امروز:
چهارشنبه, 26 ارديبهشت 1403
دسته: اخبار ویژه - اسلایدر
شنبه, 25 آذر 1402 14:00
   
    ایمیل
کد خبـر : 1276

 سخن مردم: نشست خبری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اصحاب رسانه پیرامون بزرگ‌داشت سی‌وسومین سالگرد شهید صادق گنجی در سالن ستاد یادواره شهدای دشتستان برگزار شد.

به گزارش  سخن مردم: عبدالرحیم افروغ جمعه شب در این نشست ضمن تسلیت ایام فاطمیه گفت: مکتب حضرت فاطمه زهرا (س) نجات بخش جامعه انسانی بر مبنای تحقق عدالت، آزادی و انسانیت است که همگان باید در زندگی خود به عنوان الگو قرار دهند.

وی عنوان کرد: استان بوشهر بیش از دو هزار و 120 شهید دارد که شهیدانی مانند صادق گنجی، نادر مهدوی، محمدحسن ابراهیمی و شهیده سمنبر عالی پور از قابلیت تمرکز بیشتری در جامعه برخوردار هستند.

افروغ بیان کرد: امروزه دردانه‌ای بارزش‌تر از شهید در جامعه نداریم و شهید صادق گنجی به عنوان چهره‌ی فرهنگی برجسته‌ی نایاب در دشتستان رسالت بین‌اللمی خود را نسبت به منظومه فکری امام بخوبی ایفا کرد.

وی اظهار کرد: این شهید والامقام با ترسیم افق‌های بلند در زمان جنگ برای انقلاب، استکبار این موفقیت‌ها را نتوانست تحمل کند و آن را به فخر شهادت رساند.

افروغ افزود: معرفی شهید صادق گنجی علاوه بر استان و ایران در سطح بین‌المللی نیز ضرورت دارد زیرا با ویژگی‌های برجسته به عنوان نمادی بارز در دو حوزه راهبردی و استراتژیک به شمار می‌آید. 

وی اضافه کرد: شهیدان شاخص استان بوشهر ظرفیت آن را دارند که در نقطه اوج قله تولید برنامه فرهنگی قرار گیرند تا در سایه این شهداء دیگر اسوه‌های ایثار و مقاومت نیز معرفی شوند و می‌بایست در این راستا به شیوه‌های متنوع به مفاخر و مشاهیر صاحب ارزش و جایگاه پرداخته شود‌.

 افروغ ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌های متنوعی را در این راستا برنامه‌ریزی کرده که تعدادی از آنها نهایی شده و شماری دیگر در حال تدوین است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده بزرگ‌داشت سی‌وسومین سالگرد شهید صادق گنجی روز دوشنبه 27 آذر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجتمع شهید شاهینی برازجان برگزار خواهد شد.

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share