امروز:
پنج شنبه, 27 ارديبهشت 1403
دسته: اخبار ویژه - اسلایدر
شنبه, 11 آذر 1402 10:28
   
    ایمیل
کد خبـر : 1234

امام جمعه دشتستان:

سخن مردم:امام جمعه دشتستان گفت: تهیه سیلندر گاز مایع برای مردم استانی که پایتخت نفت و گاز کشور است، تبدیل به یک دغدغه و نگرانی جدی شده است.

 

به گزارش سخن مردم: ، حسن مصلح در خطبه‌های نماز جمعه برازجان اظهار داشت: عدم پذیرش عبادات از آثار کسب حرام است؛ همانگونه که پیامبر اسلامی می‌فرمایند، عبادت کردن با حرام خواری، مانند بنا کردن ساختمان روی زمین ریگ‌زار است.

وی به نقش مسجد در مقابله با آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: مسجد نقش مهمی در پیشگیری و کنترل آسیب‌ها دارد و بر اساساً آمارها افراد مسجدی نسبت به غیر مسجدی‌ها، کمتر دارای پرونده‌های مجرمانه هستند.

امام جمعه دشتستان تصریح کرد: کسی که به مسجد می‌رود و اهل رفت و آمد با انسان‌های خداشناس و دیندار است، در مقابل مشکلات و نقص‌های دنیوی (اعم از مالی و غیرمالی) چندان و به مانند دیگران، متوسل به خشونت و جنایت و یا سرقت و اختلاس و مانند اینها نمی‌شود.

وی با اشاره به نقش غیرمستقیم مسجد در کنترل و کاهش آسیب‌ها تاکی کرد: فعال بودن مسجد و تزریق روح معنویت و دینداری و خداترسی و نیز انس با خدا و متوجه ساختن مردم به روز جزا و حساب و کتاب، به شکل غیرمستقیم و ناخودآگاه در کنترل نفس سرکش و کاهش آسیب‌ها از هر نوع آنکه باشد تأثیر گذار است.

حجت‌الاسلام مصلح افزود: نهاد مسجد بایستی ضمن شناخت دقیق، جایگاه مناسب و بایسته خود در این میان را ترسیم نماید و آنگاه به شکلی کارآمد و به روز در حوزه پیشگیری و کاهش آسیب‌ها ایفای نقش کند.

وی با اشاره به دهم آذر سالروز شهادت آیت‌الله مدرس و روز مجلس بیان کرد: مجلس باید مجلسی باشد که بتواند در مقابل زورگویی‌ها و زیاده‌خواهی‌ها و مرعوب‌کردن‌ها و تطمیع‌کردن‌های قدرتمندان جهانی بایستد و مصالح کشور و ملّت را محاسبه کند و دنبال آن برود.

امام جمعه دشتستان تاکید کرد: امام (ره) بارها اسم «مدرّس» را می‌آوردند. مدرّس خصوصیت عمده‌اش این بود که هیچ عامل ارعاب و تهدید و تطمیع و فریب‌گری در او اثر نمی‌کرد و همان وقتی که علی‌الظّاهر فضا را بر ضدّ او آن‌چنان متشنّج کرده بودند که علیه‌اش شعار می‌دادند، او ایستاد و حرف خودش را زد.

وی با اشاره به روز دانشجو اضافه کرد: دانشجویان یکی از اقشار برجسته در نقش‌آفرینی‌های انقلابی بودند و رهبر معظم انقلاب با درک دقیق از این موهبت، جوانان را مخاطب اصلی خود در بیانیه گام دوم قرار دادند.

مصلح با اشاره به بیانات رهبری در دیدار بسیجیان تاکید کرد: نقشه آمریکا برای تشکیل خاورمیانه جدید به کلی ناکام ماند، حزب‌اللّه ۱۰ برابر قوی‌تر شد، خواستند عراق را ببلعند و سوریه را قبضه کنند، نتوانستند و تمام کردن مسئله فلسطین به نفع رژیم غاصب با طرح خائنانه «دو دولتی» هم جزئی از نقشه «خاورمیانه جدید» بود که آن هم نتوانستند

وی با اشاره به موضوع افزایش هزینه کپسول‌های گاز مایع، خاطرنشان کرد: با نزدیک شدن به فصل سرما مانند سنوات گذشته تهیه کپسول گاز مایع برای مردم استانی که پایتخت نفت و گاز کشور است، تبدیل به یک دغدغه و نگرانی جدی شده است.

امام جمعه دشتستان بیان کرد: این معضل با اعلام نرخ جدید کپسول گاز مایع، برای آن دسته از مصرف کنندگانی که سهمیه گاز یارانه ای ندارند و افزایش بعضاً تا ۱۰ برابری نرخ‌ها، غیرقابل تحمل کرده است.

وی افزود: در واقع این نرخ گذاری جدید در کنار ابهامات، اعتراضاتی را از جانب برخی افراد از جمله، اغذیه فروشان، مراکز خوابگاهی و برخی از کارگاه‌ها به همراه داشته است.

مصلح اضافه کرد: با توجه به تجربه گذشته در دو نرخی شدن بنزین، به نظر می‌رسد در آینده، شاهد بازار سیاه کپسول‌های گاز هم باشیم.

وی تاکید کرد: مسؤولان تدبیری بیندیشند که اخلالی در زندگی مردم ایجاد نشود و همچون گذشته سیلندر گاز مورد نیاز مردم به قیمت یارانه ای تأمین شود.

در نماز جمعه این هفته برازجان برنامه های جانبی ذیل انجام گرفت:

1) سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه توسط آقای جعفر کمالی رییس اداره بهزیستی شهرستان دشتستان به مناسبت روز معلولین

2) برپایی ایستگاه سلامت توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان و انجام تست فشار خون

3) برپایی ایستگاه مشاوره و پاسخگویی به سئوالات خواهران نمازگزار توسط کارشناس مدرسه علمیه حضرت رقیه (س) برازجان

4) برپایی میز خدمت با حضور مدیران بانک های ملی، کشاورزی، صندوق کارآفرینی امید و اداره تعاون روستایی جهت پاسخگویی به سوالات نمازگزاران

5) برپایی ایستگاه کمک به ملت مظلوم فلسطین توسط اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) برازجان

6) برپایی مهد آدینه با همکاری معاونت خواهران ستاد نماز جمعه برازجان

7) تجلیل از دانش آموزان برگزیده مسابقه پیام جمعه توسط حجت الاسلام مصلح امام جمعه دشتستان و اسدی مسؤول ستاد نماز جمعه برازجان

8) استقرار خودروی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی برازجان در محل برگزاری مراسم نماز جمعه

9) برپایی میز کتاب سیره شهدای والامقام




اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share