امروز:
پنج شنبه, 20 ارديبهشت 1403
دسته: دشتستان
یکشنبه, 21 آبان 1402 21:33
   
    ایمیل
کد خبـر : 1158

رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان:

 سخن مردم:رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: ۱۷۹ هزار و ۶۲۴ دشتستانی در پویش ملی سلامت مورد غربالگری دیابت و فشارخون قرار می‌گیرند.

به گزارش  سخن مردم:دکتر ماریا خویشدوست در نشست هماهنگی اجرای پویش ملی سلامت با رویکرد غربالگری دیابت و فشارخون در دشتستان اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته حداقل روزانه سه هزار نفر در دشتستان در پویش ملی سلامت مورد غربالگری دیابت و فشارخون قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: برای اجرای طرح نیاز است همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان دشتستان از جمله سپاه، فرمانداری، نیروی انتظامی، آموزش‌وپرورش، بسیج، هلال‌احمر، بهزیستی در کنار شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشند

دکتر خویشدوست اضافه کرد: تمامی افرادی که در اجرای پویش ملی سلامت با رویکرد غربالگری دیابت و فشارخون با شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان همکاری دارند، دارای کارت شناسایی هستند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: ۱۷۹ هزار و ۶۲۴ نفر در این طرح در دشتستان مورد پایش قرار می‌گیرند و سنجش و پایش این تعداد تنها با شبکه بهداشت و درمان در این مدت کم، شدنی نیست و باید همه دستگاه‌ها پای‌کار باشند.

وی بیان کرد: در زمان شیوع کرونا ۷۰ درصد مرگ‌ومیر شهرستان دشتستان را افراد دارای فشارخون بالا و دیابت شامل می‌شدند.

دکتر خویشدوست اضافه کرد: سفیران سلامت دانش‌آموزی، دانشجویی و ادارات می‌توانند پویش ملی سلامت با رویکرد غربالگری دیابت و فشارخون در اطلاع‌رسانی به مردم کمک کنند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان بابیان اینکه شروع طرح سلامت خانواده و افزایش پایگاه‌ها در شهر برازجان موجب شده آمادگی بیشتری در این شهر ایجاد شود خاطرنشان کرد: به دلیل اجرای طرح سلامت خانواده در شهرستان دشتستان، پوشش ۱۰۰ درصدی پویش ملی سلامت با رویکرد غربالگری دیابت و فشارخون در شهرستان را باید داشته باشیم.

 

معاون سیاسی، امنیتی فرمانداری دشتستان بابیان اینکه ۱۰۰ اکیپ برای اجرای پویش ملی سلامت در شهر برازجان نیاز است گفت: همه دستگاه‌های اجرایی باید در اجرای پویش ملی سلامت در دشتستان همکاری داشته باشند.

مصطفی بارگاهی در نشست هماهنگی اجرای پویش ملی سلامت با رویکرد غربالگری دیابت و فشارخون در دشتستان اظهار داشت: طرح غربالگری فشارخون و دیابت باهدف پیشگیری از بیماری‌ها هم‌زمان با سراسر کشور در شهرستان دشتستان نیز آغاز می‌شود.

وی ضمن محکوم کردن جنایات رژیم منحوس و کودک کش اسرائیل افزود: تا وقتی سلامت و امنیتمان به خطر نیافتد قدر این دو را نمی‌دانیم.

معاون سیاسی، امنیتی فرمانداری دشتستان اضافه کرد: رژه خودرویی برای اطلاع‌رسانی مردم از پویش ملی سلامت با رویکرد غربالگری دیابت و فشارخون در شهر برازجان اجرا می‌شود.

بارگاهی اظهار داشت: بعد از رژه خودرویی، کادر بهداشت و درمان شهرستان دشتستان با حضور مردم تجمعی به حمایت از مردم غزه و محکوم کردن جنایت رژیم موقت و جعلی اسرائیل خواهند داشت.

وی تصریح کرد: همه سازمان‌ها باید برای اجرای پویش ملی سلامت با رویکرد غربالگری دیابت و فشارخون در دشتستان پای‌کار باشند.

معاون سیاسی، امنیتی فرمانداری دشتستان با تأکید بر تشریح سبک سالم زندگی برای مردم خاطرنشان کرد: تقریباً ۱۰۰ اکیپ برای اجرای این طرح در شهر برازجان نیاز است که در کنار بهداشت و درمان قرار بگیرند.

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share