امروز:
یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403
دسته: مشروح اخبار
سه شنبه, 17 مرداد 1402 07:00
   
    ایمیل
کد خبـر : 808

به مناسبت 17 مرداد گرامیداشت روز خبرنگار:

سخن مردم: مسئولین استانی و شهرستانی با خانواده های خبرنگار شهید داریوش شاهینی و خبرنگاران فقید علی پیرمرادی و حسین دهقان به مناسبت 17 مرداد گرامیداشت روز خبرنگار دیدار کردند.

به گزارش سخن مردم: حجت الاسلام  مصلح امام جمعه دشتستان، عبدالرحیم افروغ مدیرکل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، محسن رضایی‌نژاد رئیس سازمان بسیج رسانه استان، وحید حیدری معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، بارگاهی و رادمنش معاونین فرمانداری دشتستان، سعید رستمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتستان، عبدالکریم عباسی رئیس بنیاد شهید شهرستان دشتستان، حبیب قاسمی مسئول بسیج رسانه شهرستان، حمزه امینی نژاد بخشدار آبپخش و دیگر مسئولین شهرستان دشتستان در این دیدارها حضور داشتند. 

 

حجت‌الاسلام حسین مصلح دردیدار با خانواده شهید شاهینی بیان کرد: خبرنگار باید بصیرت‌افزایی، بیان حق و صدق و شفاف‌سازی را انتشار و از یاس و ناامیدی در جامعه پرهیز کند که این رسالت خبرنگاری است. وی افزود: شهید شاهینی از افتخارات استان و شهرستان است که در عرصه خبرنگاری قدم برداشت و به درجه رفیع شهادت نائل شد. مصلح اظهار کرد: شهدا بهترین‌ها کره خاکی هستند و خداوند برترین‌ها را گلچین می‌کند و به خانه ابدی می‌برد.
پدر شهید داریوش شاهینی نیز ضمن خوش‌آمدگویی به حاضرین، گفت: سرلوحه قرار دادن شهدا در زندگی فردی و اجتماعی وظیفه‌ای همگانی است و باید تک‌تک افراد جامعه به این مهم جامه عمل بپوشانند. فتح‌الله شاهینی افزود: پیروی از وصیت‌نامه شهدا موضوع دیگری است که باید به آن توجه داشت زیرا آنها در گام اول دغدغه نظام را داشتند و حاضر بودند برای وطن تا آخرین قطره خون خود ایستادگی کنند.

 عبدالرحیم افروغ در این دیدار گفت: ما همواره یاد شهدا هستیم اما احساس مسئولیت کردیم به مناسبت روز خبرنگار با این شهید والامقام تجدید میثاق کنیم. وی افزود: روایت‌گری کار خبرنگاری است و باید با زاویه مناسب به مسائل ورود کند هرچه جایگاه دید خبرنگار متعالی تر باشد بیان آن با حقیقت همراه خواهد بود. افروغ اظهار کرد: ماندگاری کربلا به وجود یک بانویی بود که با سخنوری و خبرنگاری واقعه‌ عاشورا را تا ابد در جهان زنده نگه داشت و باعث رسوایی دشمنان شد.

امام جمعه شهرستان دشتستان در آیین تقدیر از خانواده علی پیرمرادی خبرنگار پیشکسوت فقید استان، گفت: انسان باید در این دنیا توشه‌ای برای آخرت خود جمع کند تا با کارنامه‌ای درخشان به دیدار معبود برود.
حجت‌الاسلام حسین مصلح افزود: مرحوم علی پیرمرادی از آن دسته انسان‌هایی بود که خود را کامل وقف مردم کرد و مردمی زندگی نمود.
وی اظهار کرد: قلم علی پیرمرادی نیز مردمی بود و این خصلت و ویژگی مرحوم ستودنی بود.

حجت‌الاسلام حسین مصلح در دیدار با خانواده مرحوم حسین دهقان از خبرنگاران صدا و سیما، بیان کرد: خداوند متعال آدم‌های خوب و پاک را زود از دنیا پیش خود می‌برد و بدون‌شک مرحوم حسین دهقان نیز دارای این صفات بوده است که در جوانی آسمانی شد.
وی بیان کرد: این عزیز سفرکرده خدمتگزار شهدا بود و در مسیر بازگشت از یادواره شهدا دچار سانحه شد و این افتخاری بود که به مرحوم رسید.
حجت‌الاسلام مصلح با بیان اینکه زنده‌یاد دهقان تمام ویژگی‌های بارز یک خبرنگار را دارا بود، افزود: این مرحوم در همه صحنه‌های حوزه فرهنگ، مطبوعات و رسانه و خبرنگاری حضور داشتند و هنوز هم برنامه‌ها با صدای این عزیز شناخته می‌شود.
ایرج دهقان پدر مرحوم حسین دهقان نیز ضمن تشکر و قدردانی از حضور مسئولین جهت این دیدار، به بیان خاطراتی از زنده‌یاد و نکاتی در ارتباط با صبر در برابر مصائب پرداخت.

لازم به توضیح است مسئولین پس از دیدار با خانواده مرحوم با حضور بر مزار حسین دهقان با نثار فاتحه یادش را گرامی داشتند. 

شهید داریوش شاهینی در تیرماه سال ۱۳۵۶ در روستای تل سرکوه از توابع شهرستان دشتستان در خانواده‌ای مذهبی چشم به جهان گشود. این شهید والامقام در راه سفر برای پوشش خبری رزمایش عاشقان ولایت با جمعی از خبرنگاران صدا و سیما و دیگر رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران در پانزدهم آذرماه سال ۱۳۸۴ در سانحه هوایی به مقام شهادت نائل آمد.

علی پیرمرادی متولد ۲۱ فروردین ۱۳۳۱ شهر آبادان بود که در سن نوزادی به همراه خانواده اش به روستای "زیارت" دشتستان مهاجرت کرد. پیرمرادی در سن ۱۲ سالگی پا به عرصه مطبوعات گذاشت و از سال ۱۳۴۳ کار مطبوعاتی خود را در شهر برازجان با روزنامه فروشی و کار با روزنامه های اطلاعات و کیهان شروع کرد و بیش از نیم قرن به کار خبرنگاری و روزنامه نگاری و همکاری با  نشریات و رسانه ها هفته نامه های استانی و محلی مشغول بود. این خبرنگار متعهد و بی ادعا همواره در انتشار و انعکاس اخبار رویدادها و وقایع و مشکلات جامعه استان بوشهر و شهرستان دشتستان کوشید و شامگاه یکشنبه ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۱ بر اثر سکته قلبی درگذشت.

حسین دهقان نیز خبرنگار مجرب صدا و سیمای مرکز بوشهر متولد سال ۱۳۶۸ و اهل شهرستان دشتستان و دارای دو فرزند بود که شب پنجشنبه ۱۱ اسفند سال گذشته در مسیر بازگشت از شهرستان جم به بوشهر و پس از اجرای برنامه یادواره شهدای این شهر، در حوالی روستای گادوی شهر اهرم بر اثر سانحه رانندگی آسمانی شد.

دیدار و تقدیر از خانواده های شهید مهندس داریوش شاهینی، مرحوم علی پیرمرادی و مرحوم حسین دهقان از برنامه‌های گرامیداشت روز خبرنگار در استان بوشهر بود.

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share