امروز:
پنج شنبه, 09 فروردين 1403
دسته: اخبار آستان قدس رضوی
یکشنبه, 07 خرداد 1402 00:29
   
    ایمیل
کد خبـر : 489

سخن مردم:چند روزی از عقد داوود و بتول نگذشته بود، که دست روزگار امان نداد و داوود آسمانی شد و در خانه ابدی اش آرام گرفت.

گزارشگر: ابوالفضل قاسمی خادمیار رسانه ای آستان نیوز از استان بوشهر

به گزارش سخن مردم: صبح زود با کاروان زیرسایه خورشید همسفر می شوم تا به بخش ارم شهرستان دشتستان برویم تا خادمین عزیزی که از حرم آقا علی ابن موسی الرضا(ع) آمده اند با مردم این بخش دیدار داشته باشند.

خادمین حرم یار پس از استقبال باشکوه و دیدار با مردم و زیارت گلزار شهدا به خانه ای می روند که بر سردرش نوشته وقف جهت کارهای خیر و عام االمنفعه، خادمین آستان علی ابن الموسی الرضا(ع) با سلام و صلوات وارد خانه می شوند و اینجا روایت دلداگی زوج مرحومی که با پرواز به جهان ابدی وقفی ماندگار به یادگار گذاشته اند شروع می شود.

چند روزی ازعقد داوود و بتول نگذشته بود، که دست روزگار امان نداد و داوود آسمانی شد و در خانه ابدی اش آرام گرفت.

بتول که نتوانست فراق همسرش را تحمل کند مشیت الهی بر آن شد تا دربهشت رضوانِ همسفر داوود شود.

زوج واقف و مرحوم شده که آرزوی زیارت امام رضا(ع) را داشتند اکنون با ورود خادمین حرم با پرچم متبرک رضوی مجلس یادبودشان امام رضایی شد.

دراین مراسم روحانی کاروان ضمن گرامی داشت یاد این زوج سفر کرده گفت: این زوج سفرشان را با وقف به کمال رساندند چون وقف یک صدقه جاری است و ماندگاری وقف تا ابد است.

حجت الاسلام فاطمی ادامه داد: وقتی انسان از دنیا رخت می بندد، پرونده اعمال وی بسته می شود و چند گروه هستند که پرونده اعمال شان همچنان باز است و برای شان خیرات ثبت و ضبط می شود که یکی از آن گروه ها وقف کنندگان هستند و برای شخص وقف کننده تا ابد خیرات و اجر نوشته می شود.

اما روایت این زوج آسمانی، نیز شنیدنی است. عشق این زوج آسمانی به یکدیگر بعد از چند سال در سال ۱۳۸۱ به سرانجام رسید و به عقد یکدیگر در آمدند و آرزو داشتند زندگی مشترکشان را با اجازه امام رضا(ع) شروع کنند.

با اندک سرمایه خود شروع به ساخت این منزل نمودند، ولی دست تقدیر داوود را در آبان ماه ۱۳۸۳ پس از تکمیل مراحل ساخت همین منزل و بر اثر سانحه برق گرفتگی آسمانی نمود.

اما آن چه زندگی و پیوند دنیایی را به زندگی همیشگی در پرتو خورشید مهر الهی متّصل می‌کند، تنها و تنها «تقوا» و «طاعتِ حق» است.

وقت کم است و دنیا برای همه زود می‌گذرد، یک سال بعد بتول هم در همین تاریخ بر اثر سانحه رانندگی آسمانی شد.

 به وصیت این زوج آسمانی منزلی را که با جان و دل برای یکدیگر ساخته بودند، تا کاشانه زندگی شان شود جهت انجام امور خیریه و عام المنفعه وقف شده است.

اکنون از آن تاریخ تا کنون این منزل تحویل شورای اسلامی شهر تنگ ارم گردیده است تا کارهای خیری که اینجا انجام می شود سبب باقی الصالحات آخرتشان شود اکنون این منزل بخشداری تنگ ارم است.

زنده یاد داوود مهردوست متولد ۵ اردیبهشت ماه ۱۳۵۵ کارمند اداره کمیته امداد امام خمینی(ره) و زنده یاد بتول رستمی متولد  ۱خرداد ۱۳۵۷ و کارمند شبکه بهداشت و درمان بود.

 

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share