امروز:
یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403
دسته: مشروح اخبار
چهارشنبه, 08 شهریور 1402 15:00
   
    ایمیل
کد خبـر : 905

همزمان با هفته دولت:

سخن مردم: ۱۶ پروژه راهداری دشتستان همزمان با هفته دولت افتتاح یا اجرایی شد.

به گزارش سخن مردم: در آخرین روز هفته دولت، با حضور استاندار بوشهر آئین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۶ پروژه راهداری شهرستان دشتستان با اعتبار ۲۵۲/۵میلیارد تومان برگزار شد.

احمد محمدی‌زاده در افتتاح طرح‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در شبانکاره با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان از جمله رجایی و باهنر، جایگاه شبانکاره در عرصه‌های دفاع از نظام و انقلاب اسلامی را مهم دانست و اظهار داشت: مردم شبانکاره در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی نقش خود را در دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های نظام اسلامی به خوبی نشان داده‌اند و خدمات آنان در خور تحسین است.

استاندار بوشهر توجه به دشتستان را یکی از اولویت‌ها دانست و بیان کرد: به دلیل اهمیت و جایگاه دشتستان، به این شهرستان توجه ویژه شده و در طرح‌های اساسی، زیربنایی و روبنایی، شهرستان ممتاز در استان بوشهر، دشتستان است.

محمدی‌زاده با اشاره به اعتبارات مصوبات سفر اول و دوم رئیس جمهور خاطرنشان کرد: حداقل 25 درصد از اعتبارات مصوبات سفر اول و دوم رئیس جمهور و هیئت دولت به استان بوشهر، به دشتستان تخصیص یافته است.

وی از تخصیص 4 هزار میلیارد تومان اعتبار مصوبات سفر رئیس جمهور به دشتستان خبر داد و تصریح کرد: این اعتبار در کنار سایر اعتبارات پروژه‌های کوچک، متوسط و بزرگ است که از منابع استانی تامین می شوند.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه تمام منابع اعتباری بین شهرستان‌های 10 گانه استان بر اساس شاخص‌های قانونی تخصیص می‌یابد افزود: تلاش شده بر اساس جایگاه دشتستان به سهم اعتباری این شهرستان توجه ویژه‌ای شود و از 300 میلیارد تومان اعتبار مصوب برای شهرستان‌های 10 گانه استان در هفته دولت، یک سوم آن معادل 100 میلیارد تومان به دشتستان تخصیص می‌یابد.

در این آیین، استاندار بوشهر به همراه مسئولان ضمن حضور در بهشت کاظم علیه‌السلام شبانکاره و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان، طرح‌های راهسازی شبانکاره را افتتاح و یا عملیات اجرایی طرح ها را آغاز کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر در حاشیه اغاز عملیات اجرایی لکه گیری و روکش آسفالت محورهای شهرستان گفت: این پروژه شامل محور برازجان-کلل-زیارت با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان، سه راهی وحدتیه با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان، محور شبانکاره به دهداران با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان و محورهای روستایی نظیر گلدشت، نینیزک، ارغون و کلمه با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان است.

عبدالکریم اخترشناس درباره پروژه های دیگری که عملیات اجرایی آن اغاز شد، ادامه داد: تعریض و بهسازی محورهای روستایی شهرستان با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان، حذف نقاط پرتصادف شهرستان با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان، تعریض و بهسازی محور روستایی هلپه ای با اعتبار ۲.۵ میلیارد تومان، تعمیرات اساسی ابنیه فنی شهرستان با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان و روشنایی طولی در محورهای کلل-زیارت، سعداباد-ابپخش، بلوارهای میاندشت، بنداروز و نینیزیک با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان کلنگ زنی شد.

اخترشناس درباره ۷ پروژه افتتاح شده در بخش راهداری دشتستان خاطرنشان کرد: ایمن سازی محورهای مواصلاتی شهرستان با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان، تعمیرات ابنیه فنی پل های بزرگ نظیر کلل، نظراقا، دهقاید و نمازگاه با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان، احداث محورهای روستایی محمدجمالی، ذکریایی و بهر با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان و فاز اول تعریض و بهسازی محور روستایی درودگاه به جتوط با اعتبار ۲ میلیارد تومان به بهره برداری رسیدند. 

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share