امروز:
یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403
دسته: مشروح اخبار
پنج شنبه, 23 شهریور 1402 20:00
   
    ایمیل
کد خبـر : 946

 سخن مردمابوالفضل قاسمی" نشست تخصصی بررسی مسائل و مشکلات خرمای دشتستان روز پنج شنبه ۲۲شهریور ماه در سالن اجتماعات فرمانداری دشتستان برگزار شد.

به گزارش سخن مردم: محمدمهدی برومندی درنشست با نخلداران و فعالان حوزه خرما اظهار داشت: امروز به دعوت نماینده دشتستان بازدیدی را از باغات و مراکز تولید خرمای این شهرستان داشتیم، دشتستان یکی از مهمترین تولیدکنندگان خرمای کشور است و نقش مهمی در تولید این محصول دارد.

نشست تخصصی بررسی مسائل و مشکلات خرمای دشتستان با حضور معاون امور باغبانی وزارت جهادکشاورزی، نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی، معاونین فرماندار ، جمعی ازمسئولان شهرستانی و استانی و جمعی از نخلداران و فعالان حوزه خرما برگزارشد.

محمدمهدی برومندی معاون امور باغبانی وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه اگر بوشهر نباشد در فصل، گوجه، خرما و گندم کشور دچار مشکل می شود افزود:وزارت صمت و بخش توسعه تجارت نیز باید رسیدگی کند.

وی درادامه بیان نمود: در سال۱۴۰۰حدود۳۴۸ هزارتن تولید خرما بود و ۳۶۳هزار تن امسال تولید داشتیم که روند افزایشی در تولیدات مشاهده می‌شود.

محمدمهدی برومندی اظهارداشت: روند صادرات باید به طور طبیعی طی شود همچنین باید قیمت ها به گونه ای باشد که تولید کننده سود کند و صادر کننده نیز تشویق به صادرات شود.

معاون امور باغبانی وزارت جهادکشاورزی بابیان اینکه امروز اینجا آمده ایم تا مسائل ومشکلات شما کشاورزان راحل کنیم یادآورشد: اصلاح باغات ،تجاری سازی واستاندارد بودن از جمله مواردی است که باید برطرف شود.

وی با اشاره به شناسنامه دارشدن باغات ورتبه بندی بسته های فراوری واهدای تسهیلات یادآورشد: ۱۶۰هزار تن تولید خرمای کبکاب داریم که ۱۲۰هزار تن آن متعلق به بوشهر و ۴۰هزار تن آن متعلق به استان فارس است.

وی از حمایت دولت از نخلداران خبر داد و خاطرنشان کرد: با هماهنگی و همراهی صورت گرفته، ساز و کاری برای رفع مشکلات حوزه خرما طراحی می‌شود و حمایت لازم از نخلداران انجام می‌شود.

رئیس سازمان تعاون روستایی کشور با اشاره به پیگیری‌های نماینده دشتستان برای حمایت از نخلداران خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی تاکید بر حمایت از باغداران و فعالان حوزه کشاورزی دارند و در همین راستا از همه ابزار برای کمک به نخلداران استفاده می‌کنیم.

غلامرضا هادربادی رئیس سازمان تعاون روستایی کشوردر حاشیه این نشست اظهار داشت: امروز از نزدیک بازدیدی از باغات و سردخانه‌های خرما در استان بوشهر داشتیم ومقرر شد که از طریق تشکل‌های حوزه کشاورزی و تعاون روستایی استان بحث خرید توافقی خرما شروع شود و تسهیلات کم بهره در اختیار تشکل‌ها قرار گیرد.

غلامرضا هادربادی بیان کرد: سازمان تعاون روستایی ایران این آمادگی را دارد که هر چه سریع‌تر این اقدامات را انجام دهد و حمایت لازم را در راستای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی انجام دهد.

نوذر منفرد رئیس  سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر دراین نشست با بیان اینکه بارندگی سال قبل به با غداران خساراتی وارد نمود افزود: حدود ۸هزار تن خرمای سال گذشته در سردخانه وجود دارد.

در ادامه این  نشست کشاورزان و باغداران  مشکلات خودرابیان نمودند که محمدمهدی برومندی معاون امور باغبانی وزارت جهادکشاورزی گفت مادرکنار شما ونماینده شهرستان دشتستان هستیم ومشکات ودغدغه های شما رابه مقامات عالی کشورانتقال می دهیم.

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share