امروز:
جمعه, 31 فروردين 1403
دسته: مشروح اخبار
جمعه, 14 بهمن 1401 11:53
   
    ایمیل
کد خبـر : 88

استاندار بوشهر

 سخن مردم:استاندار بوشهر گفت : امسال در دهه مبارك فجر در استان بوشهر ۹۳۸ پروژه شامل طرح‌های اقتصادی و پروژه‌های عمرانی در بخش‌های مختلف اجرایی و افتتاح می‌شوند که انتظار داریم در ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان بومی نیز تاثیرگذارباشد.

به گزارش  سخن مردم:احمد محمدی زاده  در اولين روز از هفته دولت درجمع خبرنگاران اظهار داشت :  پروژه های عظيمي در شهر بوشهردر دست اجراست   که بخشی از پروژه هاي زیربنایی تر در سفر ریاست جمهوری به استان بوشهر افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

وی در مراسم افتتاح دو کارخانه بزرگ جی لیان جی و صنعت پلاست پارس لیان در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر گفت : این کارخانه ها بزرگترین تولید کننده ورق های پلیمری از جمله پلی کربنات، تخت طرحدار، رول ، دوجداره و سه جداره و طرح سفال که می تواند جایگزین مناسبی برای شیشه ، فلز و آلومینیومی درساخت درب مغازه ها و پارکینگ ها باشد، تولید می کنند.

وي راه نجات اقتصاد، تولید و اشتغال کشوررا در حمایت از بخش خصوصی عنوان كرد و افزود:اين كارخانه ها با اعتبار ٥٠٠ميليارد ريال اعتبار به بهره برداري رسيد.

استاندار بوشهردر مراسم كلنگ زني دو پروژه در حوزه آبزیان نيزگفت: آبزی پروری یکی از قابلیت‌های مهم اقتصادی این استان به شمار می‌رود که با توجه به افزایش واحدهای پرورش آبزیان، تلاش می‌شود زیرساخت‌های این صنعت نیز روز به روز تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه سال آینده یکهزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان بوشهر به زیر کشت میگوی پرورشی می‌رود گفت: ۴۰۰ هکتار از این اراضی در رود شور جنوبی، هزار هکتار در رود شور شمالی و صد هکتار نیز در سایت‌های دلوار است.

محمدي زاده اظهار داشت :شرکت سپید تجارت خلیج فارس در حوزه فرآورده های بسته بندی، صادرات و واردات آبزیان و کارخانه فیدما در حوزه خوراک آبزیان پرورشی با۲هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه ثابت و پیش بینی ۲۰۰ فرصت شغلی در منطقه ويژه اقتصادي بوشهر آغاز شده است.

استاندار بوشهر  درمراسم اغاز علملیات اجرایی کشتارگاه صنعتی بوشهر در جاده برازجان گفت :  پیش از این در استان بوشهر کشتارگاره صنعتی برای دام های بزرگ وجود نداشت و اکنون یک سرمایه گذاری بوشهری عملیات اجرایی این کشتارگاه را دربوشهر آغاز کرده وبرآورد می شود  این پروژه را در دهه فجر سال آینده به  بهره برداری برسد

وی  با بیان این که این کشتارگاه صنعتی در زمینی به مساحت ۳۰ هزار متر و با ظرفیت ۹۰ هزار راس در شهرستان بوشهر احداث می‌شود،افزود: برای ساخت این واحد کشتارگاه صنعتی دام که زمینه اشتغال ۴۰ نفر را فراهم می‌کند ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خواهد شد

استاندار بوشهر درمراسم افتتاح  دو شناور دریا پاک و پارک بوم 5 در بندر بوشهرگفت: شناور دریا پاک  تنها شناور پیشرفته برای مبارزه با آلودگی های نفتی است  که از ظرفیت 450 متر مکعبی برای جمع آوری آلودگی ها برخوردار است وظرفیت مخزن بارج پارک بوم  5 برای نگهداری مواد نفتی 850 متر مکعب است

استاندار بوشهرهمچنين درمراسم پروژه بهره برداری ازعملیات اجرایی انتقال خط آب از آب شیرین کن 35 هزار متر مکعبی مپنا تا سایت شهید ماهینی گفت : این پروژه با اعتباری بالغ بر 80 میلیارد تومان به بهرداری رسیده است

وی تامین آب و لوله خط انتقال آب را دو مشکل اساسی کمبود آب در بوشهر عنوان کرد و افزود:  با بهره برداری  آب شیرین کن 35 هزار متر مکعبی مپنا  این مشکل به زودی در بوشهر برطرف خواهد شدوطي دو سال اخیرظرفیت بسیار خوبی برای انتقال آب به مرکز شهر بوشهر فراهم شده است.

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share