سخن مردم:رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دشتستان از آغاز مرمت کاروانسرای مشیرالملک برازجان خبر داد.

به گزارش سخن مردم:، سیده خدیجه حسینی اظهار کرد: نخستین فاز مرمت کاروانسرای مشیرالملک برازجان پس از سال‌ها بن‌بست قانونی، با عنایت ویژه مهندس ضرغامی وزیر متبوع در حاشیه سفر به استان آغاز شد.

وی افزود: با تلاش‌های مدیرکل و فرماندار شهرستان تفاهم‌نامه همکاری مابین اداره‌کل متبوع با اداره‌کل اوقاف و امور خیریه انجام شد که اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌عنوان بهره‌بردار و اداره‌کل اوقاف و امور خیریه به‌عنوان مالک بنا بر این موضوع توافق کردند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دشتستان ادامه داد: عملیات اجرایی مرمت کاروانسرای مشیرالملک با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال آغاز شده و امیدواریم این مهم تدوام داشته باشد.

حسینی در پایان یادآور شد: کاروانسرای برازجان در سال ۱۲۵۰ به دستور مشیرالملک شیرازی والی وقت استان فارس بنا شده و در فهرست آثار ملی نیز به ثبت رسیده که در سال گذشته با بازدید ارزیابان یونسکو از این بنا، در فهرست ثبت جهانی نیز قرار گرفته است.

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share