امروز:
یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403
دسته: اخبار آستان قدس رضوی
یکشنبه, 14 خرداد 1402 22:57
   
    ایمیل
کد خبـر : 535

سخن مردم:اکبر قائدی دبیر ستاد جشن های مردمی زیر سایه خورشید استان بوشهردرپیامی از حضور پر شور و شعور و استقبال بی نظیر مردم ولایتمدار استان بوشهر،عوامل اجرایی و تمامی کسانی که در برپایی این جشن بزرگ نفش داشتند تقدیر و تشکر بعمل آورد.

به گزارش سخن مردم: متن پیام به شرح زیراست

بسمه تعالی

امام رضا (ع) می فرمایند : رحم الله عبداً احیا امرنا.

رحمت خدا بر بنده ای که امر ما(مکتب اهل بیت) را زنده کند. معانى الأخبار ، ص ۱۸۰

مردم شریف و ولایتمدار استان بوشهر

سلام علیکم

حضور پر شور و شعور و استقبال بی نظیر شما مردم ولایتمدار استان بوشهر از کاروان زیرسایه خورشید و پرچم متبرک ثامن الحجج(ع) ، تعجب ما را برانگیخت. چرا که مردمی اینگونه با تمام وجود به وابستگان و شعائر امام معصوم(ع) با یقین و ایمان قلبی ، عرض ارادت دارند ، در حضور امامشان چه نقش های زیبایی رقم خواهند زد. انشاالله شکرگزار اینهمه عشق و معنویت باشیم.

مردمان شیفته و دلداده اهل بیت(ع) استان بوشهر ، از فرد فردتان سپاسگزارم. بی شک حضور هزاران عاشق دلداده ی خاندان کرم در دیار دلیران ثبت خواهد شد.

شما محبین اهل بیت(ع) از شیعه و سنی که دلیلِ دلِ خود را از قرآن و سیره رسول الله (ص) گرفته اید. سوره بقره آیه ۲۴۸(تبرک جستن به صندوق باقیمانده از حضرت موسی(ع) که ایشان را در کودکی محافظت نمود) سوره یوسف آیه ۹۳(تبرک به پیراهن حضرت یوسف(ع) و بینایی یعقوب نبی(ع) ) سوره حج آیه ۳۲ (بزرگداشت شعائر الهی) و …

در سیره و سنت رسول الله(ص) نیز می بینیم که چگونه همگان در موسم حج ، مقام ابراهیم (ع) را به برکت وجود پیامبر الهی ، تقدس می بخشند و در سنت پیامبر اکرم(ص) مَثَل صفا و مروه ، به عنوان یکی از شعائر و مقدسات مطرح میشود. بطوریکه مهمترین اعمال حج ، با محوریت این جایگاه مقدس صورت می پذیرد. (انَّ الصَّفَا وَالْمَرْوَهَ مِنْ شَعَآئِرِ اللَّهِ… سوره بقره آیه ۱۵۸) و نمونه های دیگر که در این مجال فرصت بیان آن نیست.

اما زیارت معنوی و از بعید ، شیرین ترین لحظات زیر سایه خورشید بود. وقتی که همه با هم رو به مضجع شریف ولی نعمتمان می ایستادیم و صلوات خاصه امام رضا(ع) را زمزمه میکردیم و پس از آن با نوای "ای صفای قلب زارم …"

خودمان را در حرم حس میکردیم.( طبق روایات ما ، هرجای عالم که باشیم ، سلاممان توسط ملائکه به ائمه اطهار(ع) ابلاغ میگردد.) پیامبر اعظم(ص) فرمودند : ان الله ملائکه سیاحین فی الارض یبلغونی عن امتی السلام. (امالی شیخ صدوق ص ۳۱۳)

شانزدهمین سال برگزاری جشن های مردمی و بین المللی زیر سایه خورشید که امسال با  محوریت تقویت شعائر اهل بیت، ازدواج آسان، فرزند آوری تقدیر از مدافعین امنیت و... برگزار شد، به خوبی نشان داد که مسلمانان این خطه به دنبال یافتن مسیر زندگی از کلام معصوم (ع) می باشند. استقبال کم نظیر  شور و اشتیاق مردم وقتی که به انتظار کاروان می نشستند ، همه و همه حکایت از حضور مردم در زیر سایه خورشیدِ عالم تاب ، ولی نعمتمان امام رضا(ع) داشت.

استان بوشهر دراین ۱۰روز حضور کاروان زیرسایه خورشید ، صحن معنوی شمس الشموس(ع) گردید. صحن جامعی که از مهد تا لحد را شامل می شد.

زیبایی فرهنگ اذان و اقامه در گوش نوزاد تا معنویت فرهنگ جاروکشی و غبارروبی مزارشهدای گمنام در این جشن خود نمایی می کرد.

توجه به احسان در برخورد با ایتام ، تاکید بر حضور در نماز ، تاکید بر بیماری به عنوان کفاره گناه و رسیدن به مقام صبر ، تکریم خانواده معظم شهدا ، توجه به وجود زنان و دختران بعنوان مبدا خوبی ها و برکات ،  حسن ظن به خدا ، اهدافی بود که از سیره معصومین(ع) اقتباس شده و در قالب برنامه های زیرسایه خورشید دنبال می شد.

اکنون بر خود وظیفه می دانم از کلیه بزرگوارانی که در این حرکت عظیم مردمی ما رایاری نمودند ، جوانان و نوجوانان مومن انقلابی همه شهرستان های استان که چند ماه خالصانه و عاشقانه تلاش نمودند ، اعضای کاروان اعزامی از مشهد مقدس که با سعه صدر ، کشیک ماندگاری را کیلومترها دورتر از حرم رضوی رقم زدند ، نماینده محترم مقام معظم رهبری در استان، استاندار محترم و معاونین ایشان، عوامل اجرایی خواهر و برادر در ستاد استان و شهرستان ها ، خادمیاران رضوی سطح استان ، دستگاه های اجرایی همکار با ستاد جشن ، رانندگان، عوامل تدارکات و پذیرایی و ، از مجموعه های مردمی و دبیر و رابط هر شهر که خالصانه تلاش نمودند ،  از مسئولین کمیته ها و اعضای آن ، مجریان ، قاریان ، گروه های سرود و تواشیح و تمام عزیزانی که با جان ، مال ، قلم ، قدم یاریمان کردند و همه عزیزانی که به اندازه قدم و قلمی به شکوه جشن های شانزدهمین دوره افزودند ، تقدیر و تشکر ویژه نمایم.

 برادران و خواهران ایمانیم  از همه متشکرم و عاجزانه طلب حلالیت می نمایم.  انشاالله امام مهربانی ها سال به سال بر معارف شما بیفزاید. بنده حقیر را از دعاهای خیرتان فراموش نفرمایید.

حافظ علیه رحمه چه زیبا سرود که :

از در خویش خدا را به بهشتم مفرست          که سر کوی تو از کون و مکان ما را بس

در پایان مراتب سپاس خود را از همه کسانی که حتی به اندازه ذره ای در این دریای بیکران ایفای نقش نمودند ابراز می نمایم و یقین دارم برکت و پاداش امام کرامت در قبال ذره های ناچیز ، به اندازه دریایی بیکران خواهد بود.

 انشاالله مردم استان بوشهر روزی در استقبال از امام زمانشان(عج)  ، تصاویر عشق و دلدادگی ترسیم نمایند.

به امید آن روز

اللهم عجل لولیک الفرج

اکبر قائدی

دبیر ستاد جشن های مردمی زیر سایه خورشید استان بوشهر

خردادماه ۱۴۰۲

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share