امروز:
دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403
دسته: اخبار آستان قدس رضوی
دوشنبه, 27 آذر 1402 02:16
   
    ایمیل
کد خبـر : 1279

 سخن مردم:اهالی «شنبه» و «طسوج» از توابع شهرستان دشتی در یک چهارشنبه امام رضایی میزبان خادمیاران رضوی شدند.

به گزارش سخن مردم:، به مناسبت چهار شنبه‌های امام رضایی برنامه های ویژه‌ای در بخش شنبه و طسوج از توابع شهرستان دشتی با حضور مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر و هیئت همراه، بخشدار و رئیس شورای بخش برگزار شد.

صبح چهارشنبه مهران خورده بین مقدم و هئیت همراه با حضور در شهر شنبه در فاصله ۱۷۰ کیلومتری مرکز استان ابتدا در یادمان شهدای گمنام این شهر حضور یافته و ضمن قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

صبحگاه مشترک آموزشگاه های دخترانه متوسطه اول و دوم الزهرا(س) و حضرت هاجر، مهد قرآنی گل نرگس و پیش دبستانی صبا برنامه دیگری بود که در آن حضور یافتند در این مراسم باشکوه شهردار و اعضای شورای شهر شنبه، معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان دشتی و فرمانده بسیج بخش نیز حضور داشتند.

در این برنامه که کانون های خدمت رضوی شهر شنبه، روستاهای باغان، درویشی، سنا وچاهگاه به صورت مشترک برگزار کردند برنامه های گوناگونی همچون سرود «امام رضا دوستت دارم» توسط گروه دانش آموزی کانون های خدمت رضوی و سرود «حضرت زهرا سلام الله علیها» توسط گروه منتظران مهدی پیش دسبتانی و مهد صبا اجرا شد.

در این چهارشنبه امام رضایی بسیار شورانگیز که عشق به امام رضا علیه السلام و فرهنگ رضوی در لحظه لحظه آن در بین ۱۵۰ دانش آموز حاضر نمایان و پر رنگ بود دانش آموزان و بانوان خادمیار، انواع پذیرایی، هدیه فرهنگی شامل سربند یا زهرا(س) و یا امام رضا(ع)، جا نماز، ۲۰۰ عدد شاخه گل رز پارچه ای و پیام های فرهنگی تدارک دیده بودند و در بین دانش‌آموزان و حاضران در این آیین رضوی پخش کردند.

در پایان این برنامه صبحگاه مشترک دانش آموزی از همه دانش آموزان، مدیران و خادمیاران دختر با اهدای گل تقدیر شد همچنین به دستور احمد میرزاده رئیس مرکز خادمیاری و کانون های خدمت رضوی بنیاد کرامت رضوی از حسین غلامی خادم کوچولوی رضوی که به همراه موکب شنبه و طسوج به مناسبت شهادت امام رضا علیه السلام در مشهد حضور یافت و با اقدامات خود مورد توجه قرار گرفت با اهدای یک هدیه ویژه تجلیل شد.

در ادامه مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر، بخشدار شنبه و طسوج و رئیس شورای بخش به دیدار مادر شهید صفدر فهیمی رفته و ضمن اهدای هدیه تبرکی رضوی از ایثار این بانوی ولایی قدردانی نمودند و به درخواست مادر شهید مجوز کانون‌ محله ای شهید فهیمی به همراه یکی از لقب های رضوی صادر شد که موجب شادی دل این مادر شهید پرور شد.

پس از آن خورده بین مقدم به همراه هیئت همراه در جلسه شورای اداری بخش حضور یافت و ضمن تشریح ساختار و عملکرد کانون‌های خدمت رضوی خواستار همکاری بخشداری، شهرداری و... با کانون‌های خدمت رضوی بخش شد و افزود: اخیراً در حال ارائه تسهیلات تبصره ۱۸ و کمیته امداد امام خمینی(ره) به روش خویش فرمایی و کار فرمایی هستیم و شما می توانید افراد واجد شرایط را به ما معرفی کنید تا از این تسهیلات بهره مند شوند.

وی همچنین در این دیدار تعداد ۲۰ سهمیه یاور رضوی و تعداد شش رأس عقیقه به این بخش اختصاص داد.

مجتبی شهنیایی بخشدار بخش شنبه و طسوج ضمن عرض خیر مقدم به مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر و خادمیاران رضوی گفت: مردم بخش شنبه و طسوج مردمی ولایت مدار هستند که در حوزه رضوی فعالیت های مستمر دارند و این یک ظرفیت فرهنگی بسیار ارزشمند در بخش شنبه و طسوج است.

شهنیایی در ادامه ضمن معرفی این بخش از ارائه تسهیلات تبصره ۱۸ و کمیته امداد امام خمینی(ره) توسط مدیریت کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر استقبال کرد و افزود: امیدوارم به برکت حضور خادمیاران رضوی و عنایت امام رضا علیه السلام بوسیله طرح های حمایتی بنیاد کرامت رضوی بخشی از مشکلات مردم این منطقه مرتفع شود.

خورده بین مقدم و بخشدار شُنبه و طسوج به دیدار کانون های خدمت رضوی در روستاهای باغان، کردلان، درویشی، چاهگاه، سنا و شهر شنبه

رفتند و از برنامه های متنوع چهار شنبه های امام رضایی این کانون ها از نزدیک دیدن کردند.

پایان بخش برنامه های چهارشنبه های امام رضایی این هفته که از ساعت ۸صبح آغاز شد در ساعت ۲۱ با بازدید از کانون دختران رضوی شهر خورموج؛ مرکز شهرستان دشتی به پایان رسید.

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share