امروز:
یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403
دسته: دشتستان
دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403 20:14
   
    ایمیل
کد خبـر : 1664

 سخن مردم:نشست هماهنگی طرح توجیهی نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) روز یکشنبه مورخ ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳،در سالن جلسات اداره آموزش و پرورش آب‌پخش برگزار شد.

به گزارش  سخن مردم: این نشست با حضور سلیمی مفرد سرپرست بخشداری آب‌پخش، معصومی رئیس دادگستری آب‌پخش، پیروی مدیر اداره آموزش و پرورش آب‌پخش و جمعی دیگر از مدیران سطح بخش برگزارشد. 

سلیمی مفرد در این نشست اظهار کرد: در ابتدای دهه ۱۳۷۰ همزمان با هشدار مقام معظم رهبری به مسئولان نظام در خصوص خطر تهاجم فرهنگی دشمن، جبهه غرب در صدد مقابله فرهنگی با فرهنگ دینی و ملی ایرانیان به منظور تغییر فرهنگ و سبک زندگی مردم برآمده بود.

رئیس شورای آموزش و پرورش بخش آب‌پخش عنوان کرد: فلسفه و فرهنگ مادی‌گرای غرب در مقابل فرهنگ معنوی و خداباور ایرانیان مسلمان قرار دارد؛ ایرانیان و مسلمانان همواره دارای فلسفه و فرهنگ معنوی و خداباور بوده‌اند که در تهاجم فرهنگی چند دهه اخیر، جنبه‌ها و ابعاد مادی‌گرای فرهنگ غربی وارد سبک زندگی ما شده است.

سلیمی مفرد در ادامه خاطر نشان کرد: مادی‌گرایی به عنوان یک عنصر اساسی در فلسفه غرب در ذات خود یأس، ناامیدی، افسردگی، خودکشی و بسیاری دیگر از آسیب‌های اجتماعی را در پی دارد و اگر یک سیر تاریخی ۱۰۰ ساله از میزان آسیب‌های اجتماعی در جامعه ایران بررسی شود به وضوح مشخص است که از ابتدای دهه ۱۳۷۰ و به‌ویژه در یک دهه اخیر معضلاتی مانند طلاق و خودکشی در جامعه ایران با رشد فزآینده‌ای روبرو بوده است؛ این درحالی است که معضلات اجتماعی مانند طلاق و خودکشی تا قبل از تهاجم فرهنگی غرب به فرهنگ اصیل دینی و ملی ایران، با جامعه ما بیگانه بود. اگر میزان طلاق و خودکشی در کل کشور تا قبل از تهاجم فرهنگی را بررسی کنیم به میزان رشد فزاینده و با سرعت بالای این معضلات در ایران پی خواهیم برد.

سرپرست بخشداری آب‌پخش در پایان افزود: نظام خانواده و نظام آموزشی کشور نقطه کانونی دشمن در تهاجم فرهنگی است و مراقبت از دانش‌آموزان عزیز در مقابل آسیب‌های اجتماعی که بخش قابل توجهی از آن ناشی از تهاجم فرهنگی غرب است، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسانی دولتی باید اهتمام ویژه‌ای در این خصوص و مقابله با آسیب‌های اجتماعی یاد شده داشته باشند.

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share