امروز:
چهارشنبه, 26 ارديبهشت 1403
دسته: اخبار ویژه - اسلایدر
یکشنبه, 21 آبان 1402 18:30
   
    ایمیل
کد خبـر : 1160

سخن مردم: معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر، مدیر و معاونین آموزش و پرورش شهرستان دشتستان، روسای ادارات مشاوره و اردوها، کارشناسان و معاونین پرورشی شهرستان با امام جمعه برازجان دیدار نمودند.

به گزارش سخن مردم: معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر در دیدار با امام جمعه برازجان گفت: حضور ما در شهرستان ها و مناطق جهت عرض خداقوت به همکاران و همچنین دیدار با ائمه جمعه شهرستانها به عنوان پدر معنوی شهرستان می باشد.

 

محمود حقدوست با اشاره به اینکه یکی از برنامه های مشترک بین امامان جمعه و آموزش و پرورش کمیته همکاری های حوزه علمیه می باشد، اظهار داشت: بیشترین همکاری در استان در شهرستان دشتستان است و این یک ظرفیت بزرگ است که در تقویت بنیه اعتقادی دانش آموزان نقش مهمی دارد.

وی خاطرنشان کرد: ما در آموزش و پرورش به دنبال این هستیم که آموزش و پرورش را مردمی سازی کنیم و با استفاده از برنامه هایی که طراحی شده و شامل پنج عنوان است می توانند نطرات خود را بیان نمایند و ما از این نظرات استفاده نمائیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر طرح اتقان را یکی از برنامه های بسیار خوب در زمینه افزایش سطح سواد قرآنی آموزگاران دانست و ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در مدارس وجود داشت عدم صحیح خوانی قرآن بود که با اجرای طرح اتقان این مشکلات را کاهش دادیم و استان بوشهر در اجرای مرحله اول این طرح در کشور نمونه است.

امام جمعه شهرستان دشتستان نیز در این دیدار گفت: بحث تعلیم و تربیت بخصوص بحث تربیت یکی از دغدغه های اصلی همه می باشد و ما هم در نمازجمعه شهرستان درخدمت آموزش و پرورش هستیم.

حجت الاسلام حسن مصلح اظهار داشت: دشمن امروز دانش آموزان را هدف قرار داده است خصوصاً در دوران کرونا که آموزش ها مجازی بود و دانش آموزان بیشترین ارتباط را با فضای مجازی داشتند بنابراین باید همه دست به دست هم بدهند و برای مقابله با این تهدیدات دشمن مقابله نمائیم.

وی خاطرنشان کرد: توانستیم با استفاده از ظرفیت روحانیون و گروه های تبلیغی در مدارس برای ارتباط با نسل جوان و نوجوان برنامه هایی را اجرا نمائیم.

امام جمعه شهرستان دشتستان ادامه داد: برای ایام فاطمیه اول سخنران های خوبی دعوت کرده ایم که می توان از آنها در مدارس استفاده نمائیم و همچنین در فاطمیه دوم هم اکیپ خوبی به شهرستان اعزام خواهند شد.

مصلح عنوان نمود: دانش آموزان فطرتاً پاک و تربیت پذیر هستند و زمینه پذیرش را دارند و ما باید به آنها کمک کنیم تا رشد کنند و تربیت یابند.

وی بیان داشت: بیشتر طلبه هایی که وارد آموزش و پرورش شده اند بسیار پرتوان هستند و حرکت و شروع خوبیست که از این طلبه ها برای آینده بهتر دانش آموزان استفاده نمود.

امام جمعه شهرستان دشتستان افزود: نماز جماعت در مدارس باید پرشور برگزار شود همانطور که همه دانش آموزان در مراسم صبحگاه حضور فعال دارند باید آنها را برای حضور در نماز جماعت دعوت نمود.

در این جلسه و دیدار از مدرسان طرح اتقان نیز تجلیل به عمل آمد.

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share