امروز:
شنبه, 08 ارديبهشت 1403
دسته: اخبار ویژه - اسلایدر
دوشنبه, 28 اسفند 1402 14:00
   
    ایمیل
کد خبـر : 1515

امام جمعه دشتستان:

سخن مردم: به مناسبت سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی روز یکشنبه 27 اسفندماه، با حضور حجت الاسلام مصلح امام جمعه دشتستان، حق دوست معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر، حیاتی اصل مدیر آموزش و پرورش و ابوذر خلیفه معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان، همایش طلایه داران تربیت در کانون امام خمینی (ره) برازجان برگزار شد.

به گزارش سخن مردم: حجت الاسلام مصلح در این همایش ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات مدعوین در ماه مبارک رمضان، گفت: بعد از خانواده، مدرسه به ویژه مربیان تربیتی و پرورشی نقش مهمی در تربیت کودکان و شکل گیری شخصیت آنها دارند. نقش الگویی مربی، در تربیت دانش آموزان غیر قابل انکار است و بر هیچکس پوشیده نیست.

وی در ادامه افزود: ارتباط نزدیک مربیان با دانش آموزان و نفوذی که بر آنان دارند، نقش مهمی در سلامت فکری و روانی آنها ایفا می‌کند. این تأثیر و نفوذ ممکن است به طور مستقیم یا غیر مستقیم صورت پذیرد و به شیوه‌های گوناگون مثل تقلید، الگوسازی و گاهی اوقات، همانند سازی بروز کند.

امام جمعه دشتستان با اشاره به اینکه مربیان باید تلاش کنند علاوه بر کارهای تربیتی و پرورشی در مدارس، الگو دهی را به عنوان یک ابزار تربیتی مورد استفاده قرار دهند، بیان داشت: همان سال‌های ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بود که نهادی در آموزش و پرورش با عنوان «امور تربیتی» با هدف گسترش و تعمیق ارزش‌های انقلاب اسلامی شکل گرفت و شهیدان رجایی و باهنر در دوران تصدی وزارت آموزش و پرورش در سال ۵۹ اقدام به تأسیس ستادهای امور تربیتی در مدارس کردند تا دانش آموزان را به ارزش‌های اسلامی ترغیب کنند.

حجت الاسلام مصلح ادامه داد: هشت اسفند ماه سال ۵۹ بود که ستاد امور تربیتی در مدارس ایران توسط این دو شهید بزرگوار تأسیس شد. ستادی که از همان ابتدای تأسیس به دنبال انتقال ارزش‌های دینی و فرهنگی انقلاب اسلامی به مدارس و تربیت و بازسازی دانش آموزان در فضایی انقلابی و اسلامی بود.

گفتنی است در این همایش از ۱۸۰ نفر معاونین و مربیان پرورشی مدارس دولتی و غیر دولتی، مشاورین مدارس، مدیران فعال تربیتی و پیشکسوتان تربیتی شهرستان دشتستان تجلیل بعمل آمد.

 

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share