امروز:
پنج شنبه, 20 ارديبهشت 1403
دسته: یاداشت
دوشنبه, 13 آذر 1402 16:09
   
    ایمیل
کد خبـر : 1245

 سخن مردم: فاطمه قاسمی-  میدان گازی فوق عظیم پارس جنوبی در ۱۰۵کیلومتری از سواحل عسلویه درقلب خلیج فارس است.

 

به گزارش سخن مردم -اینجا عسلویه یا همان پایتخت انرژی، جائیکه قلب اقتصاد ایران در آنجا می‌تپد، روز ۱۱ آذر ۱۴۰۲ درراستای لبیک به بیانات مقام معظم رهبری در راستای جهاد تبیین و بازگو شدن فعالیت‌ها در جامعه به همت سازمان بسیج رسانه استان بوشهر راهی جهاد خدمت،رویداد جامع رسانه امید  می شویم.

پارس جنوبی پایتخت انرژی و قطب اقتصادی کشور است؛ زیرا میدان گازی مشترک پارس جنوبی از نظر منابع مادی، مهمترین و باارزش‌ترین منابع اقتصادی و یک ثروت و گنجینه عظیم و بی‌نظیر ملی است.

ایران در دو سال گذشته و طول عمر دولت سیزدهم، ۴ میدان جدید نفت و گاز با ۲.۶ میلیارد بشکه نفت قابل استحصال کشف کرده است که از این جهت رتبه نخست را در میان کشورهای نفتی منطقه دارد.

رهبر معظم انقلاب، منطقه پارس جنوبی را یک منطقه تولیدی، اقتصادی و علمی و تکیه بر توان و دانش بومی عنوان کردند.

با توجه به فرمایشات رهبرمعظم انقلاب، ارزش نیروی انسانی بسیار بالاتر از این منابع و دستاورد بزرگی برای انقلاب اسلامی است. برمبنای همین خودباوری و تکیه بر توان و دانش بومی است که امروز هم کارکنان شریف صنعت نفت کشور، توسعه دیگر فازهای باقی‌مانده پارس جنوبی را در داخل کشور آغاز کرده‌اند و هم‌اکنون تجهیزات، تأسیسات، ابزار و ادوات مورد نیاز برای توسعه میدان و تأسیسات دریایی و خشکی تولید گاز و پالایش آن را در داخل کشور ساخته و تولید می‌کنند.

رهبر معظم انقلاب، به درستی اذعان کردند که این یک مبارزه اقتصادی است، همه فعالانی که در این‌جا کار می کنند، باید مد نظر داشته باشند که این جهاد، کمتر از جهاد در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل نیست.

پس باید به مهندسین، ‌کارگران، کارشناسان و کارمندان میدان گازی پارس جنوبی و شرکت‌های صنعتی دیگری که در آنجا هست وماه ها ازخانوادهایشان دور هستند حضوراً خسته نباشید گفت وبگوئیم مشعل های گاز ی پایتخت انرژی و قطب استقرار بزرگترین پالایشگاه های گازی و صنایع پتروشیمی كشوربه همت مهندسان جوان ایرانی روشن است.

 

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share