امروز:
یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403
دسته: مشروح اخبار
شنبه, 08 مهر 1402 23:09
   
    ایمیل
کد خبـر : 992

مسول مرکز حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه دشتستان در نشست انجمن نویسندگان:

  سخن مردم:گردهمایی و نشست انجمن نویسندگان دفاع مقدس و نیز نویسندگان نوقلم دفاع مقدس در محل سالن حفظ آثار سپاه برگزار گردید

 

به گزارش  سخن مردم:در این نشست که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد سرهنگ پاسدار مهدوی مرتضوی مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه دشتستان اظهار داشت: دفاع مقدس مانند اقیانوس ژرفی است که هرچه بیشتر در عمق آن فرو می‌رویم منابعی جذاب‌تر و با ارزش‌تر به دست می‌آید وی افزود : دفاع مقدس همچون گنجی است که بهره‌برداری از آن بسیار ارزشمند است و از این گنج به نحو مطلوب باید استفاده شود.

وی افزود: باید حقیقت پایداری در تاریخ ثبت شود.

مهدوی مرتضوی افزود: امروز یکی از پرفروش‌ترین ژانرهای ادبیات معاصر کتاب‌های حوزه دفاع مقدس است و پرمخاطب‌ترین و تاثیرگذارترین کتاب در جامعه می‌باشد

مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه دشتستان افزود: نقش نویسندگان در تبلیغ کتاب‌های دفاع مقدس در جامعه ما متفاوت‌تر از سایر نقاط دنیا است،زیرا نویسنده به خاطر عدم خودپسندی حاضر به تبلیغ کتاب خود نیست.

مهدوی  مرتضوی اظهار داشت: هدف انجمن نویسندگان دفاع مقدس کشف استعدادهای نوظهور و معرفی آنان به جامعه ادبی شهرستان، استان و کشور است و استفاده از ظرفیت‌های جوانان در راستای تمرکز زدایی است و نیز همچنین فراهم ساختن زمینه‌های مناسب ارتباطی میان نویسندگان ، کمک به سیر مطالعاتی و اندوخته مطالعاتی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مهمتر از همه دیده شدن نویسندگان و آثار آنها و حمایت از نویسندگان بعد از چاپ کتاب و ایجاد انگیزه در بین نویسندگان در حوزه دفاع مقدس می باشد.

 

سید محمد جواد مهدوی مرتضوی همچنین گفت: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق کتاب سعی داریم با ایجاد فرهنگ سازی همدلی و همگرایی در امور سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را توسعه دهیم.

 

همچنین در این نشست سرهنگ یحیایی جانشین سپاه دشتستان اظهار داشت :کتاب اهمیت بالایی در جوامع و خصوصا جامعه ما دارد و حتی زندگی امامین انقلاب ما بر مطالعه کتاب استوار بوده و انان نیز به اهمیت دادن به مطالعه کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی بارها تاکید کرده اند.

سرهنگ یحیایی افزود: بزرگترین جهاد تبیین این است که دفاع مقدس را که یک وجب از خاک را به بیگانگان ندادیم برای نسل امروز تبیین کنیم وی اظهار داشت خاطرات دفاع مقدس گنجینه ای  تمام نشدنی است و نگذارید به فراموشی سپرده شود و سعی کنید خاطرات خود را بنویسید به کتاب تبدیل و به نسل‌های آینده منتقل کنید.

در این نشست سرهنگ مهدوی مرتضوی به عنوان مسئول انجمن نویسندگان دفاع مقدس و همچنین استاد مصطفی شهریاری به عنوان دبیر این انجمن از سوی فرمانده سپاه جوادالائمه شهرستان دشتستان معرفی و حکم آنان ابلاغ گردید.

همچنین در این نشست از کتاب نمازی که ادا شد که توسط یکی از نویسندگان نو قلم به نام فاطمه کارگر و اسما کارگر  به رشته تحریر و چاپ درآمده بود توسط پیشکسوتان نویسندگی دفاع مقدس رونمایی گردید.

 

 

 

 

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share