امروز:
دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403
دسته: یاداشت
سه شنبه, 09 اسفند 1401 15:20
   
    ایمیل
کد خبـر : 153

سخن مردم: حبیب قاسمی-شهرستان دشتستان در شمال شرقی استان بوشهر قرار دارد و یکی از شهرستان های مهم استان بوشهر محسوب می شود یک سوم مساحت و جمعیت استان بوشهر را دشتستان در بر گرفته است

 

به سخن مردم: مردم این دیار ولایت مدار و در طول جنگ تحمیلی و دوران انقلاب اسلامی  در دفاع از وطن و انقلاب اسلامی نقش مهمی داشته اند وجود بیش از ۶٧٠ شهید در این شهرستان مبین این مهم است دشتستان قطب کشاورزی استان بوشهر است و بیشترین نخل های استان بوشهر در این شهرستان قرار دارد .

خرمای کبکاب دشتستان شهرت جهانی دارد دشتستان همچنین قطب علمی استان بوشهر است که وجود اساتید بزرگ شهرستان در رشته های مختلف علمی مبین آن است دشتستان مهد شاعران و نویسندگان و مفاخر بزرگی است که در طول تاریخ با خدمات خود نام نیک بر جای گذاشته اند و خوش درخشیده اند دشتستان به خصوص شهر برازجان  دارای بازارهای متعددی است که مراکزی برای خرید هم استانی ها حتی استان های همجوار است بازار روز برازجان یکی از باسابقه ترین بازارهاست که در خدمت رسانی به مردم نقش مهمی دارد.

 دشتستان قطب آثار تاریخی و دیدنی استان بوشهر است که در نوع خود بی نظیر یا کم نظیر هستند. شهرستان دشتستان بیشترین ائمه جمعه استان را به خود اختصاص داده که بیان کننده روحیه اعتقادی و توجه به دین مبین اسلام است.

 با توجه به نقش مهم مردم این دیار در  دفاع از وطن در  طول تاریخ انتظارات مردم دشتستان از رئیس جمهور محترم که در آستانه سفر ایشان به استان بوشهر هستیم از این قرار است امید است مورد توجه و عنایت و اقدام رئیس جمهور قرار گیرد.

١-سد دالکی

این سد که در نزدیکی شهر دالکی قرار دارد و سالهاست در انتظار بودجه لازم جهت تکمیل شدن است و انتظار مردم دشتستان از ریاست جمهور این است با اختصاص بودجه کامل در تسریع آن جهت تکمیل شدن و مورد بهره برداری قرار گرفتن اقدام نماید در صورت تکمیل این پروژه مهم شهرستان دشتستان بزرگ در زمینه آب شرب و کشاورزی مشکلاتش حل خواهد شد.

٢-بیمارستان ١٧ شهریور برازجان

شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان بزرگ متاسفانه چند سالی است از نعمت بیمارستان محروم است بیمارستان شهید گنجی هم که در خارج از شهر ساخته شده جوابگوی جمعیت دشتستان بزرگ نیست و سالهاست مردم این دیار گلایه دارند و خواستار تکمیل بیمارستان ١٧ شهریور برازجان هستند که این بیمارستان جهت تکمیل نیاز به بودجه دارد امید است رئیس جمهور محترم در این سفر با تصویب بودجه کامل برای این بیمارستان مهم مشکل مردم شهید پرور شهرستان دشتستان در زمینه درمان  را حل نماید.

٣-راه آهن

راه آهن شیراز- بوشهر سالهاست بر سر زبان هاست ولی متاسفانه تاکنون جنبه عملی به خود نگرفته است در حالی که همه استان های همسایه استان بوشهر سالهاست از نعمت راه آهن برخوردارند ولی  این استان با تقدیم بیش از دوهزار شهید به وطن و در حالی که پایتخت اقتصادی کشور شناخته می شود به صورتی که قطب تولید گاز کشور است و این همه ثروت را به کشور تزریق می نماید ولی متاسفانه هنوز محروم است و در طول این چهل و چهار سالی که از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می گذرد تا هنوز صدای بوق قطاری را نشنیده است مردم استان بوشهر به خصوص دشتستان بزرگ خواستار اتصال این استان به خط ریلی کشور هستند و انتظار دارند در این سفر با تامین بودجه کامل این آرزوی چند ساله محقق شود و مردم دشتستان انتظار دارند با توجه به مساحت و جمعیت این شهرستان خط راه آهن از دشتستان عبور نماید و اگر چنین نشود شدیدا گلایه مند خواهند بود.

۴ بزرگ راه اهرم - برازجان

یکی از راه‌های مهم استان بوشهر مسیر اهرم  برازجان است ابن مسیر محل رفت و آمد مسافرانی است که از شمال استان عازم جنوب استان و حتی مسافران استان های جنوبی کشور است سالهاست این پروژه مهم در انتظار بودجه لازم جهت تکمیل شدن است  که متاسفانه تا الان مهیا نشده است مردم استان بوشهر به خصوص شهرستان دشتستان و تنگستان از رییس جمهور محترم انتظار دارند در این سفر بودجه لازم را جهت تکمیل این پروژه مهم اختصاص داده تا بیش از این فرزندان این دیار در تصادفات مرگبار جان خود را از دست ندهند.

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share