امروز:
پنج شنبه, 20 ارديبهشت 1403
دسته: دشتستان
یکشنبه, 16 مهر 1402 18:58
   
    ایمیل
کد خبـر : 1028

رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان ؛

سخن مردم::رییس شبکه  بهداشت و درمان شهرستان دشتستان از ارائه خدمات بهداشتی به 35 درصد سالمندان شهرستان دشتستان از ابتدای سالجاری تا کنون خبرداد.

دکتر ماریا خویشدوست  در گفت و گو با روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: بنا به تعریف سازمان جهانی بهداشت ،سالمند به کسی گفته می شود که 60 سالگی را پشت سر گذاشته باشد و با توجه به اینکه 10 درصد از جمعیت شهرستان را سالمندان تشکیل می دهند، باید مشکلات و نیازهای سالمندان را به رسمیت بشناسیم و برای آنها راهکار اساسی ارائه دهیم. .

خویشدوست تصریح کرد: جمعيت سالمندان  شهرستان  28 هزار و  433 نفر می باشد که از ابتدا ی سال تا کنون  برای حدود 35درصد از این جمعیت، مراقبتهای بهداشتی توسط بهورزان و مراقبین سلامت ارائه شده است .

وی با اشاره به خطراتی که سالمندان را تهدید می کند، گفت : احتمال سقوط ، سلامت روان و سوتغذیه  مهمترین عوامل تهدید کننده سلامت جسمی و روانی سالمندان می باشد که باید به این عوامل توجه ویژه ای داشته باشیم.

دکتر خویشدوست همچنین بیان کرد: ارتقا سلامت ، رفاه و منزلت سالمندان، نیازمندهمکاری بین بخشی می باشد و طبق  مصوبات کمیته راهبردی سالمندان، دستگاه های مربوطه با ارائه برنامه ها و راهکارهای با قابلیت اجرا در سطح جامعه برای این مهم نقش بسزایی ایفا می کنند. 

رییس شبکه  بهداشت و درمان شهرستان دشتستان اظهارکرد: افزایش تعداد و نسبت سالمندان در جامعه، درصورت آماده نبودن زیرساختهای لازم، یک چالش جدی برای نظام های رفاه اجتماعی و سلامت ایجاد می کند.

دکتر ماریا خویشدوست  تصریح کرد: بهورزان و مراقبین سلامت، مراقبتهای بهداشتی سالمندان را به صورت حضوری در پایگاه های سلامت، مراکزبهداشتی و خانه های بهداشت  و برای سالمندان ناتوان با مراجعه به درب خانوار انجام می دهند و با توجه به شاخص های اعلام شده وزارت بهداشت ، 70 درصد سالمندان شهرستان  در طول یکسال مراقبتهای بهداشتی را دریافت نمایند .

در راستای بزرگداشت هفته سالمند، با همکاری شبکه بهداشت ودرمان دشتستان، بیمارستان شهید گنجی و مجمع خیرین سلامت دشتستان بازدید از سرای سالمندان صاحب الزمان شهر برازجان صورت گرفت و ضمن ارائه خدمات بهداشتی ، با حضور پزشک عمومی، متخصص داخلی و رادیولوژیست ، خدمات تخصصی نیز برای بیماران سالمند انجام گرفت .

 در پایان با هدایایی به سالمندان از انها تجلیل بعمل آمد.

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share