امروز:
جمعه, 07 ارديبهشت 1403
دسته: مشروح اخبار
جمعه, 14 بهمن 1401 18:52
   
    ایمیل
کد خبـر : 97

سخن مردم:فرماندار بوشهر بیان نمود:آب شیرینکن 35 هزار مترمکعبی مپنا بوشهر به بهره برداری می رسد

به گزارش سخن مردم: درآستانه دهه فجر فرماندار بوشهر به همراه اصحاب رسانه از پروژه های در حال احداث بازدید نمودند.

صالح رحیمی  در حاشیه تور رسانه‌ای در بازدید از کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار کرد: کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه علوم پزشکی با ۱۲۷ میلیارد تومان اعتبار در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع و با زیربنای هفت هزار مترمربع با مشارکت بخش خصوصی در مراحل نهایی احداث و تجهیز قرار دارد.

وی اضافه کرد:در این کلینک تخصصی و فوق تخصصی بیش از ۴۰ مطب پزشکان، اتاق عمل، رادیولوژی، آزمایشگاه، داروخانه و سایر تجهیزات و امکانات لازم کلینکی و پارکلینیکی مستقر می‌شود.

فرماندار شهرستان بوشهر تصریح کرد: تلاش مسئولان استان این است که نیاز نباشد شهروندان بوشهری برای درمان و پیگیری کارهای درمانی خود به استان‌های همجوار مراجعه کنند.

رحیمی در بازدید از آبشیرین کن ۳۵ هزار مترمکعبی مپنا هم گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده قرار بود فاز نخست پروژه آبشیرین ۳۵ هزار مترمکعبی مپنا که شامل ۱۲ هزار مترمکعب بود همزمان با دومین سفر رئیس جمهور وارد مدار شود. خوشبختانه با انجام کار جهادی در خصوص تامین نیازهای این واحد امکان بهره برداری کامل از این واحد آبشیرین کن فراهم شده است.

وی یادآور شد: اکنون شهرستان بوشهر ۷۰ هزار مترمکعب است که با وارد مدار شدن این واحد آبشیرین کن ۵۰ درصد از نیاز آبی این شهرستان تامین می‌شود.

فرماندار شهرستان بوشهر گفت: برای اجرای آبشیرین کن ۳۵ هزار مترمکعبی مپنا هزار میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است که از این میزان ۸۰۰ میلیارد تومان بابت آبشیرین کن و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز بابت خط انتقال آن هزینه است.

رحیمی بیان کرد: با راه اندازی آبشیرین کن ۳۵ هزار مترمکعبی مپنا یکی از دغدغه های جدی مردم بوشهر در نقاط شمالی و جنوبی برطرف می‌شود.

این مقام مسئول از پروژه‌های در دست اجرای نهضت ملی مسکن در شهرهای چغادک و عالی‌شهر از توابع شهرستان بوشهر بازدید و اظهار کرد: در زمان حاضر پروژه ۲۱۲ واحدی چغادک در بلوک‌های دو طبقه با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی و پروژه‌های ۶۷ واحدی و ۲۹۸ واحدی شهر جدید عالی‌شهر نیز در بلوک‌های سه طبقه در دست اجرا هستند.

مدیر بنیاد مسکن شهر چغادک نیر در حاشیه این بازید عنوان کرد: متقاضیان این واحدها تاکنون آورده اولیه خود را تأمین کرده اند که این مهم در سرعت اجرا و پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها مؤثر است.

فرماندار بوشهر در بازدی از بیمارستان عالیشهر گفت: بیمارستان محلی و مرکز خدمات جامع سلامت سردار شهید سلیمانی شهر جدید عالیشهر با ظرفیت ۱۶ تا ۲۰ تخت می‌تواند کمک بسیار خوبی به شهروندان عالیشهر کند.

رحیمی افزود:با توجه به نیاز مبرم شهر عالیشهر همواره سرعت‌بخشی به روند اجرا مرکز خدمات جامع سلامت این شهر در اولویت قرار داشت.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود با بهره‌برداری از این مرکز بخش قابل توجهی از نیاز درمانی شهروندان عالیشهری و مناطق پیرامونی آن برطرف شود.

فرماندار بوشهر در آخر ضمن بازدید از جزیره نگین عنوان کرد: این جزیره به عنوان پسکرانه بندر بوشهر با ۴۵۰ هکتار وسعت، نقش تاثیرگذاری در توسعه و افزایش ظرفیت بندر بوشهر دارد و در راستای افزایش این ظرفیت، اجرای طرح الحاق جزیره نگین به بندر بوشهر نقش بسیار مهمی در توسعه بندر بوشهر و همچنین رونق اقتصادی بوشهر دارد.

رحیمی گقت: با احداث یک اسکله کانتینری با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در فاز اول جزیره نگین، میزان تخلیه و بارگیری را سالانه ۱.۵ میلیون تی‌ای‌یو کانتینر افزایش می‌دهد.

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share