امروز:
یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403
دسته: مشروح اخبار
جمعه, 24 شهریور 1402 16:00
   
    ایمیل
کد خبـر : 933

سخن مردم: مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه شهر برازجان از تصویب ساخت شش فضای آموزشی جدید در کمیته برنامه ریزی شهرستان خبر داد و گفت: پنج مدرسه ۱۲ کلاسه و یک مدرسه ۶ کلاسه ساخته خواهد شد.

به گزارش سخن مردم: مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان در سخنرانی پیش از خطبهه ای نمازجمعه شهر برازجان با اشاره به موفقیت های کسب شده این شهرستان گفت: در حوزه پرورشی کسب بیش از ۱۰۰ رتبه استانی و ۲۵ رتبه کشوری در مسابقات قرآن و عترت و  بیش از ۸۸ رتبه استانی در مسابقات فرهنگی و هنری و توسط دانش آموزان این شهرستان کسب شده است.

سلیمان حیاتی اصل اظهار داشت: در همین خصوص در همه مدارس شهرستان محافل انس با قرآن برگزار شده و بیش از ۶۰۰ نفر از دانش آموزان را به مناطق جنگی جنوب اعزام نمودیم که نقش موثری در تربیت و پرورش دانش آموز در تراز انقلاب اسلامی داشته است.

وی ادامه داد: همچنین مراسمات مختلفی مانند برگزاری یادواره شهداء، برگزاری دوره های توانمندسازی قرآنی آموزگاران و مدیران مدارس ابتدایی، اجرای طرح سی و سه روزه قرآن و جشن تکلیف برای بیش از ۳۰۰۰ نفر دانش آموز پایه سوم، برگزاری دوره های توانمدسازی معلمان و آموزگاران و معلمان مدارس غیردولتی، برگزاری کارگاه های عفاف و حجاب و ... از مهمترین برنامه های آموزش و پرورش در سال تحصیلی گذشته بوده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان از کسب رتبه های برتر استانی و کشوری دانش آموزان این شهرستان در جشنواره نوجوان خوارزمی خبر داد و عنوان نمود: بیش از ۹۰۰۰ نفر از دانش آموزان این شهرستان تحت پوشش فعالیت های علمی و پژوهشی مانند نوجوان خوارزمی، یاددهی و یادگیری، تکالیف مهارت محور و ... قرار گرفتند که موفقیت های خوبی را در سطح استان و کشور کسب نمودیم.

حیاتی اصل به پروژه های عمرانی حوزه آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: آغاز عملیات اجرایی دبستان ۱۲ کلاسه حجاب، مدرسه سه کلاسه حسن آباد، مدرسه تک کلاسه منصورآباد، استخر دانش آموزی آغاز شده و مدارسی هم مانند دبستان سه کلاسه نینیزک، سالن های ورزشی فرزانگان برازجان و آزادگان کلمه، دیوارکشی مدارس شهید سلیمی فرد و استقلال دهنو و دو زمین چمن مصنوعی در آستانه افتتاح و بهره برداری هستند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در کمیته برنامه ریزی شهرستان و با حمایت فرماندار محترم مجوز ساخت ۵ مدرسه ۱۲ کلاسه و یک مدرسه ۶ کلاسه در نظر گرفته شده است که کار ساخت آنها در ماه های آینده آغاز خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان در ادامه سخنان خود به پروژه مهر و آغاز سال تحصیلی جدید اشاره کرد بیان داشت: پروژه مهر با شعار«همه باهم یکصدا ایران، مدرسه قوی ایران قوی» از اوایل تیرماه به شش کارگروه در ستاد و مدارس آغاز به کار نموده است.

حیاتی اصل تصریح نمود: شهرستان دشتستان با جمعیت دانش آموزی بیش از ۳۵ هزار نفر دارای ۲۱۷ مدرسه دولتی و ۷۴ مدرسه غیردولتی در قالب ۱۲۱۹ کلاس درس سازماندهی می شوند که کار ثبت نام و ثبت سفارش کتب دانش آموزان صورت گرفته است و اغلب مدارس هم از لحاظ تجهیزات، زیباسازی و ... تکمیل و تجهیز شده اند و در سال جدید دو مدرسه جدید به فضاهای آموزشی اضافه می شوند که تا حدودی مشکلات فضا را کاهش می دهند.

وی با اشاره به آمادگی کامل این شهرستان برای بازگشایی مدارس بیان داشت: در روز ۲۷ شهریورماه همایش مدیران برای برنامه ریزی بهتر و آخرین هماهنگی ها برگزار خواهد شد و همچنین مانور بازگشایی مدارس در روز ۲۸ شهریورماه جهت بررسی میزان آمادگی آنان براگزار خواهد شد و از این حیث مدارس مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت تا مشکلات احتمالی رفع شوند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان شتستان ادامه داد: در روز ۲۹ مهرماه همزمان با سراسر کشور جشن شکوفه ها و غنچه ها را ویژه دانش آموزان پایه های اول و هفتم خواهم داشت و روز شنبه اول مهرماه هم زنگ بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید را با حضور همه دانش آموزان و معلمان و مسئولان در همه مدارس خواهیم داشت.

در نماز جمعه این هفته برازجان برنامه های جانبی ذیل انجام گرفت:

1) سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه توسط آقای سلیمان حیاتی اصل مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان به مناسبت فرارسیدن بازگشایی مدارس

2) برپایی ایستگاه صلواتی توسط آموزش و پرورش شهرستان دشتستان جهت پذیرایی از نمازگزاران

3) ساماندهی وسایل نقلیه نمازگزاران توسط پایگاه مقاومت بسیج طریق القدس

4) برپایی میز خدمت با حضور مدیر و معاونین آموزش و پرورش شهرستان دشتستان جهت پاسخگویی به سوالات نمازگزاران در آستانه بازگشایی مدارس

5) برپایی ایستگاه کمک به دانش آموزان نیازمند توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) برازجان

6) اجرای سرود امام غریب کاری از گروه سرود منتظران موعود پایگاه مقاومت بسیج سیدالشهدا (ع) و کانون فرهنگی هنری گل یاس مسجد امام زمان (عج) روستای دهقاید

7) اهداء هدایای برگزیدگان مسابقه پیام جمعه تاریخ های 10 و 17 شهریورماه توسط حجت الاسلام مصلح امام جمعه، حیاتی اصل مدیر آموزش و پرورش، معاونین آموزش و پرورش و سرهنگ یحیایی جانشین سپاه حضرت جواد الائمه (ع) شهرستان دشتستان

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share