امروز:
جمعه, 31 فروردين 1403
دسته: مشروح اخبار
چهارشنبه, 03 خرداد 1402 09:00
   
    ایمیل
کد خبـر : 459

به مناسبت سالروز حماسه سوم خرداد؛
سخن مردم: دشمن، خرمشهر را نماد پیروزی خود قلمداد می‌کرد، اما در سایه رشادت‌های سپاهیان اسلام این شهر به نماد شکست دشمن تبدیل شد!
به گزارش سخن مردم: متن بیانیه بدین شرح است؛
فتح خرمشهر، سرآغاز ایجاد دو موج بود، یک موج پیروزی برای ما و یک موج شکست برای دشمن، که هر دو، تا آخر جنگ ادامه داشت. طوری که تمام نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کرد و او را راضی کرد که حداکثر بتواند از بغداد دفاع کند!
فتح خرمشهر، به تمام معنا به ما درس مقاومت داد. ارتش عراق ۳۵ روز طول کشید تا با غلبه بر نیرو‌های انگشت¬شمار ما در خرمشهر این شهر را اشغال کند، اما ما فقط عرض مدت ۲۵ روز توانستیم در مقابله با ارتش تا بن دندان مسلح عراق و در حالیکه جای خود را در خرمشهر تثبیت کرده بودند، این شهر را بازپس بگیریم.
ما در سایه فتح خرمشهر ثابت کردیم که دشمن واقعاً زبون است و جرأت و شجاعت ندارد. دشمن تنها در صورتی جرأت و شجاعت پیدا می‌کند که «ما در مقابلش عقب نشینی کنیم». چون دشمن، قدرت و ابهتش دروغین و توخالی است و مثل بادکنکی است که برای بزرگ و حجیم شدن نیاز به جا و فضا دارد و این جا و فضا فقط در صورت عقب نشینی در برابر او حاصل می‌شود. پس ما در این فتح عظیم به این نتیجه رسیدیم که نه تنها هرگز نباید در برابر دشمن در هر عرصه‌ای عقب نشینی کرد بلکه حتی فکر عقب نشینی هم نباید به ذهنمان راه دهیم.
نکته‌ای را باید همه ما به آن توجه داشته باشیم و آن این است که، به حساب نیاوردن دشمن به مفهوم غفلت در برابر او نیست. ما هرجا که در برابر دشمن ضربه خورده ایم، ناشی از قدرت دشمن نبوده بلکه ناشی از غفلت خودمان بوده که از قدرت خدا غافل شده ایم. رمز رهایی ما از غفلت، توجه به یاد خدا و به قدرت خداست که در سایه ولایتمداری حاصل می‌شود.
دشمن، خرمشهر را نماد پیروزی خود قلمداد می‌کرد، اما در سایه رشادت‌های سپاهیان اسلام این شهر به نماد شکست دشمن تبدیل شد!
دشمن هیچ گاه با اتکا بر برتری نظامی به لحاظ عِدّه و عُدّه نتوانسته بر حق پیروز شود و اهل حق هم هرگاه که بر باطل پیروز شده¬اند، هرگز به خاطر برتری نظامی شان از لحاظ عده و عده نبوده بلکه به خاطر اتکا بر قدرت شکست¬ناپذیر الهی بوده است. قرآن کریم مؤمنان و اهل حق را امر به تجهیز امکانات نظامی می‌کند و می‌فرماید: وَ اَعِدُوا لَهُم مااستَطَعتُم مِن قُوَّهٍ، اما در همان حال در جای دیگر می‌فرماید: وَ ماالنَّصرُ اِلاّ بِاللهِ! یعنی: امکانات نظامی وسیله است و پیروزی دست خدا و در سایة عنایات الهی است.
ما پاسداران و بسیجیان ولایتمدار و همیشه در صحنه سپاه جوادالائمه (ع) شهرستان دشتستان، ضمن تبریک سالروز خلق حماسه عظیم و بیادماندنی فتح خرمشهر به محضر رهبر فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه‌ای عزیز و همه مجاهدان و پیشکسوتان جهاد و شهادت، با آرمان‌های بلند امام راحل (رض) و همه شهیدان بخون¬ خفته و همیشه زنده راه اسلام، انقلاب و دفاع مقدّس دگرباره پیمان می‌بندیم که در راه دفاع از اسلام و بزرگ‌ترین دست آورد انقلاب یعنی نظام مقدس جمهوری اسلامی از پای نمی‌نشینیم.
روابط عمومی و تبلیغات سپاه جوادالائمه (ع) شهرستان دشتستان
اضافه کردن نظر
نام

اشتراک گذاری : Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share Bookmark and Share