امروز:
پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403
دسته: مشروح اخبار
چهارشنبه, 03 خرداد 1402 21:00
   
    ایمیل
کد خبـر : 463

با حضور مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور، استاندار بوشهر و فرماندار دشتستان انجام شد:

سخن مردم: عملیات اجرایی قطعه ب باند دوم بزرگراه کنارتخته - دالکی، با حضور مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور ،استاندار بوشهر ، فرماندار دشتستان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، مدیران کل راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده ای استان وقرارگاه سازندگی خاتمی الانبیاء آغاز شد.

به گزارش سخن مردم: مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل و زیربناهای کشور چهارشنبه سوم خردادماه در آئین آغاز عملیات اجرایی قطعه ب باند دوم بزرگراه کنارتخته - دالکی گفت: پروژه قطعه ب باند دوم بزرگراه کنارتخته - دالکی با ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر به مناقصه رفته و با پیمانکاری قرارگاه سازندگی خاتمی الانبیاء اجرا می‌شود.
وی زمان اجرای این طرح را ۲ سال اعلام کرد و ادامه داد: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء مجری بیش از ۲ هزار کیلومتر خط ریلی در کشور است و نقش مهمی در اجرای پروژه‌ها دارد.


معاون وزیر راه و شهرسازی ه از آغاز عملیات اجرایی بخشی از محور کنارتخته-دالکی به طول۱۰.۵ کیلومتر خبر داد و گفت: این محور یکی از مسیرهای مهم ارتباطی میان استان های فارس و بوشهر است و تکمیل شدن آن علاوه بر کوتاه شدن۱۰ کیلومتر از مسیر دسترسی این استان ها افزایش ایمنی و توسعه همه جانبه منطقه را به همراه دارد.
خادمی ادامه داد: محور کنارتخته-دالکی ۲۱ کیلومتر است که بخشی از مسیر در گذشته به بهره برداری رسیده است و امروز عملیات اجرایی دو دستگاه تونل به طول های ۵۲۸ و ۷۰ متر، یک دستگاه پل بزرگ به طول ۱۸۰ متر و ۴ کیلومتر محور دسترسی به فاریاب شامل دو دستگاه پل به طول های ۱۷۰ و ۱۳۲ متر بر روی رودخانه در این بخش از پروژه آغاز شد.
وی در خصوص احجام عملیات اجرایی در پروژه توضیح داد و گفت:‌ به منظور ساخت این بخش از مسیر ۱ میلیون متر مکعب خاکبرداری، ۳۵۰ هزار متر مکعب خاکریزی، ۵۷ هزار متر مکعب اساس و زیر اساس صورت می گیرد و ۵۴ هزار متر مکعب بتن، ۴۵ هزار تن آسفالت و ۳ هزار و ۱۰۰ تن آرماتور در آن به کار می رود.

خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی در این آیین گفت: این قطعه بخشی از کریدور نزدیک به ۲۵۰ کیلومتری میان شیراز بوشهر است که برنامه داریم به‌صورت چهارخطه باشد.
خادمی با اشاره به این‌که این مسیر بخشی از کریدور شمال به جنوب در مرکز کشور است که استان بوشهر را به مرکز کشور متصل می‌کند، افزود: از این ۲۵۰ کیلومتر نزدیک به ۶۰ کیلومتر آن در دو استان بوشهر و فارس باقی مانده است و در بوشهر نزدیک به ۱۶ کیلومتر است که امروز عملیات اجرایی آن آغاز شد. در فارس نیز ساخت قطعات بعدی از پیش آغاز شده و پیمانکاران در سه قطعه در حال انجام کار هستند.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور اضافه کرد: برای تکمیل این کریدور به نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای دو استان نیاز است.
خادمی بیان کرد: بخشی از مسیر در استان بوشهر بسیار مهم است که گردنه‌های اصلی در آن قرار دارند و برای ساخت و تکمیل آن نزدیک به هزار تا هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: پیمان ساخت این قطعه ۳۶ ماهه است که البته امیدواریم در ۲۴ ماه یعنی دو سال و تا پایان دولت سیزدهم به پایان برسد.
خادمی گفت: ساخت باند دوم و چهارخطه کردن این مسیر در رفع گلوگاهی استان، افزایش ظرفیت اقتصادی و گردشگری برای منطقه و برقراری امنیتی در رفت‌وآمد بار و مسافر مؤثر خواهد بود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور افزود: در سال گذشته با حضور وزیر راه وقت مرحوم رستم قاسمی گردنه ابوالحیات در این کریدور که جزء سخت‌ترین نقاط کشور بود به طول ۲۱ کیلومتر بهره‌برداری رسید.
خادمی اضافه کرد: استاندار استان بوشهر این مسیر را در مصوبات سفر رئیس‌جمهور گنجاند که و تأمین مالی آن برقرار است و اگر کمبودی هم بود با ایده وزیر راه و شهرسازی تأمین خواهد شد تا کار با قدرت پیش برود.
خادمی اظهار کرد: پروژه ریلی ۵۰۰ کیلومتری بوشهر - شیراز و اتصال این استان به شبکه ریلی پروژه‌ای بسیار بزرگ و فراملی به شمار می‌رود که ۷۰ درصد از طول این پروژه به مناقصه رفته و ۳۰ درصد باقیمانده طی ۲ تا سه ماه آینده به مناقصه رفته و پیمانکار آن برای آغاز عملیات اجرایی انتخاب می‌شود.
به گفته خادمی این پروژه ریلی تنها موجب اتصال بوشهر به راه‌آهن نیست بلکه مسیر و کریدور راهبردی شمال به جنوب کشور را تکمیل می‌کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با قدردانی از توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی در تخصیص اعتبارات ارزی برای پروژه‌های خط ریلی اضافه کرد: برای اجرای پروژه‌های خط ریلی ۵.۹ میلیارد یورو اعتبار پیش بینی شده که پروژه راه‌آهن بوشهر به فارس یکی از این طرح‌ها است
وی یادآور شد: با اجرای راه‌آهن بوشهر - شیراز؛ استان بوشهر به ریل و استان فارس در عمل به دریا متصل می‌شود.

استاندار بوشهر نیز در این آیین اظهار کرد: توسعه بزرگراه در ایجاد ایمنی جاده‌ای نقش بسزایی دارد و در یکسال اخیر از تمام توان و ظرفیت موجود برای بهبود وضعیت جاده‌های استان استفاده کرده‌ایم.

احمد محمدی زاده خاطر نشان کرد: دولت تصمیم گرفته است که این بزرگراه را بسازد که بخشی از اعتبار آن را سازمان برنامه و بودجه تأمین می‌کند، بخشی از آن را وزارت راه و شهرسازی و بخش دیگر هم از اعتبارات استانی خواهد بود.

وی از سرعت بخشیدن به ساخت بزرگراه بوشهر به شیراز خبر داد و گفت: چاره‌اندیشی شده تا با تأمین منابع، کار ساخت بزرگراه بوشهر شیراز با سرعت به‌پیش رود.

استاندار بوشهر اضافه کرد: این مسیر بخشی از کریدور شمال به جنوب در مرکز کشور است که استان بوشهر را به مرکز کشور متصل می‌کند.

محمدی زاده افزود: از این ۲۵۰ کیلومتر نزدیک به ۶۰ کیلومتر آن در دو استان بوشهر و فارس باقی مانده است و در بوشهر نزدیک به ۱۶ کیلومتر است که امروز عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

 

اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share