امروز:
یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403
دسته: مشروح اخبار
دوشنبه, 03 بهمن 1401 07:14
   
    ایمیل
کد خبـر : 48

سخن مردم: ابوالفضل قاسمی- نودونهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی پیرامون پیگیری مصوبات جلسه قبل،تبلیغات محیطی (شهری)،تشکیل محله اسلامی یکشنبه ۲ بهمن ماه به ریاست امام جمعه شهرستان دشتستان برگزار شد.

 

به گزارش سخن مردم: نود و نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان به ریاست امام جمعه شهرستان دشتستان و با حضور فرماندار، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان بوشهر، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید.

امام جمعه دشتستان: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب وجهاد تبیین درجامعه نهادینه وجدی گرفته شود

در این جلسه، حجت الاسلام مصلح رئیس شورای فرهنگ عمومی باتبریک حلول ماه رجب گفت: یکی ازرسالت مدیران اقامه نمازاست.

مصلح باتاکید براینکه ترویج عفاف و حجاب در سطح ارگان‌ها و ادارات، آموزش و پرورش و دانشگاه ها باید جدی گرفته شود افزود: برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در مرحله اول باید تبیین و جنبه ایجابی در جامعه  نهادینه و گسترش یابد و در مرحله دوم با اجرای قانون و تقویت ستاد امر به معروف و نهی از منکر در سطح شهرستان، به اجرایی شدن قویتر قوانین عفاف و حجاب در سطح ارگان ها بپردازیم.

رئیس شورا همچنین بیان نمود: جهاد تبیین وروشنگری جزء برنامه های دائمی همه ادارات، آموزش و پرورش و دانشگاه ها درهمه سطوح جامعه باید باشد.

مصلح افزود: یکی از موارد فرهنگی که در سطح شهر مشاهده می گردد، معضلات  تبلیغات محیطی  می باشد، چهره شهر باید گویای ولایت مداری و تدین مردم شهید پرور شهرستان دشتستان باشد، اما این تبلیغات بیشتر جنبه اقتصادی پیدا کرده است.

امام جمعه شهرستان بیان داشت: بزودی کنکره ای دائمی تحت عنوان بزرگداشت فرهیختگان شهرستان دشتستان جززیرمجموعه شورای فرهنگ عمومی جهت معرفی دانشمندان ،مجاهدان وعالمان بزرگ دشتستان دردستور کارقراردارد که با احیای هویت مذهبی، دینی اسلامی الگوی مناسب برای جوانان و نوجوانان باشد وولایت مداری و استکبار ستیزی مردم دشتستان را به جامعه معرفی کنیم.

وی اضافه نمود: موضوع محله اسلامی سالهاست که مطرح شده است که با محوریت مساجد و ائمه جماعت در حال فعالیت هستند و پایگاه های بسیج بازوی اجرائی و عملیاتی آن ها هستند،این گروه ها در عرصه های مختلف محرومیت زدایی، سازندگی، اشتغال زایی، بهداشت و درمان، اقتصاد مقاومتی، نهضت کمک مومنانه، آموزشی، کشاورزی، فرهنگی و خدماتی فعالیت می کنند.

امام جمعه دشتستان با اشاره به تشکیل قرارگاه محله اسلامی با محوریت مساجد گفت: مساجد از دیرباز پایگاه مهمی برای رفع مشکلات و دغدغه های مردم بوده است و امروز نیز احیای کارکردهای مختلف مساجد و گام برداشتن برای حل مشکلات مردم در دستور کار قرار گرفته وامروز لازم است در قالب تشکیل قرارگاه های محله اسلامی فعالیت کنند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان بوشهر: قطب رسانه ای شهرستان دشتستان درسطح کشوری وفضای بین اللملی بی نظیراست

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان بوشهر در این جلسه طی سخنانی گفت: دشتستان یکی از ظرفیت های بزرگ رسانه ای نه تنها در سطح استان بلکه در سطح کشور است که متاسفانه مغفول باقی مانده است.

حجت الاسلام یعقوب بهمنیاری افزود: به رغم وجود سلیقه های سیاسی در دوره‌های مختلف، همیشه جو همدلی و وحدت میان مسئولین و مردم این شهرستان وجود داشته است. در برنامه ها، مخاطب اصلی، جوانان و نوجوانان هستند که ما نباید اجازه دهیم دشمن این فضا را مدیریت کند.

