاده کرده اند ،اما علاوه بر خدمات متعددی که امداد به خانواده ها ارائه می دهد باز نیازمند کمک خیرین و نیکوکاران هستیم.

وی بحث معیشت خانواده ها را مهم دانست وبیان نمود: در بخش مرکزی از شش هزار خانواده ۴هزار نفر شهری تحت پوشش هستند، دو هزار ساکن روستا های مرکزی هستند که بیشترین جمعیت مددجویی در شهر برازجان و ۲هزار خانوار ساکن روستاهای بخش مرکزی هستندکه وسایل سرمایش و گرمایش کولر و یخچال با مشارکت خیرین و کمیته امداد به خانواده ها اهدا شد.

مراد شمس الدینی افزود: در سال گذشته ۶۵۰۰ خانوار تحت پوشش بوده اند که اکنون حدود ۷۰۰ خانوار از پوشش خارج شده اند و خود کفا شده اند.

مراد شمس الدینی بااشاره به تسهیلات فرهنگی و دانشجویی گفت: ۱۸۸۵ دانش‌آموز و ۱۱۶نفر دانشجو تحت پوشش هستند که از مجموعه دانشجویان ۴ دانشجوی پزشکی هستند که شهریه آنها مستقیماً به حساب دانشگاه واریز می شود و همچنین کمک هزینه تحصیلی برای ۶۰۰ دانش آموز مستقیم به حساب دانش آموز واریز می شود همچنین پانصد هشتاد بسته کیف و لوازم تحریر اهدا شد.

وی یکی از ماموریت های امداد راجلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان عنوان نمود که درقالب  طرح فلاح و رستگاری می باشد که دراین طرح  تاکنون ۵۰ دانش آموز  به تحصیل برگشته اند.

رئیس اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) برازجان گفت: درمان یکی از مشکلات اساسی خانواده های تحت پوشش است،اعزام بیماران به شهر شیراز،بیمه های اجتماعی زنان خانه دار،توزیع کالا و لوازم مورد نیاز بیماران که حدود ۱۰۰ میلیون تومان هزینه شده است،پرداخت کمک هزینه یا سبد غذایی بین مادران برای ۵۰ نفر و کودکانی که مشکل سوء تغذیه دارند که به ازای هر کودک ۱۲۵ هزار تومان پرداخت می شود.

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share