امروز:
چهارشنبه, 26 ارديبهشت 1403
دسته: اخبار ویژه - اسلایدر
یکشنبه, 12 آذر 1402 21:00
   
    ایمیل
کد خبـر : 1243

رویداد جام رسانه امید؛

سخن مردم: رویداد ۲۴ ساعته جام رسانه امید با حضور خبرنگاران بسیجی در سازمان منطقه ویژه پارس برگزار شد.


به گزارش سخن مردم: ابوالفضل قاسمی- تیم رسانه جهادگران دشتستان از نخلستان های سر به فلک کشیده دشتستان دراین رویداد شرکت واز دستاوردهای شرکت گاز ایران درپایتخت انرژی بازدید ودرادامه درنشست رویداد شرکت نمودند.
ساعت ۱۵بعدازظهرشنبه ۱۱آذرماه  باهمراهی همکاران رسانه شهرستان دشتستان عازم رویداد جامع رسانه امید که به همت بسیج رسانه استان بوشهر درعسلویه قراراست برگزارشود می شویم.

بعداز پیوستن به همکاران رسانه پرتلاشمان دربوشهر وطی مسافت ۴ ساعت وارد دهکده گردشگری پازارگاد دربندر شیرینو می شویم وشب رااستراحت می کنیم ، صبح عازم جامع رسانه امید می شویم.  

مهدی آدینه دبیر رویداد جام رسانه ای امید با بیان اینکه بوشهر ششمین استان برگزارکننده رویداد ۲۴ ساعته جام ملی رسانه امید در کشور است، گفت: انعکاس و تبیین پیشرفت‌ها، خدمات و دستاوردهای نظام از اهداف برگزاری جام رسانه‌ای امید است.


دبیر رویداد جام رسانه ای امید، برگزاری جام رسانه امید در استان‌ها را لبیک به بیانات مقام معظم رهبری در جهاد تبیین و بازگو شدن فعالیت‌ها در جامعه بیان نمود.
وی بسیج رسانه را مبتکر برگزاری این رویداد  با محوریت جهاد امید، جهاد تبیین و جهاد خدمت دانست و تصریح کرد: دولت از این برنامه حمایت ویژه می‌کند.


محسن رضایی نژاد، مسئول سازمان بسیج رسانه استان بوشهر بیان نمود: اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی با تولید محتوای موثر و هدفمند و انتشار گسترده آن در فضای مجازی می توانند توطئه دشمنان را خنثی کنند.
مسئول سازمان بسیج رسانه استان بوشهر بابیان اینکه جام رسانه امید، در راستای تقویت امید در جامعه و بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی با عنوان "پشرفت بوشهر" در پایتخت انرژی کشور برگزار شده است عنوان نمود: در این رویداد شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود در قالب‌های ایده‌ پردازی، گزارش مکتوب، خبری، تحلیلی و تحقیق، یادداشت و سرمقاله، پادکست، تیتر، عکس، پوستر و اینفوگرافی و کلیپ موبایلی، تولید و منتشر و در جنگ شناختی نقش آفرینی کنند.


مدیر برنامه ریزی و کنترل طرح‌ها و رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه ویژه پارس، ۱۲ آذرماه در رویداد جام رسانه امید، تولید روزانه گاز خام در کشور را یک‌ میلیارد مترمکعب بیان نمود و اظهار داشت: ۷۰ درصد از این حجم گاز را پارس جنوبی تولید می کند.
مهراب قبادی بیگوند ،مدیر برنامه ریزی و کنترل طرح‌ها و رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه ویژه پارس در نشست آغازین این رویداد گفت: تا سالها می‌توان از ظرفیت عظیمی که در پارس جنوبی وجود دارد گزارش و خبر تهیه کرد زیرا جهادی که در این منطقه صورت پذیرفته است دارای ابعاد افتخار آفرین وسیعی است.
وی همچنین گفت: در این منطقه تا کنون بیش از ۴۰۰ میلیارد دلار خلق ثروت برای کشور از پارس جنوبی حاصل شده است و تولید تقریبی ۷۰۰ میلیون متر مکعب گاز طبیعی از ۲۴ فاز پالایشگاهی، ایجاد ۳/۲۰۰ کیلومتر خط لوله ۳۲ اینچ، احداث ۲۳ مجتمع پتروشیمی و صادرات بیش از ۱۲ میلیارد دلار محصول بخشی از کار عظيمی است که در منطقه صورت می‌پذیرد.
قبادی سکو‌های بهره ‌برداری این میدان گازی را ۳۹ سکو دانست و خاطرنشان کرد: در میدان گازی پارس جنوبی ۳۳۶ حلقه چاه گاز حفر شده است که پس از فرآوری در پالایشگاه‌های خشکی در عسلویه و کنگان به شبکه سراسری برای تامین گاز کشور منتقل می‌شود.
وی با بیان اینکه در مجموع ۲۹میلیون تن هیدروکربورهای سنگین شامل اتان، پروپان و بوتان از تأسیسات پارس جنوبی استحصال می‌شود گفت: این محصولات به‌عنوان خوراک پتروشیمی مصرف و بخشی هم صادر می‌شود.
مدیر برنامه‌ریزی و کنترل طرح‌های سازمان منطقه ویژه پارس ظرفیت میعانات گازی پارس جنوبی را ۹۹میلیارد بشکه اعلام نمود و اضافه کرد: از این میزان ظرفیت معادل ۱۶میلیارد بشکه مربوط به ایران است.
قبادی بیگوند، در ادامه به مجتمع‌های پتروشیمی پارس جنوبی پرداخت و اضافه کرد: تعداد مجتمع‌های پتروشیمی پارس جنوبی ۲۳و ظرفیت تولید آنها ۴۳هزار تن در ۵۱محصول و ۳۲مجتمع پتروشیمی در منطقه پارس جنوبی با ظرفیت ۳۳هزار تن در ۳۳نوع محصول در دست اجرو مجموع مجتمع‌های پتروشیمی ۵۵با تولید ۷۶هزار تن در ۶۴نوع محصول است.

"جهادگران امید دشتستان"
ابوالفضل قاسمی، سیدحلیمه حسینی، فاطمه روحانی نژاد، مریم مبارکی، فاطمه قاسمی

 اینفوگرافیک 
http://www.sokhanemardom.ir/index.php/2021-03-08-13-17-49/1244-1244

#پیشرفت_بوشهر
#جهادگران_امید_دشتستان



اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share