وی ادامه داد: شهرستان دشتستان نسل جوان شجاع با قدرت ریسک پذیری بسیار بالا همانند شهدای تخریب دارد که با روحیه و فرهنگی که در دل این جوانان نهفته است، می توان کارهای بزرگی انجام داد.

حجت الاسلام یعقوب بهمنیاری بااشاره به قطب رسانه ای شهرستان دشتستان درسطح کشوری وفضای بین اللملی گفت : فرزندان دشتستان به عنوان نفر اول فرهنگی کشورخودشان را موظف می دانند پاسخگو باشند وتوانمندی که دردشتستان وجود دارد دراستان بی نظیر است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان بوشهر شهید گنجی را به عنوان یک الگوی برجسته فرهنگی در سطح استان و کشور ابراز کرد که علاوه بر ایران در پاکستان هم محبوبیت خاصی دارد و باید این شهید فرهنگی را به عنوان یک الگو به کل کشور معرفی کنیم .

وی با تاکید بر تغییر رویه مسئله شناسی در عرصه فرهنگی بیان کرد: باید فرصت های منطقه را به وسیله جوانان و نوجوانان شناسایی کنیم که پویش های مطالبه گری هم اکنون به دست دانش آموزان انجام می شود و نمونه ای از این کار بزرگ است.

فرماندار دشتستان:استفاده از ظرفیت جوانان در حوزه فرهنگی/ تبیین عملکرد نظام در دهه فجر ضروری است

در ادامه جلسه احمد بنافی، نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی طی سخنانی افزود: افزایش بهتر برنامه های فرهنگی در مناسبت های مختلف و سطح شهر را می توان از نتایج هماهنگی بیشتر بین دستگاه های اجرایی دانست.

احمد بنافی افزود: امروزه برای بهتر شدن روند کار در موضوعات مرتبط با فرهنگ باید از نقطه نظرات جوانان استفاده کنیم.

فرماندار دشتستان با تاکید بر توجه بیشتر به بیانات مقام معظم رهبری، بیان کرد: ما با یک جنگ ادراکی و شناختی بسیار گسترده روبرو هستیم و می طلبد با جهاد تبیین و بیان دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی در همه عرصه ها به مقابله با دشمن برویم .

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه در دوره جنگ روایت‌ها هستیم، خواستار توجه جدی به منویات مقام معظم رهبری مدظله‌العالی و انجام جهاد تبیین توسط تمامی دستگاه های اداری شهرستان شد.

وی خواستار تبیین عملکرد نظام در مقابله با القای ناکارآمدی نظام توسط دشمن شد و افزود: با توجه به هجمه‌های زیاد دشمن علیه ايران اسلامی باید امسال برنامه های دهه فجر را متفاوت تر از سال های قبل برگزار کنیم و تبیین عملکرد نظام در مقابله با القای ناکارآمدی نظام ضروری است.

بنافی در پایان یادآور شد: فرهنگ و ارشاد اسلامی ظرفیت‌ها و نخبگان فرهنگی در روستاها و شهرهای شهرستان را شناسایی کند و جهت پیشبرد برنامه‌های فرهنگی از این ظرفیت‌ها استفاده کند.

احمد بنافی در خصوص ساماندهی تبلیغات محیطی نیز تاکید کرد: نهادهای دولتی و غیردولتی باید از تابلوهای اطلاع رسانی خود جهت مقاصد اداری، فرهنگی، اجتماعی و مذهبی استفاده کنند و استفاده تبلیغاتی از این تابلوها با دریافت هزینه مجاز نیست.

در ابتدای جلسه سعید رستمی دبیر شورای فرهنگ عمومی ضمن تبریک ولادت امام محمد باقر علیه السلام و آغاز ماه رجب، گزارشی از روند مصوبات جلسه قبل و عملکرد اعضای شورا برای حاضران بیان کرد.

رستمی همچنین با تشریح اهمیت تبلیغات محیطی در زیبایی شهر، به ترویج شعائر اسلامی و هدفمند شدن تبلیغات محیطی تاکید کرد.

در ادامه این نشست پیرامون تشکیل محله اسلامی و تبلیغات محیطی گفت و گو و تبادل نظر شد.

 

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share