امروز:
سه شنبه, 11 ارديبهشت 1403
دسته: استانی
سه شنبه, 21 فروردين 1403 23:48
   
    ایمیل
کد خبـر : 1568

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر:

سخن مردم: برای اولین بار دو بخش «جایزه ویژه مقاومت» و «جایزه ویژه فلسطین» نیز برای معرفی هنرمندان انقلابی اضافه شده است.

  به گزارش سخن مردم: ، عبدالله شاهینی دوشنبه شب در نشست خبری با اشاره به برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی اظهار داشت: معرفی و بازخوانی آثار هنرمندان انقلاب اسلامی و حمایت از آثار منعکس کننده گفتمان انقلاب اسلامی، هدف از برگزاری هفته هنر انقلاب اسلامی است.

این مقام مسئول با بیان اینکه حدود ۲۰ برنامه شاخص در سطح استان در هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود گفت: این رویدا با برگزاری کارگاه خوشنویسی "فالق الاصباح " در شب قدر شروع گردیده و با غبارروبی قبور مطهر شهدا به ویژه شهدای هنرمند، دیدار جمعی از هنرمندان با نماینده ولی‌فقیه و استاندار، حضور چهره‌های برتر در صدا و سیمای مرکز بوشهر ادامه می یابد، این بخشی از فعالیت های هفته هنر انقلاب می باشد.

این مقام خاطرنشان کرد:رونمایی از کلیپ موسیقی "به سوی فلسطین" اثر حسین کشتکار، اکران فیلم "آسمان غرب" ویژه فعالین فرهنگی و هنری،برگزاری کارگاه های خوشنویسی، داستان نویسی و نقد کتاب، نشست اداره کل محیط زیست استان بوشهر با هنرمندان و رونمایی از فیلم مستند "مادرانه" با مشارکت اداره‌ کل تبلیغات اسلامی می باشد.

دبیر بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی بوشهر عنوان کرد: شب شعر بزرگداشت شهدای غزه و شهیدالقدس شهید محسن صداقت با مشارکت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد انقلاب اسلامی در شهر وحدتیه و برنامه شب خاطره شهید علی دشت‌بوری در تنگستان اجرا می شود.

شاهینی افزود:امسال برای هرچه بهتر جریان سازی هنر انقلاب، ستادی با ریاست اکبرپورات معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر و دبیری حوزه هنری و با مشارکت بیش از ۱۵دستگاه اجرایی و فرهنگی تشکیل شد و طراحی برنامه ها به نحوی تدارک دیده شد که برنامه‌ها می بایست جریان‌ساز و نیروساز بوده و اغلب برنامه‌ها با مشارکت نهادهای فرهنگی همراه خواهد بود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر به بخش ارزیابی چهره هنر انقلاب پرداخت و خاطرنشان کرد: برای بزرگداشت هنر انقلاب و معرفی چهره برتر هنر انقلاب ستادی را تشکیل دادیم و این برنامه با مشارکت تمامی نهادهای فرهنگی و هنری برگزار شد.

شاهینی با اشاره به روند انتخابات هنرمندان برتر انقلاب اسلامی در استان ابراز داشت: یکی از روش‌ها استعلام از ادارات دولتی در حوزه فرهنگ و هنر بود که از نگاه خود آثار برتر و هنرمندان برتر را معرفی کنند.

وی بیان داشت: روش دوم برای انتخاب هنرمند برتر ، این بود که فراخوان زده شد به صورت عموم و از طریق رسانه ملی و فضای مجازی اطلاع رسانی صورت گرفت.

دبیر هفته هنر انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: در مرحله سوم کسب اطلاع از فعالان شاخص هنر انقلاب بود که از آنها خواسته شد تا افراد را معرفی کنند.

شاهینی خاطرنشان کرد: پس از استعلام تعداد ۳۰۰ نفر از هنرمندان معرفی شدند که در ۲ مرحله مورد داوری و ارزیابی قرار گرفتند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: در بین موضوعات امسال مساله مقاومت و فلسطین جز موضوعات ویژه بوده است.

وی به برخی شاخص‌های انتخاب افراد اشاره کرد و گفت:خالق اثری با انتشارو یا گسترده مخاطب بالا، سوابق ارزنده در خصوص آموزش هنر به هنرمندان جوان انقلابی،فعالیت موثر در جبهه فرهنگی و هنری انقلاب ، دارای تجربه جریان سازی فرهنگی -هنری همسو با انقلاب اسلامی در سطح استان، واکنش هنرمندانه به جریان های معارض فرهنگی، کسب موفقیت و دریافت مقام و جوایزمعتبر در رویدادهای ملی و یا بین المللی مهم بوده است.

شاهینی در بخش دیگری از سخنانش گفت: هنر باید با آرمان‌های انقلاب اسلامی و اسلام، نسبت داشته باشد و راه شناخت هنر اسلامی توجه به دیدگاه های حضرت امام(ره) در این بخش است.

گفتنی است در این نشست حجت‌الاسلام محمد قادری مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر،عبدالرحیم افروغ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر حضور و به تشریح فعالیت های هفته هنر انقلاب پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین قادری" مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان بوشهر نیز در نشست خبری هفته هنر انقلاب بیان کرد:هنر بهترین راوی است برای پرداختن به مساله شهادت و ایثار برای ساختن آینده بهتر،این وظیفه هنر است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد :در این هفته به نقش هنرمند در بستر انقلاب اسلامی به صورت ویژه خواهیم پرداخت.

قادری بیان کرد :در استان بوشهر مبحث ویژه ای به نام «گفتمان مقاومت » مطرح شده و سازمان تبلیغات اسلامی وظیفه خود می داند که در کنار حوزه هنری قرار بگیرد و جایزه ویژه هنر مقاومت را در بستر رویدادهای هفته هنر انقلاب اسلامی به هنرمند برگزیده اهدا کند.

گفتنی است مراسم اختتامیه انتخاب هنرمند سال هنر انقلاب اسلامی استان بوشهر روز ۲۹ فروردین به دبیری حوزه هنری استان بوشهر و مشارکت دستگاه های اجرایی و فرهنگی برگزار و در آن چهره‌های برگزیده و چهره برتر هنر انقلاب انتخاب می‌شوند.

 

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share