امروز:
چهارشنبه, 26 ارديبهشت 1403
دسته: اخبار ویژه - اسلایدر
سه شنبه, 05 دی 1402 20:25
   
    ایمیل
کد خبـر : 1300

سخن مردم:اعضای هیئت منصفه دادگاه مطبوعات استان بوشهرمشخص وآیین تحلیف برگزار شد.

 

به گزارش سخن مردم:طی حکمی از سوی ناصر سراج معاون سیاسی رئیس قوه قضاییه کشور حبیب قاسمی مدیر مسئول هفته نامه مردم جنوب و پایگاه خبری سخن مردم  برای دو سال به عنوان عضو هیات منصفه ی مطبوعات استان بوشهر تعیین شد.

متن حکم بدین شرح است:

جناب آقای حبیب قاسمی

در راستای اجرای اصل ۱۶۸ قانون اساسی و ماده ۳۶ قانون مطبوعات مصوب ۹/۵/۱۳۸۴ و بر اساس تصمیم مورخ ۲۰/۷/۱۴۰۲ هیأت منتخب، جنابعالی برای یک دوره ی دو ساله از تاریخ تصویب به عنوان عضو هیأت منصفه استان بوشهر موضوع اصل ۱۶۸ قانون اساسی انتخاب می شوید، امید است با اتکال به خداوند منّان در امور محوله موفق و پایدار باشید.

ناصر سراج معاون سیاسی رئیس قوه قضاییه

و رئیس هیأت تعیین اعضاء هیأت منصفه سراسر کشور

براساس این گزارش، تعداد اعضای هیئت منصفه دادگاه مطبوعات سراسر کشور در تهران ۲۱ نفر و در سایر استان ها از جمله استان بوشهر ۱۴ نفر است. این اعضاء به عنوان کارشناس و کمک کارقاضی هستند که از صنوف مختلف شغلی از سوی قوه قضاییه تعیین می شوند. دادگاه نظرات هیئت منصفه را مد نظر قرار می دهد و بر اساس یافته ها و پرونده اتخاذ تصمیم می کند.

مطابق ماده ۳۴ قانون اصلاح قانون مطبوعات مصوب ۱۳۷۹ رسیدگی به جرایم مطبوعاتی با توجه به قوانین مربوط به صلاحیت ذاتی در محاکم عمومی یا انقلاب یا سایر مراجع قضایی است که در هر صورت علنی بودن و حضور هیئت منصفه در آن الزامی است.

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share