امروز:
سه شنبه, 01 خرداد 1403
دسته: استانی
چهارشنبه, 25 مرداد 1402 16:29
   
    ایمیل
کد خبـر : 844

استاندار بوشهر تاکید کرد

 سخن مردماستاندار بوشهر با بیان اینکه سمن‌ها نقش مهم و قابل توجهی در عرصه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی دارند گفت: باید نقش سازمان‌های مردم نهاد استان در عرصه‌های جهاد تبیین و انتخابات پیش‌رو افزایش یابد.


به گزارش روابط عمومی استانداری بوشهر، احمد محمدی‌زاده در نشست با سازمان‌های مردم نهاد استان بوشهر خدمات آنان در عرصه‌های مختلف جامعه را مورد ستایش قرار داد و اظهار داشت: سازمان‌ها مردم نهاد در عرصه کار خیر و کمک‌رسانی به جامعه مشارکت دارند و فعالیت آنان درخور تحسین است.

وی با بیان اینکه امام راحل نظام اسلامی ایران را بر پایه مردم بنا گذاشتند گفت: امام راحل نظام اسلامی ایران را مبتنی بر رأی و اراده مردم ایجاد کرد و مردم رکن اصلی نظام اسلامی ایران هستند و نقش اصلی در جامعه دارند.

استاندار بوشهر، مردمی‌ترین نظام سیاسی در جهان را نظام اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: تمام ابعاد حکومت اسلامی ایران بر اساس رأی ، نظر و تصمیمات مردم شکل می‌گیرد.

محمدی‌زاده نقش اصلی ناکامی دشمنان در عرصه‌های مختلف را حضور مردم در صحنه دانست و تأکید کرد: این مردم هستند که ایستادگی می‌کنند و دشمن را به عقب می‌رانند.

وی نقش اصلی در پیروزی ایران اسلامی جنگ تحمیلی 8 ساله را مردم دانست و خاطرنشان کرد: رمز اصلی ماندگاری نظام اسلامی ایران در مقابله همه شیاطین و دشمنان، حضور مردم و نقش آنان در صحنه است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه دوره دولت‌ها در جهان گذشته است اضافه کرد: این ملت‌ها هستند که خودشان به سمت اداره جامعه می‌روند و هرچه فرآیند مردمی‌سازی اداره جامعه سرعت بگیرد آن جامعه بهتر، سالم‌تر با قدرت اداره می‌شود و حتی اگر دولت‌ها بخواهند جامعه را اداره کنند نمی‌توانند زیرا دولت‌ها نمی‌توانند، زیرا مجموعه اداره جامعه، دولت‌ها نمی‌توانند فراهم کنند، بنابراین امروز مردم نقش اصلی در اداره جامعه دارند.

محمدی‌زاده نقش مردم در اداره جامعه را از مسئولان بیشتر دانست و بیان کرد: مسئولان وظیفه قانونی برای انجام فعالیت‌ها دارند اما سازمان‌های مردم نهاد با استفاده از وقت و سرمایه خودشان بر اساس وظیفه دینی، انقلابی، اجتماعی و همنوع‌گرایی برای آحاد جامعه کار و خدمات‌رسانی می‌کنند و کار سازمان‌های مردم نهاد از فعالیت مدیران دولتی مهمتر است.

وی سازمان‌‌های مردم نهاد را مورد حمایت ویژه مسئولان دانست و خاطرنشان کرد: از خدمات و زحمات سمن‌ها قدردانی می‌شود.

استاندار بوشهر یکی از موضوعات جامعه را جوانی جمعیت دانست و اضافه کرد: سازمان مردم نهاد در این عرصه باید نقش آفرینی کنند.

محمدی‌زاده از کاهش میزان طلاق در سه ماه نخست امسال در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: با تلاش و هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف استان بوشهر در سه ماه نخست امسال آمار ازدواج در این استان 20 درصد افزایش و طلاق 30 درصد کاهش یافت که تحقق این مهم حاصل یک کار جمعی است.

وی ترویج فرهنگ فرزندآوری در خانواده‌ها را یکی از مأموریت‌های مهم سازمان‌های مردم نهاد دانست و افزود: جلوگیری و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی یکی دیگر از رسالت‌های سازمان‌های مردم نهاد است چراکه دشمن با استفاده از همه ابزارهای رسانه‌ای و فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اهداف خود را در عرصه‌های گوناگون از جمله بی‌حجابی دنبال می‌کند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه فرهنگ بی‌حجابی و بدحجابی سبب از هم پاشیدن کانون خانواده‌ها می‌شود گفت: دشمنان در این عرصه اهداف خود را با استفاده از همه امکانات و ظرفیت‌ها دنبال می‌کند که نقش سمن‌ها در مقابله با اهداف دشمنان و خنثی شدن این توطئه بسیار مهم است.

محمدی‌زاده توسعه و پیشرفت نظام اسلامی ایران را مورد اشاره قرار داد و گفت: قبل از انقلاب اسلامی، شهرها و روستاها از همه امکانات زندگی، رفاهی، درمانی، زیرساختی، آب ، برق و دیگر امور بی‌بهره بودند اکنون پیشرفت و توسعه در شهرها و روستاها غیرقابل قیاس با قبل از انقلاب اسلامی است که دشمنان برای ناامید کردن مردم اهداف خود را دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه سمن‌ها نقش مهم و قابل توجهی در عرصه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی دارند گفت: باید نقش سازمان‌های مردم نهاد استان در عرصه‌های جهاد تبیین و انعکاس پیشرفت و توسعه، عمران و آبادانی در شهرها و روستاها افزایش یابد.

استاندار بوشهر به انتخابات 11 اسفند امسال پرداخت و با بیان اینکه دشمنان از هم اکنون برنامه‌های خود برای حضور کم رنگ مردم در این عرصه اجرایی کرده‌اند افزود: سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند زمینه مشارکت بیش از پیش مردم در انتخابات را فراهم کنند.

محمدی‌زاده ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب در جامعه، طرح‌های آبخیزداری با مشارکت مردم، فرهنگ کارآفرینی و اشتغال‌زایی را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: برگزاری همایش هم‌اندیشی سمن‌ها در بوشهر در پاییز امسال برای استفاده از تجارب موفق دیگر استان‌ها مورد توجه قرار بگیرد.

در این آیین همزمان با هفته تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی، سازمان‌های موفق مردم نهاد استان بوشهر مورد تجلیل قرار گرفتند.

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share