امروز:
یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403
دسته: اخبار آستان قدس رضوی
چهارشنبه, 22 شهریور 1402 00:37
   
    ایمیل
کد خبـر : 923

سخن مردم:به مناسبت شهادت امام رضا علیه السلام شب شعر رضوی با حضور تعدادی از شاعران آیینی و همکاری دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در مسجد میرعلمدار برگزار شد.


به گزارش آستان نیوز از بوشهر، در این محفل ادبی که با حضور فرماندار شهرستان بوشهر، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، مدیر کانون های خدمت رضوی استان بوشهر، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بوشهر، شاعران آیینی و جمعی از دوستداران اهل بیت علیهم السلام برگزار شد فرماندار شهرستان بوشهر گفت: جایگاه و توجه به اهل‌بیت(ع) به ویژه در دهه آخر صفر میان شیعیان از اهمیت خاصی برخوردار است که ریشه در تاریخ کهن دارد.
صالح رحیمی افزود: اربعین یک پایگاه فرهنگی و مذهبی در جهان به شمار می‌آید و این مهم به برکت دین مبین اسلام و شیعیان است.
وی خواستار اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری اثرگذار مختلف و متنوع از سوی دستگاه‌های اجرایی در مساجد و مکان‌های عمومی شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: یکی از حوزه‌هایی که موجب معرفی تاریخ و تمدن جامعه می‌شود حوزه فرهنگ و هنر و محصولات فرهنگی و هنری است که اصحاب این حوزه تولید می‌کنند.
عبدالرحیم افروغ با بیان اینکه امروزه افکار جامعه از مهم‌ترین مباحث در دنیا است، افزود: در قدیم موضوعات و مسائل سینه به سینه انتشار پیدا می‌کرد اما امروز باید با درک محصولات فرهنگی و هنری، به قله تعالی و پیشرفت رسید.
وی بیان کرد: پیاده‌روی اربعین یک فعالیت فرهنگی مردمی به شمار می‌رود که به وجود مسلمانان به ویژه مردم ایران‌زمین در جهان طنین‌انداز شده که در طول تاریخ بی‌سابقه بوده و ماندگار مانده است.
افروغ ادامه داد: نقش مساجد به عنوان مهم‌ترین پایگاه اجتماعی و فرهنگی در جامعه بسیار پررنگ می‌باشد و از همین مکان‌ها بهترین تصمیم‌گیری‌ها شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان عنوان کرد: اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در مساجد یکی از برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان می‌باشد که شب شعر از جمله آن برنامه‌ها است.
مدیر دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر نیز ضمن تسلیت رحلت جانسوز حضرت محمد(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) گفت: یکی از رسالت‌های دبیرخانه کانون‌های رضوی در استان توجه به مباحث فرهنگی است که با توجه به ولایی بودن مردم، این منطقه در کشور زبانزد می‌باشد.
مهران خورده‌بین مقدم بیان کرد: ۴ موکب از استان بوشهر هم‌زمان با آخر ماه صفر در مشهد مقدس برپا شده که علاوه بر خدمت‌رسانی به زائران امام رضا(ع) در ترویج فرهنگ رضوی نیز فعالیت‌ خواهند داشت.
وی ضمن اشاره به اجرای مراسم سینه زنی سنتی بوشهر در حرم امام رضا علیه السلام گفت: در بخش اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مسیر صعودی قرار داریم که امیدوارم د آینده‌ای نزدیک به قله تعیین شده برسیم.
علاوه بر شعرخوانی سیروس فتحی، سبحان زکی و زنگنه در وصف امام رضا(ع)، مشاعره رضوی و ذکر مصیبت از دیگر برنامه‌های شب شعر رضوی بود که در مسجد میرعلمدار بوشهر اجرا شد.

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share