امروز:
یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403
دسته: مشروح اخبار
پنج شنبه, 06 بهمن 1401 20:00
   
    ایمیل
کد خبـر : 58

سخن مردم:ابوالفضل قاسمی - در بازدید و دیدارمسئول امورروحانیون ستاد توسعه وبازسازی عتبات عالیات کشور و مدیر ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر از ستاد توسعه وبازسازی عتبات عالیات شهرستان دشتستان مطرح شد: بهبود جذب نذورات مردمی نیازمند کار فرهنگی است/ اعتقادات و عشق به اهل بیت درمردم ریشه تاریخی دارد

به گزارش سخن مردم: حجت‌الاسلام گرکانی مسئول امور روحانیون ستاد توسعه وبازسازی عتبات عالیات کشور با همراهی عبدالرضا مطاف مدیر ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر از ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات دشتستان ظهر چهارشنبه ۵ بهمن ماه بازدید وبا مدیر ستاد وخادمین دیدار وگفتگو نمودند.

حجت‌الاسلام گرکانی با اشاره به نحوه شکل گیری ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گفت: بعد از جنگ تحمیلی غربت اهل بیت (ع)بیش از پیش خود را نشان می‌داد و نماد مظلومیت آن ها قبور مطهرشان بود که نظام بعث در بدترین حالت آنها را نگه داشته بود ، اما به همت کسانی مثل شهید حاج قاسم سلیمانی و رهبری، ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شکل گرفت و خدمات بسیار ارزشمندی در درجه اول عالم اسلام و بعد به بشریت کرده است.

مسئول امور روحانیون ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور با بیان اینکه اعتقادات و عشق به اهل بیت در مردم ریشه تاریخی دارد افزود: با عنایت خداوند فرصت خدمتگزاری به ائمه اطهار محقق شده است، ائمه اطهار در طول حیاتشان مظلوم بودند و بعد از شهادت شان هم همینطور، اما فرصت هایی هست که ما بتوانیم ائمه را به مردم بشناسانیم.

مسئول امور روحانیون ستاد توسعه وبازسازی عتبات عالیات کشورافزود: امروزباید درنگهداری و توسعه همه اماکنی که برای ائمه اطهار(ع) ساخته شده تلاش کنیم و این امر یک تجارت پرسود و عظیمی است که سعادت و شفاعت ائمه اطهار(ع) را نصیب انسان خواهد کرد.

مدیر ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر درجمع خادمین ستاد به جذب و مشارکت های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان دشتستان اشاره وبیان نمود: ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات، پل ارتباطی بین مردم که نذردارند وحرم های مطهر هست، پس رونق جذب نذورات مردمی نیازمند کار فرهنگی و برنامه ریزی است که باید دراولویت کاری قرارگیرد‌.

وی با  اشاره به مشارکت های مردم وبرکت کمک های مردمی دربحث حرم های مطهرگفت: این ستاد با فکری که پشت آن بود برای بازسازی قبور ائمه اطهار در دراز مدت ایجاد شد و مبنا و پایه آن مردمی بودن آن بود، کاملا مردمی و بر اساس نذورات مردم است، ردیف و بودجه دولتی برای آن لحاظ نشده است و وابسته به هیچ نهاد دولتی نیست.

درابتدای این دیدار عیسی محمدی مدیر ستاد دشتستان ضمن خوش آمدگوی گزارشی کامل و جامع از اقدامات انجام شده ودر دست اقدام ستاد را بیان نمود.

محمدی مدیر ستاد توسعه وبازسازی عتبات عالیات شهرستان دشتستان تعامل با خیران و نیکوکاران و اقشارمختلف مردم در جهت هدایت نذورات مردمی را یکی از سیاست‌های تشکیل ستاد بارسازی عتبات عالیات شهرستان دشتستان بیان نمود.

وی بااشاره به فعالیت بیش از یک دهه ستاد دشتشتان گفت: ستاد توسعه وبازسازی عتبات عالیات شهرستان دشتستان به یاری اهل بیت (ع) هم دربحث جذب کمکهای مردمی نذورات وارسال برای پشتیانی از پروژه ها وتوسعه حرم اهل بیت (ع)،اعزام نیروی انسانی کار،ساخت ساخت ضرایح ،مشارکت درطرح بنای نور توانسته منشا برکات،خیرات ونذورات باشد.

مدیرستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان دشتستان بااشاره به ساخت ساختمان ستاد دشتشتان وتشکیل شورای ستاد وکارگروه ها دربخش ها وشهرها بیان نمود :همدلی وهم افزایی دربین خادمین ستاد دشتستان وجود دارد همچنین مدیر ستاد شهر ذیل ستاد دشتستان مشخص شده  که در درحال فعالیت است ویک ستاد دیگر هم بزودی مدیرش معرفی می شود.

 

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share