امروز:
پنج شنبه, 27 ارديبهشت 1403
دسته: اخبار ویژه - اسلایدر
یکشنبه, 21 آبان 1402 19:00
   
    ایمیل
کد خبـر : 1161

سخن مردم: ابوالفضل قاسمی- همایش معاونین و مربیان پرورشی و مشاوران شهرستان دشتستان با حضور معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر در کانون امام خمینی(ره) برازجان برگزار شد.
به گزارش سخن مردم: معاون پرورشی و فرهنگی استان بوشهر در نشست با معاونین و مربیان پرورشی و مشاوران شهرستان دشتستان آموزش مهارت های زندگی را یک اصل مهم در تربیت دانش آموزان دانست و گفت: دانش آموز باید قبل از فراگیری درس، مهارت لازم برای ارتباط را فرا گرفته باشد.

معلم و مربی موثرترین عنصر در نظام تعلیم وتربیت است

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر در نشست با معاونین و مربیان پرورشی و مشاوران شهرستان دشتستان آموزش باگرامی داشت یاد امام راحل وشهدا وآرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری بیان نمود: امروز به برکت خون بهای شهدای والامقام درعرصه های مختلف بر قلل رفیع افتخارایستاده ایم.

محمود حقدوست معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهردرادامه ضمن گرامی داشت یاد شهدای دانش آموز وفرهنگی استان بوشهرافزود: استان بوشهر 471 شهید دانش آموز و111 شهید معلم دارد که درطول دوران دفاع مقدس شهدای فرهنگی  با حرکت خود به سوی جبهه ها وبعد دانش آموزان نیزبا طبعیت از معلمان خود به پا خواستند و جان خود را فدا نمودند.

وی معاونین و مربیان پرورشی و مشاوران رارکن مهم درمدارس بیان نمود ودرادامه افزود: ما نزدیک به سه سال گرفتار کرونا بودیم ، دراین ایام سلامت روان دانش آموزان مورد خطرواقع شد، اما با حضور معلمان عزیز درکنار دانش آموزان شاهد بر طرف شدن این آثار بعداز حضوردر کلاس های بودیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: معلم و مربی موثرترین عنصر در نظام تعلیم وتربیت رسمی کشور است بنابراین یک معلم باید نسبت به وظایف خود در تعلیم و تربیت دانش آموز واقف باشد.

 محمود حقدوست با بیان اینکه نقش معلم در تربیت و پیشرفت تحصیلی موفقیت دانش‌ آموزان بدون همکاری والدین و خود دانش‌آموز با معلم حاصل نمی‌شود تصریح نمود: مشارکت، همکاری و حضور اولیا در مدارس از مهم‌ترین ارکان مشارکت در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بوده برای داشتن جامعه ای قدرتمند و توانا باید مدرسه ای قوی و توانمند داشته باشیم باید تمام اصول و مفاهیم یک دانش آموز در تراز بالا آموزش دهیم.

معاون پرورشی و فرهنگی استان بوشهر اخلاق را مهمترین نکته در آموزش و پرورش بیان نمود ویادآورشد معلم موفق کسی است که با اصول و قواعد تعلیم و تربیت آشنایی کامل دارد و از تمام ظرفیتهای وجودی خود و نیز کلیه امکانات موجود جهت تعلیم و تربیت آینده سازان کشور بهره می گیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی استان بوشهر بیان داشت: براساس سند تحول بنیادین، ما باید یک دانش آموز تمام ساحتی تربیت نمائیم و از تک بعدی بپردازیم و زمانی موفق خواهیم شد که این برنامه عملیاتی را خوب اجرا کنیم.

حقدوست گفت: امروز در بعد آسیب های اجتماعی بسیار مراقب باشیم، مشکلات اجتماعی که ناشی ار فضای مجازی ایجاد شده یک تهدید و خطر برای نسل جوان و نوجوان می باشد بنابراین باید با دانش آموز یک ارتباط صحیح و دوستانه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید به دانش آموزان اجازه کنشگری دهیم و یکی از برنامه های تربیتی ما تحول در نگرش است، اظهار داشت: دانش آموز با ورود به مدرسه به عنوان مهم ترين بخش نظام آموزشي جداي از قرار گرفتن درفرآيند تحصيل علوم تحصصي بامفاهيمي چون كنش‌گري و ارتباط آن با ملاك هاي توسعه و عناصر تاثير‌گذار در شكل دهي و نهادينه كردن توسعه آشنا مي‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی استان بوشهراستفاده از برنامه های مختلف آموزش و پرورش را یکی از راه های موثر تعلیم و تربیت دانست و افزود: برای موفقیت در اجرای برنامه های مختلف آموزش و پرورش باید به سمت مردمی سازی این نهاد گام برداریم و هرکجا مردمی سازی شروع شد و از ظرفیت مردم استفاده کردیم موفق شدیم و ما سعی کرده ایم که این برنامه ها و اهداف را طراحی و با کمک مردم اجرا نمائیم.

حقدوست به برنامه فراگیر پرورشی اشاره کرد و و گفت: برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی مدرسه براساس پنج هدف شامل ایمان، امید، هویت، نشاط و خردورزی تدوین شده که ذیل هر یک از اهداف نیز محورها و برنامه‌های مختلفی تعریف شده و برای انسجام بیشتر و تسهیل کارهای پرورشی متناسب با امکانات مدارس مد نظر قرار گرفته است.

 

 

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share