امروز:
یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403
دسته: اخبار آستان قدس رضوی
یکشنبه, 31 ارديبهشت 1402 02:20
   
    ایمیل
کد خبـر : 548

سخن مردم:مدیر کانون‌های خدمت رضوی در استان بوشهر گفت: اجرا ۴۰۰ برنامه متنوع با هدف گرامیداشت دهه امامت در شهرستان‌های ۱۰گانه این استان آغاز شد.



به گزارش سخن مردم:مهران خورده‌بین‌ مقدم روز افزود : برنامه‌های دهه کرامت در استان بوشهر همزمان با سایر استان‌ها با شعار «خدمت کریمانه؛ همدلی، امید آفرینی» از شب گذشته همزمان با ولادت حضرت معصومه (ع) و روز دختر آغاز و در مدت ۱۱ روز تا سالروز ولادت امام رضا (ع) با عنوان‌های مختلفی اجرایی می‌شود.

وی افزود: برنامه‌های این دهه به ترتیب با عنوان "شادی و نشاط مؤمنانه؛ گره گشایی کریمانه"، "کرامت اجتماعی در دوستی و رفتار نیکوکارانه"، " خیر خواهی و نوع دوستی در سایه مقاومت و ایثار به مناسبت سالروز آزادی خرمشهر"، "امام زادگان ع و بقاع متبرکه؛ آرامش بخش جان‌ها"، بزرگداشت حضرت احمدبن موسی الکاظم (ع) با شعار "آستان احمدی، ستاره درخشان و ماندگار تاریخ"، "کرامت جامعه؛ در پرتو زیست عفیفانه"، "مساجد امید آفرین، پایگاه انتظار و اتحاد"، "مهربانی و محبت به رسم اهل بیت، "مکتب رضوی؛ عدالت برای همه، ظلم برای هیچ کس"، "اخلاق و همدلی، در پرتو سیره امام رضا (ع)" اجرا می شود.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی در استان بوشهر یادآور شد: همایش شکوه مادران و دختران رضوی همراه با مراسم تجلیل از شهدای والا مقام، برپایی غرفه‌های تبلیغی، دینی، کودک و نوجوان، کتاب و کتابخوانی، ایثار و شهادت و ایستگاه‌های نقاشی و کتابخوانی از جمله برنامه‌های شاخص دهه کرامت در این استان است.

وی گفت: ویزیت رایگان در محل کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر(کلینیک ملت در خیابان امام خمینی (ره) بوشهر)، کرسی‌های تلاوت قرآن کریم، مشاوره حضوری و تلفنی خانواده‌های زندانیان، مشاوره حقوقی، همایش تجلیل از نیروهای ناو گروه مکران و دنا نیروی دریایی ارتش از دیگر برنامه‌های شاخص استان بوشهر برای بزرگداشت دهه کرامت است.

خورده‌بین مقدم اظهار کرد: پخش صلوات خاصه در سطح مدارس به منظور ترویج فرهنگ رضوی قبل از شروع امتحانات، افتتاح ۱۵۰ کانون عمومی خدمت رضوی ، محفل انس با قرآن کریم ویژه خواهران، برنامه مشاوره‌های روانشناختی برای ارتقای سلامت روان از دیگر برنامه‌های این مناسبت است .

وی افزود: همایش ضامن آهو ویژه محیط بانان سازمان محیط زیست، مسابقات دوچرخه‌سواری و اطعام رضوی در شب و شام میلاد امام رضا (ع) در برخی مساجد استان بوشهر از دیگر برنامه‌های این دهه پرفضیلت است.

خورده‌بین مقدم در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: این کانون از ابتدای امسال تاکنون با پرداخت‌ ۱۵۰ میلیاد ریال نقدی و غیرنقدی موفق به انجام امور خیرخواهانه شده است.

وی افزود: تهیه کفش و لباس برای نوجوانان و جوانان و پرداخت نقدی در مجموع به ارزش ۲۵ میلیارد ریال از جمله خدمات کانون خدمت رضوی در استان بوشهر در سال جاری است.

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share