امروز:
یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403
دسته: مشروح اخبار
شنبه, 21 مرداد 1402 19:56
   
    ایمیل
کد خبـر : 826

سخن مردم:فاطمه قاسمی-رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان در نشست رسانه ای مدیران حوزه سلامت و شنبه‌های پاسخگویی از بهره برداری دو پایگاه اورژانس ۱۱۵خیرساز طلحه و قلعه سفید در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش سخن مردم نشست رسانه ای مدیران حوزه سلامت و شنبه‌های پاسخگویی با حضور رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان، رئیس بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان واصحاب رسانه درسالن فرمانداری دشتستان برگزارشد.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد خبرنگاران فقید شهرستان زنده یاد علی پیرمرادی و حسین دهقان گفت: خبرنگاران، طلایه داران جبهه آگاهی و چشم بینا و زبان گویای مردم هستند.

 ماریا خویشدوست اظهار امیدواری کرد که دیگر پروژه های در حال احداث شهرستان بخصوص دو پایگاه اورژانس ۱۱۵ خیرساز طلحه و قلعه سفید در آینده نزدیک به بهره برداری برسد و مردم بتوانند از خدماتی که در این مراکز بهداشتی و درمانی ارائه می شود، بهره مند شوند.

ماریا خویش دوست در این نشست بابیان اینکه بیشترین پروژه‌ها مربوط به محرمیت زدایی  دردشتستان کلنگ زنی شد افزود: در هفته دولت ۴ پروژه خانه بهداشت روستاهای درنگ، قراولخانه، سرکره و میاندشت و پایگاه خدمات سلامت بهرام‌آباد با اعتبار۱۳۵/۰۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و ملی  احداث و به بهره‌برداری می‌رسند.

وی ازبهره برداری پانسیون پزشکان نظرآقا با صد مترمربع و اعتبار دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان درهفته دولت خبرداد وافزود: افتتاح پایگاه اورژانس جاده‌ای بوشکان با ۱۲۵ مترمربع و اعتبار دو میلیارد و پانصد میلیون ، سالن چندمنظوره سعدآباد با دویست مترمربع و اعتبار دو میلیارد و پانصد میلیون تومان ، آزمایشگاه شیمی آب بااعتبار یک میلیارد تومان، پانسیون مرکز بوشکان، توسعه سلامت وحدتیه خانه بهداشت عطیبه و محمد جمالی از دیگر پروژه‌های بهره‌برداری شده در سال ۱۴۰۱می باشد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان، افتتاح مرکز درمانی ناباروری رویان دولتی با ۵ میلیارد ،توسعه بخش اعصاب وروان،افتتاح کلینیک تخصصی وفوق تخصصی ولایت وهمراه سرای خیّرساز بیماران با ۶میلیارد را از دیگر پروژه‌های سال گذشته عنوان نمود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان بیان کرد: در بخش درمان نیز سه پروژه عمرانی شامل اجرای فاز دوم بیمارستان ۱۷شهریور بااعتباری بالغ ‌بر ۴۵۰میلیارد تومان ، توسعه اورژانس بزرگسال بیمارستان شهید گنجی و  پانسیون پزشکان ۱۶ واحدی در حال احداث می باشند که هر سه پروژه از ۲۵تا ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.

خویشدوست بیان کرد: خیرین سلامت در احداث پروژه های بهداشتی شهرستان  نقش مهمی د اشته اند و در حال حاضر ۳ پروژه  بهداشتی و درمانی که شامل تسهیلات زایمانی تنگ ارم و دو پایگاه اورژانس ۱۱۵جاده ای طلحه وقلع سفید می شود، توسط خیرین  سلامت در حال احداث می باشد.

وی ازخرید تجهیزات پزشکی به مبلغ دومیلیارد وهشتصد میلیون درسال ۱۴۰۱تا به الان برای مراکز بهداشتی خبرداد وافزود ازنفت دومیلیارد وچهارصد میلیون وتجهیزات غیرپزشکی چهار میلیون وهشتصد وسی میلیون تومان برای مرکز خانه بهداشت  خریداری انجام شده است.

وی از صدور ۱۵اخطار دادگاه و پلمپ ۱۰مرکز درمانی غیرمجاز در مراکز بدون مجوز که اقدام به درمان می کنند خبر داد و گفت: مراقبت از ۲۵هزار و ۴۳۴بیماری غیر واگیردار، غربالگری بیش از سه هزار اتباع خارجه در بیماری مالاریا و شناسایی ۳۱۳بیمار اعصاب و روان را از دیگر اقدامات شبکه بهداشت و درمان در سال گذشته عنوان کرد.

خویش دوست از اجرای ۴۱اردوی جهادی و ارائه یک هزار و ۳۳۱خدمت دندانپزشکی در روستاهای شهرستان در سال، جذب ۴۳پزشک عمومی و دندانپزشکی، پنج مورد اعزام بالگرد از استان، ۹هزار اعزام آمبولانس و پذیرش ۱۲۸نیروی انسانی را از دیگر اقدامات شبکه بهداشت و درمان در سال گذشته عنوان کرد.

در خصوص جمع آوری سگ های بلاصاحب گفت از شهردار و فرماندار جهت درنظرگرفتن مکان دفع پسماند تشکرمی کنم محلی رابرای نگه داری سگ های بلاصاحب درنظرگرفته شده است.

وی ازنمونه برداری روزانه آب شرب مصرفی مردم خبرداد واعلام نمود وضعیت آن نسبت به سال گذشته ۲۵درصد ارتقاء بهداشتی داشته است.

ماریا خویش دوست رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان ازاجرای طرح کمکم کن در شهرستان خبرداد وافزود: این طرح در راستای پیشگیری از افسردگی به طور رایگان راه اندازی شده است.

وی درخصوص کمبود دارو گفت: مشکل دارویی نداریم ولی یک سری ازداروها درسطح کشوری کمبودداریم.

وی درخصوص جمعه بازاربیان نمود :هرجا سلامت مردم درخطر باشد ورود خواهیم کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان ادامه داد: کلینیک دیابت جزو برنامه های ما بوده که کمیته هایی تشکیل می شود، از ابتدای مهر پیاده روی ها را در بحث ایجاد نشاط خواهیم داشت.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان باتاکید بر اطلاع‌رسانی سامانه ۱۹۰ توسط رسانه ها تصریح کرد: مردم با مراجعه به این سامانه می‌توانند شکایات خود را با کارشناسان شبکه بهداشت مطرح کنند.

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share