امروز:
شنبه, 08 ارديبهشت 1403
دسته: اخبار ویژه - اسلایدر
چهارشنبه, 01 فروردين 1403 12:00
   
    ایمیل
کد خبـر : 1528

سخن مردم: ابوالفضل قاسمی" زائران و مجاوران برای مراسم آغاز سال نو به حرم مطهر رضوی مشرف شدند.

به گزارش سخن مردم: بارگاه ملکوتی امام رضا (ع)، یکی از باشکوه‌ترین و مقدس‌ترین مکان‌ها نه تنها در ایران، بلکه در کل عرصه گیتی است و سالانه میلیون‌ها زائر از جای جای ایران و دیگر کشورهای جهان برای زیارتش به مشهدالرضا مشرف می‌شوند.
امسال بهارقرآن و بهار طبیعت باهم قرین شد وحال وهوای ویژ ه ای رامهمان دل وجان زائرین هشتمین خورشید ولایت کرد.
هزاران زائر و مجاور برای مراسم آغاز سال نو به حرم مطهر رضوی مشرف شده بودند تا سال نو را در جوار ملکوتی حرم امام هشتم آغازکنند.
همزمان با لحظه تحویل سال ۱۴۰۳، حرم مطهر رضوی مملو از زائران و مجاوران اهل بیت (ع) بود تا سال جدید خود را در فضای معنوی اين حرم مطهر شروع کنند.
آری امسال بهارقرآن وبهار طبیعت درچهارشنبه های امام رضایی،روزی که منصوب به امام رضا (ع) با هم قرین شد وحال وهوای ویژ ه ای رامهمان دل وجان زائرین هشتمین خورشید ولایت کرد.
همخوانی میلیونی صلوات خاصه امام رضا (ع)،قرائت دعای توسل و مناجات خوانی حاج محمود کریمی که سحرهای ماه رمضان درحال برگزاری است دل‌های زائران را به سمت و سوی ارتباط معنوی تر با خالق متعال سوق می‌دهد.
قبل ازمراسم تحویل سال، زائران حرم یار دلهایشان را به پنجره فولادگره می زنند ودعای سلامتی امام زمان (عج) را یکصدا قرائت می کنند وجهت برآورده شدن همه حوائج و درراس آن فرج امام زمان (عج) دست به دعا برمی دارند.
مراسم تحویل سال نو حرم با قرائت قاری بین‌المللی آغاز می شود.
اجرای گروه سرود گلدسته های حرم با آخرین قرارعاشقی سال به مراسم حال وهوای خاصی می دهد.
همخوانی اذان توسط مکبران و موذنان حرم مطهر رضوی در صحن‌ها و رواق‌ها طنین‌انداز می شود و نمازباشکوهی درحرم رضوی به ثبت می رسد که برای نمازگزاران توفیقی ارزشمنداست.
زائران ومجاوران حریم ملکوتی بادست ادب برسینه اولین سلام سال خودرا محضر امام رئوف تقدیم نمودند و با زمزمه یامقلب القلوب والابصار،تبدیل شدن حال دلشان را به بهترین حال طلب کردند.
هزاران شاخه و بوته گل تازه، در وسط صحن پیامبر اعظم (ص)، گوهرشاد وآبنماهای صحن آزادی به صحن وسرای حرم زينت خاصی داده وعطروبوی گل های شمعدانی فضا را معطرکرده است.
همخوانی دعای یامقلب القلوب والابصار در روز زیارتی امام رضا (ع)، صبح اولین روز بهار صحن وسرای حرم را معطر به عطر رضوی می کند.

سال ۱۴۰۳ با بیانات امام راحل و آئین نقاره‌ زنی در بزرگترین اجتماع نوروزی کشور در حرم مطهر امام مهربانی‌ها آغاز می شود، امید اینکه شروع این سال پایانی بر صدها سال انتظار ظهور یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج)باشد.
ویژه برنامه‌های تحویل سال با پخش بیانات نوروزی مقام معظم رهبری و قرائت دعای عهد پایان می پذیرد باشد که سالی خوب برای همه ی مردم عزیز ایران اسلامی باشد‌.

برای من وپدرم که هردو خادمیاررضوی هستیم توفیقی دست داد تا در این فضای دلنشین، نوروز را در روز زیارتی ولی نعمتان در این حرم مطهر آغاز کنیم.

گزارشگر: ابوالفضل قاسمی خادمیار رسانه ای آستان نیوز از استان بوشهر

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share