امروز:
شنبه, 01 ارديبهشت 1403
دسته: مشروح اخبار
جمعه, 05 خرداد 1402 20:56
   
    ایمیل
کد خبـر : 469

سخن مردم:رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دشتستان از آغاز مرمت کاروانسرای مشیرالملک برازجان خبر داد.

به گزارش سخن مردم:، سیده خدیجه حسینی اظهار کرد: نخستین فاز مرمت کاروانسرای مشیرالملک برازجان پس از سال‌ها بن‌بست قانونی، با عنایت ویژه مهندس ضرغامی وزیر متبوع در حاشیه سفر به استان آغاز شد.

وی افزود: با تلاش‌های مدیرکل و فرماندار شهرستان تفاهم‌نامه همکاری مابین اداره‌کل متبوع با اداره‌کل اوقاف و امور خیریه انجام شد که اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌عنوان بهره‌بردار و اداره‌کل اوقاف و امور خیریه به‌عنوان مالک بنا بر این موضوع توافق کردند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دشتستان ادامه داد: عملیات اجرایی مرمت کاروانسرای مشیرالملک با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال آغاز شده و امیدواریم این مهم تدوام داشته باشد.

حسینی در پایان یادآور شد: کاروانسرای برازجان در سال ۱۲۵۰ به دستور مشیرالملک شیرازی والی وقت استان فارس بنا شده و در فهرست آثار ملی نیز به ثبت رسیده که در سال گذشته با بازدید ارزیابان یونسکو از این بنا، در فهرست ثبت جهانی نیز قرار گرفته است.

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share