امروز:
یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403
دسته: مشروح اخبار
جمعه, 20 مرداد 1402 20:22
   
    ایمیل
کد خبـر : 825

سخن مردم:ابوالفضل قاسمی-جلسه هماهنگی ستاد اربعین به ریاست مصطفی بارگاهی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار دشتستان وبا حضورجانشین فرمانده سپاه جوادالائمه (ع)، مدیر ستاد عتبات دشتستان ، مدیران مواکب ،هیئت های مذهبی، دستگاه‌های اجرایی شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری دشتستان برگزار شد.

به گزارش سخن مردم:معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار دشتستان پیاده روی بزرگ اربعین حسینی را یکی از بزرگترین رویدادهای تاریخ درفرهنگ شیعه وجهان اسلام عنوان کرد و گفت : شعار اربعین سال ۱۴۰۲ «حیاتنا الحسین» اعلام  شد.

مصطفی بارگاهی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی شهرستان دشتستان با تشریح سابقه تاریخی پیاده روی اربعین در فرهنگ تشییع و قدردانی از ایثار و فداکاری‌های شهید سلیمانی در تسهیل دسترسی عاشقان ثارالله به مرقد مطهر ائمه اطهار(ع) درعراق، بر اهمیت و جایگاه اعتقادی و سیاسی تجمع اربعین و انعکاس جهانی آن تاکید نمودند.

وی درادامه پیاده روی بزرگ اربعین حسینی را یکی از بزرگترین رویدادهای تاریخ عنوان کرد و گفت : خدمت رسانی به زوار ابا عبدالله الحسین(ع) یک افتخار است و ما وظیفه داریم به آنها خدمت کنیم و سعادتی است که در دنیا نصیب همه ما شده که باید به بهترین شکل از آن استفاده کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: هدف غایی شما موکب داران این است که به زائران اربعین خدمت کنید و تلاشی که موکب داران ما می کنند ووقت و هزینه و انرژی ای که در این راه هزینه می کنند همه در راه همین هدف است.

مصطفی بارگاهی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار دشتستان اظهار داشت : سعی خواهیم کرد تا جایی که می توانیم امکانات لازم را فراهم کنیم و با تمام توان در خدمت موکب ها خواهیم بود و امیدواریم اربعین امسال را با کمک همدیگر و با همدلی و هم افزایی جلو ببریم.

مصطفی بارگاهی در این جلسه دستورات لازم را جهت پشتیبانی و حمایت بی‌دریغ تمامی دستگاه‌ها از مواکب و نمایندگان شهرستان در مسیر پیاده‌روی اربعین، صادر نموده و خواستار هماهنگی و هم‌افزایی دستگاه‌های تبلیغی و متولیان امر گردیدند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار دشتستان تاکید نمود محیط آرایی و فضا سازی شهرستان بایستی به سمت و سوی اربعینی جهت گیری شود ودستگاه ها و نهاد ها در فضای سازی ظاهری و معنوی ادارات نهایت اهتمام را داشته باشند وتمامی ادارات در راستای ارائه هر چه بهتر خدمات به مواکب امام حسین (ع) اهتمام جدی تری داشته باشند.

در ابتدای جلسه عیسی محمدی مدیر ستاد توسعه وبازسازی عتبات عالیات شهرستان دشتستان ضمن تقدیر و تشکر ازفرماندار دشتستان،معاون فرمانداری ،امام جمعه شهرستان،جمعی از مدیران پای کاردراربعین سال قبل، دست اندرکاران ، خادمان مواکب گفت: امیدواریم امسال هم با همدلی وهم افزایی حماسه‌ای باشکوه و باعظمتی دیگر خلق شود.

عیسی محمدی بیان نمود :ستاد توسعه بازسازی عتبات عالیات و موکب‌های اربعین ظرفیت فوق‌العاده و‌ مردمی دارای ساختار هستند که در تمام شهرهای شهرستان‌ها شکل گرفته است و پیشنهاد می‌شود دستگاه‌های اجرایی دراین مسیر کمک کنند.

مدیر ستاد توسعه وبازسازی عتبات عالیات شهرستان دشتستان با گزارشی از اقدامات و پیگیری های صورت گرفته در موضوعات مختلف از جمله حمل و نقل، اسکان، آب شرب، برق و روشنایی، تامین وسایل سرمایشی و....درسال قبل رابیان نمودند وخواهان همکاری مدیران دستگاهای اجرایی شهرستان با موکب داران ابا عبدالله الحسین (ع) دراین مسیر شد.

وی بیان نمود :تا به امروز مجموع مواکب براساس توان ذاتی خودشان وبراساس کمک های مردمی که شده به امیدخدا طی روزهای آینده به اعزام خواهند شد.

عیسی محمدی بابیان اینکه امسال در میادین ورودی وخروجی شهرستان از قلعه سفید ودالکی تا بوشکان وفراشبند ،ورودی روستا عیسوند وخروجی شهرشبانکاره مواکب برپا است افزود: خادمان خدمت رسانی به زائرین اهم ازپذیرایی واسکان راانجام می دهند.

 مدیر ستاد توسعه وبازسازی عتبات عالیات شهرستان دشتستان یادآورشد: بابرنامه ریزی درمرز شلمچه،نجف ومسیر نجف به کربلا وکربلا میزبان زائران ابا عبدالله الحسین (ع) خواهیم بود که دراین راه نیازمند کمک دستگاهای اجرایی شهرستان ونذورات مردمی جهت تامین موادغذایی ،وسایل سرمایشی ودیگرامکانات هستیم که ذخیره ای برای این دنیا وهم آخرت خواهد بود.

عیسی محمدی مدیر ستاد توسعه وبازسازی عتبات عالیات دشتستان بیان نمود: آنچه که باید در مراسم پیاده روی اربعین حسینی مورد توجه قرار دهیم، تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق تمدن نوین اسلامی است و اربعین امسال نیز باید زمینه شکل گیری تمدن نوین اسلامی را فراهم کند و بستری باشد برای ظهور.

محمدی درپایان خواستار مکان های مناسبی جهت استقرارستادهای شهرهای شهرستان دشتستان توسط شهرداران ،بخشداران ودهیاری ها شد.

در این نشست مدیران مواکب به بیان دیدگاه ها و پیشنهادات خود پرداختند.

درپایان جلسه به مناسبت روز خبرنگارازابوالفضل قاسمی روابط عمومی و فضای مجازی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان دشتستان، با اهدا لوح تقدیر ونگین متبرک حرم امام حسین (ع) تجلیل شد.

 

 

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share